Gå til innhold

Kvinner og menn - kompiser?

Steinar40

Anbefalte innlegg

Gjest Anjelika

Ikke kan han ferdes på sjøen og ikke kan han ferdes på fjellet, begynner å bli begrenset med områder å bevege seg i for den karen nå..

Det er unødvendige risker, på linje med det å ha venner.

Å gjøre ting som beriker livet er teite og idiotiske praksiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å sitte foran dataen og diskutere virkeligheten på internett er ganske trygt og ukomplisert, da... :filer:

Forøvrig har japanerene en tendens til å finne gode løsninger mtp forhold. Japanske menn gifter seg med puter, spillfigurer osv. Ingen risiko for kompliserende venneforhold, og man har full kontroll over hva partneren foretar seg. :yvonne:

Endret av AngeliqueW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på en ting, Steinar, og jeg tror jeg har spurt om det ganske mange ganger før.

Hvorfor syns du eksisterende venner som man aldri har hatt sex med er skremmende?

Fordi slike "vennskap" kan endre seg under de "rette" forholdene.

Dette er risikoen og problemene på dette området i et nøtteskall.

At dere er naive etc., og/eller ikke ønsker å innse problemene pga deres egne egoistiske ønsker og behov, endrer ingenting i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen vil kanskje se det slik at det er det idiotiske parforholdet som kompliserer vennskapet.

Åpenbart. Som sagt, du har dine lysere stunder her innimellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sitte foran dataen og diskutere virkeligheten på internett er ganske trygt og ukomplisert, da... :filer:

Jepp, kan ikke se noen farlige damemennesker her for øyeblikket :smoke: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dere er naive etc., og/eller ikke ønsker å innse problemene pga deres egne egoistiske ønsker og behov, endrer ingenting i praksis.

Når menn og kvinner har vært venner lenge, er fasen med seksuell tiltrekning som regel over. Enten håndterte man det ved å snakke seg igjennom det (da de fleste kvinner ihvertfall forstår at vennskapet endres om man har sex med hverandre), eller så døde den interessen ut gjennom at ene eller (som regel) begge skaffet seg partnere på hver sin side. Ergo er den risikoen du snakker om ikke til stede.

Jeg har ekser som venner, og dette fungerer fordi det seksuelle er et tilbakelagt stadium, men vi liker hverandre som mennesker. Dette siste er ofte også grunnlaget for et vennskap.

Jeg lurer på hvor mange ganger vi må fortelle deg dette før du innser at kvinner ikke nødvendigvis blander vennskap og sex??

Personlig har jeg ingen mannlige venner som er så lite smarte at de legger an på meg mens jeg er i et forhold. Og skulle de mot formodning gjøre det, er jeg voksen nok til å takke pent nei. :filer:

Dette har ingenting med våre naive og egoistiske ønsker og behov å gjøre, alle andre enn du kommer med egenopplevde erfaringer på området. Vennskap mellom kvinner og menn funker. Vi har selv opplevd det, kjenner til risikoen og problemene (sukk), og ser at ved å kommunisere med venner og partnere er det ikke noe problem.

*går for å dunke hodet i en murvegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Jeg skal gi S40 rett i en ting. Der menn og kvinner er "bare" venner så vil minimum mannen alltid være klar for et nummer eller tre. Unntatt der hun er særdeles lite tiltrekkende.

Det er kun sivilisert oppførsel, godt skuespill og valg for langsiktighet som gjør at mannen ikke prøver seg. Samt at det kan hende at han virkelig har funnet kvinnene i sitt liv. Ut over det er menn for det meste kåte griser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Når menn og kvinner har vært venner lenge, er fasen med seksuell tiltrekning som regel over. Enten håndterte man det ved å snakke seg igjennom det (da de fleste kvinner ihvertfall forstår at vennskapet endres om man har sex med hverandre), eller så døde den interessen ut gjennom at ene eller (som regel) begge skaffet seg partnere på hver sin side. Ergo er den risikoen du snakker om ikke til stede.

Jeg har ekser som venner, og dette fungerer fordi det seksuelle er et tilbakelagt stadium, men vi liker hverandre som mennesker. Dette siste er ofte også grunnlaget for et vennskap.

Jeg lurer på hvor mange ganger vi må fortelle deg dette før du innser at kvinner ikke nødvendigvis blander vennskap og sex??

Personlig har jeg ingen mannlige venner som er så lite smarte at de legger an på meg mens jeg er i et forhold. Og skulle de mot formodning gjøre det, er jeg voksen nok til å takke pent nei. :filer:

Dette har ingenting med våre naive og egoistiske ønsker og behov å gjøre, alle andre enn du kommer med egenopplevde erfaringer på området. Vennskap mellom kvinner og menn funker. Vi har selv opplevd det, kjenner til risikoen og problemene (sukk), og ser at ved å kommunisere med venner og partnere er det ikke noe problem.

