Gå til innhold

Jeg hater min utro mor

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du har visst dette i tre år og vært sur på din mor og hatt mindre og mindre kontakt i disse tre årene uten at din mor vet hvorfor du er sur og vrang. Tror du ikke hun er skikkelig såret? Hun skjønner jo ikke hvorfor du straffer henne! Hadde du enda sagt det til henne så hadde det jo vært en ting.

Når dette kommer fram, for det gjør det alltid, så vil nok din far være sur på deg for at du ikke fortalte han hva som skjedde, så sant han ikke vet det allerede, men velger å "ikke vite".

Du må snakke med moren din! Det skulle du gjort med en gang. Også må hun få en sjans til å si det til faren din.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Enig i dette. Dette berører ikke bare moren og faren, men nå også barnet. Trådstarter, hvis du finner en måte å gjøre det på, kan det kanskje være en idé å fortelle moren din hva du har oppdaget, og spørre hva det er som skjer. Jeg synes ikke dette er noe hun "fortjener", men kanskje det kan hjelpe deg? Det må jo være forferdelig å gå og bære på dette alene i så lang tid. Skjønner godt at du er sint, og hvis du trenger avstand, synes jeg ikke det er noe galt i det.

Var da fælt til hvordan en skulle forstå og tilgi opp og ned i mente her.

Her det tydeligvis TS som skal bære alt ansvar og all skyld.

Moren ødelegger hva TS har sett på som et godt familieliv med sin egen familie og TS skal ikke engang få lov til å syntes dette er fælt og vanskelig? Hun skal ikke engang få lov til å distansere seg fra det om det er hva hun trenger?

Det er moren til TS som er utro. Det er TS sin verden som raser sammen her, evt også hennes fars verden, ikke morens. Moren er den aktive og handlende part her, de andre er passive. TS gjør ingenting, hun har ikke gjort noe og hun gjør ingenting galt i distansere seg om det er hva hun trenger.

Jeg syntes det virker som at det er mange som mener at dette mor-datter forholdet er viktigere enn noe i verden. Det er vel kanskje fordi en kjenner seg igjen i at en gjør ting som en frykter at barna syntes er helt forkastelige og ikke vil ha noe med å gjøre. Ikke ta og less det over på TS i alle fall, fiks det selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Siden du mener at de fleste ville rådet TS til å fortelle det dersom det var en venn som var utro får jeg stå opp som den evige motpart og mindretall.

Det er moren til TS som skal ta oppgjøret i sitt ekteskap. Hvis det er noen TS skal snakke med så er det sin mor. Faren er morens ansvar da det er moren som har lovet faren evig troskap, ikke datteren.

Dette er helt riktig. Det er ikke trådstarters ansvar å snakke med faren sin om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...