Gå til innhold

Archee venter på gutten sin

Archee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God morgen jenter :goodbye:

SAMBO ENDELIG HJEMME IGJEN etter nesten 3 uker på havet :strix:

Da vi endelig møttes kunne vi jo selvfølgelig ikke la være å klå på hverandre :lur:

Jeg kjenner på kroppen at jeg har tatt lite hensyn til meg selv denne helgen. Det ble en del stillesittende stilling i bil over lang tid (både lørdag og søndag). Om det er på grunn av kjøreturen eller på grunn av :humpe: vet jeg ikke, men er blitt veldig øm i bekkenet på venstre side. Det har vært slik siden lørdags kveld. Håper bare det ikke er starten på noe ubehagelig... :sukk: En ting til: Det var lite moro å :humpe: . Gjorde rett og slett vondt... Dobbelt --> :sukk:

Heldigvis skal jeg til jordmor på torsdag. Håper hun finner ut av noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos en koselig jordmor i går. Hun gikk grundig til verks, og var veldig behjelpelig (og godt er det). Tror jeg gikk derfra med 15-20 brosjyrer under armen :fnise: Etter ca. 1 times pjatting fikk jeg endelig høre hjertelyden til vesle mini :rødme: Verdens beste lyd! :hjerte:

Fikk også hensvisning til fødepoliklinikken for ultralyd :danse: Snart får vi endelig vite om mini er :babygutt: eller :babyjente:. Da tenker jeg nok at mor skal gå amokk i butikkene :lur:

9åringen min sa at klassevenninnen (som også skal bli storesøster) fikk fri et par timer fra skolen for å bli med på UL. Er det vanlig? :klø:

Da jeg satt og ventet på jordmor i går, fikk jeg SMS fra ei kollega av meg: "Hadde du orket å gå innom apoteket og kjøpt en graviditetstest til meg? Du får penger av meg i morgen!" Hun er altså ikke gravid... :fnise:

Ønsker deg som titter innom en strålendes helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9åringen min sa at klassevenninnen (som også skal bli storesøster) fikk fri et par timer fra skolen for å bli med på UL. Er det vanlig? :klø:

Har hørt om det, er vel ikke sånn veldig vanlig. Jeg hadde ALDRI tatt med meg barnet mitt på ord. UL, det er tross alt en viss risiko for at man får dårlige nyheter, og det synes jeg barnet skal slippe å oppleve og jeg selv vil slippe å måtte ta hensyn til barnet mitt.

Da ville jeg heller bestilt en ekstra UL etter ord. UL, når jeg visste alt var bra, som barnet fikk være med på. ;)

Håper dere får en fin helg!

Endret av Iril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med UL!! :):strix:

Gleder meg villt til den dagen jeg får høre hjertelyd!!

Når har du neste ul, der du får vite om det er gutt eller jente?

Tror nok de fleste ønsker å vite det, jeg kunne ikke tenkt meg å vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet ikke når neste UL er enda, jordmor sendte henvisningen i går. Regner med å måtte vente et par uker ihvertfall.

Gi meg et UL-apparat..., NÅ!!! :bond:

Endret av Archee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et stykke mislykket gelè/mousse-kake :gave:

(ingen ikon for kake her???!)

:)

hva med privat ul? hva bruker en ikke 1000kr på nå til dags? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et stykke mislykket gelè/mousse-kake :gave:

:hoho: Ja, det lignet!!!

Privat jordmor kan muligens vurderes, men tror vi skal klare å vente likevel :jepp:

:dåne: Leeenge å venteee...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte:

Ble brått vekket av min kjære på grunn av en filleting, og nå får jeg ikke til å sove igjen. Lurer på om jeg skal starte støvugeren for å hevne meg...

Endret av Archee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk brev i posten i går: Du har fått time ved Ultralydpoliklinikk Torsdag 28.10.10... :hakeslepp: Trodde det var normalt å komme inn mellom uke 17 og 19, og ikke 23... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med et lite gull i magen:)

Har hørt om det, er vel ikke sånn veldig vanlig. Jeg hadde ALDRI tatt med meg barnet mitt på ord. UL, det er tross alt en viss risiko for at man får dårlige nyheter, og det synes jeg barnet skal slippe å oppleve og jeg selv vil slippe å måtte ta hensyn til barnet mitt.

Da ville jeg heller bestilt en ekstra UL etter ord. UL, når jeg visste alt var bra, som barnet fikk være med på. ;)

Jeg må bare legge til noe her:

For mange mange år siden, jeg var ivertfall ikke mer enn 10, da ble min bestevennine mor gravid.

Vi bodde også sammen på dette tidspunktet(jeg, min mor, henne og hennes mor) og vi var nær.

Hun ble altså gravid og var veldig glad og jeg og min vennine skulle få bli med på UL, så spennende- vi hadde aldri vært på dette før.

Jeg husker ikke mye fra den dagen siden det er så mangen år siden men det jeg husker er når vi kom inn på rommet og mammaen hennes la seg ned og vi fant frem videokasseten som skulle ta opp Ul`en.

Plutselig begynte mammaen hennes og gråte og jordmoren begynnte å klemme henne.. vi forsto ingenting men venninen min begynte også å gråte(selv om hun ikke viste hvorfor) så vi gikk ut i gangen og der kom mammaen min å hentet oss etter en liten stund.

For moren til min vennine hadde mistet barnet - og denne beskjeden fikk hun med oss til stedet, og jeg husker det enda den dag idag, feller en liten tåre faktisk her jeg sitter å skriver... :tristbla:

Så jeg ville faktisk tatt første UL uten mindre barn - det kan faktisk(uheldigvis) være en risiko og dette vil du aller helst ikke la ditt barn oppleve.

Jeg glemmer den dagen aldri... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er nettopp sånne opplevelser jeg føler barn skal slippe. Da mør man heller ta en privat UL senere, når man vet alt er i orden. :klemmer:

Så bra du fikk flytta timen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...