*går for å dunke hodet i en murvegg*

Ett viktig poeng er uthevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvor usikker og redd Steinar er overfor det motsatte kjønn, og hvor bitter brutal_mann er, så tror jeg ikke noen av dem er den rette til å uttale seg på vegne av hele sitt kjønn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Med tanke på hvor usikker og redd Steinar er overfor det motsatte kjønn, og hvor bitter brutal_mann er, så tror jeg ikke noen av dem er den rette til å uttale seg på vegne av hele sitt kjønn. ;)

Tja... Jeg sier bare hva verden har vist meg :) Og prøver å "vekke" damene til å enten:

a) innse at menn mer enn gjerne puler deg bare for å pule deg.

b) at de kvinner som har innsett dette ikke utnytter situasjonen.

Sånn ca. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Tja... Jeg sier bare hva verden har vist meg :) Og prøver å "vekke" damene til å enten:

a) innse at menn mer enn gjerne puler deg bare for å pule deg.

b) at de kvinner som har innsett dette ikke utnytter situasjonen.

Sånn ca. :)

Punkt a) Jotakk, det har jeg visst nesten så lenge jeg har levd.

Punkt b) Jeg er overhodet ikke interessert i å utnytte en slik situasjon. Det må være noe mer med en mann forat jeg skal spre bena for ham enn at han er kåt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gi S40 rett i en ting. Der menn og kvinner er "bare" venner så vil minimum mannen alltid være klar for et nummer eller tre. Unntatt der hun er særdeles lite tiltrekkende.

Det er kun sivilisert oppførsel, godt skuespill og valg for langsiktighet som gjør at mannen ikke prøver seg. Samt at det kan hende at han virkelig har funnet kvinnene i sitt liv. Ut over det er menn for det meste kåte griser.

Det må være litt av en vennegjeng du har! De aller fleste av mine venninner, har jeg aldri hatt noen seksuell interesse for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Den vekkelsesbevegelsen deres hadde kanskje vært litt mer interessant om dere hadde fortalt oss noe vi ikke vet og gitt inntrykk av at dere hadde en dypere innsikt i dette her enn oss.

I stedet preker dere om ting som vi fant ut av helt på egen hånd når vi var 15, og som er minimale problemer og tilbakelagte stadier i dag.

I stedet for å tro at dere vet mer enn alle kvinner, så kan dere kanskje ta litt erfaringer fra oss som åpenbart er litt mer viderekomne i "venn av motsatt kjønn"-gamet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ett viktig poeng er uthevet.

Jeg valgte bevisst ordet "kvinner" på grunn av at Steinar misliker at vi generaliserer hans kjønn og innbiller oss å vite noe om menn i det hele tatt. Ergo uttaler jeg meg på vegne av mine medkvinner her i debatten. :filer:

Den vekkelsesbevegelsen deres hadde kanskje vært litt mer interessant om dere hadde fortalt oss noe vi ikke vet og gitt inntrykk av at dere hadde en dypere innsikt i dette her enn oss.

I stedet preker dere om ting som vi fant ut av helt på egen hånd når vi var 15, og som er minimale problemer og tilbakelagte stadier i dag.

I stedet for å tro at dere vet mer enn alle kvinner, så kan dere kanskje ta litt erfaringer fra oss som åpenbart er litt mer viderekomne i "venn av motsatt kjønn"-gamet.

Signerer denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Ja, dette fant vi tidlig ut.

Nå må vi huske på at for Steinar så er ikke vår erfaring relevant for hans problemmaksimeringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

De rette forholdene? Hva er det og hvor lang tid tar det før de setter inn mon tro? Har tydeligvis ikke vært noen rette forhold for meg ennå, og nå er jeg jo singel så kompisene burde ha slått til nå egentlig - men enn så lenge virker de såre fornøyd med meg som kun venn. :)

Jeg vil ikke kalle et menneske som liker andre mennesker og som har venner for egoistiske, at de har behov for venner kan jeg forstå for de fleste jeg kan relatere min erfaring til har behov for vennskap. Og så langt etter det jeg kan se ut fra egen erfaring og fra å erfaring fra mine venner så har det gått rimelig problemfritt. Dine dommedagsprofetier for oss med venner kan ikke relateres til min erfaring på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De rette forholdene? Hva er det og hvor lang tid tar det før de setter inn mon tro? Har tydeligvis ikke vært noen rette forhold for meg ennå, og nå er jeg jo singel så kompisene burde ha slått til nå egentlig - men enn så lenge virker de såre fornøyd med meg som kun venn. :)

Det kan bare skyldes at du er "særdeles lite tiltrekkende". Ellers resulterer all kontakt med menn i en runde i halmen. Sånn er reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "rette" forholdene bruker ofte å ha noe med fest, fyll og rus å gjøre.

Og problemer i den ene eller begges parforhold.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. Jo stemmer forsåvidt det. Jeg pleier å ha orgie med alle mine mannlige venner etter en pils eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og problemer i den ene eller begges parforhold.

F eks kjærester som nekter dem å ha venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...