Gjest AnonymBruker Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Satt å så på en tidligere sendt episode av programmet hjernevask i går. Det forrige programmet som omhandlet temaet sex. I programmet hevdes det at i vårt samfunn vil til enhver tid finnes rundt 25 % av den mannlige befolkningen som aldri blir valgt fordi de av kvinner anses som ikke bra nok. Hva syntes dere om at 1/4 del av den mannlige befolkningen i vesten ikke er god nok for kvinner. Jeg vil vel si det slik. Problem for gutta. Fordel for damene. På dette området kunne jeg forøvrig ønske meg likestilling.
Steinar40 Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 En annen ting som kom frem, var at 10-12% av alle barn, faktisk har en helt annen biologisk far enn den stakkaren som går rundt og innbiller seg at han er barnefaren og betaler regninga. Interessant ...
Suzy Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 (endret) I samme program kommer det frem at over 80 prosent av menn er fornøyd etter ONS og bare halvparten av kvinnene... Kanskje burde kvinner sortert vekk enda fler? Endret 13. april 2010 av Suzy
Steinar40 Skrevet 13. april 2010 #4 Skrevet 13. april 2010 I samme program kommer det frem at over 80 prosent av menn er fornøyd etter ONS og bare halvparten av kvinnene... Kanskje burde kvinenr sortert vekk enda fler? Ja, det er det i hvert fall ingen som helst tvil om.
Steinar40 Skrevet 13. april 2010 #5 Skrevet 13. april 2010 Jeg syns forøvrig at det var veldig interessant å høre at en engelsk undersøkelse viste at veldig mange av kvinnene i ONS følte seg utnyttet etterpå. Det gjorde ikke mennene i ONS, men noen følte (litt) dårlig samvittighet for å ha utnyttet et annet menneske. Ganske så belysende dette, spør du meg ...
Suzy Skrevet 13. april 2010 #6 Skrevet 13. april 2010 Nå ble disse tingene grundig belyst i programmet da, så det er vel ikke helt den store grunnen til å prikk-prikk-prikke voldsomt
Steinar40 Skrevet 13. april 2010 #7 Skrevet 13. april 2010 Nå ble disse tingene grundig belyst i programmet da, så det er vel ikke helt den store grunnen til å prikk-prikk-prikke voldsomt Kanskje noen ikke fikk det med seg vettu
Gjest MikeWaters Skrevet 13. april 2010 #8 Skrevet 13. april 2010 Å tilfredstille en kvinne er langt mer komplisert enn å tilfredstille en mann, ergo vil langt flere menn ha glede av en kjappis med en fremmed etter x antall drinker. Undersøkelsen sa også at 54% av kvinnene VAR fornøyd med ONS, så over halvparten altså. Statistikk kan brukes akkurat som man vil, og dette programmet bør man ta med en klype salt.
Steinar40 Skrevet 13. april 2010 #9 Skrevet 13. april 2010 Å tilfredstille en kvinne er langt mer komplisert enn å tilfredstille en mann, ergo vil langt flere menn ha glede av en kjappis med en fremmed etter x antall drinker. Undersøkelsen sa også at 54% av kvinnene VAR fornøyd med ONS, så over halvparten altså. Statistikk kan brukes akkurat som man vil, og dette programmet bør man ta med en klype salt. Nei, denne programserien er noe av det bedre jeg har sett, faktisk. Og jeg har sett mange og mye. Så det er ingen grunn til å ta dette med en klype salt.
Gjest MikeWaters Skrevet 13. april 2010 #10 Skrevet 13. april 2010 Nei, denne programserien er noe av det bedre jeg har sett, faktisk. Og jeg har sett mange og mye. Så det er ingen grunn til å ta dette med en klype salt. Jeg likte Zombieland utrolig godt, men jeg tviler på at det er en sann historie. Get it? Man skal ha en sunn skepsis til all forskning som blir presentert, hvis ikke sparker den kognitive biasen inn og man tar kun til seg informasjon som underbygger ens allerede programmerte verdensbilde. Resultatet blir stillstand, og man gjør seg uattraktiv og kjedelig for andre mennesker som ikke er akkurat som en selv. Dette er selvsagt ens egen rett, da noen kun lever for å drite og er mer en nok fornøyd med det.
Steinar40 Skrevet 13. april 2010 #11 Skrevet 13. april 2010 Jeg likte Zombieland utrolig godt, men jeg tviler på at det er en sann historie. Get it? Jepp, jeg ser ingen grunn til å tvile på at du likte den. Man skal ha en sunn skepsis til all forskning som blir presentert, hvis ikke sparker den kognitive biasen inn og man tar kun til seg informasjon som underbygger ens allerede programmerte verdensbilde. Resultatet blir stillstand, og man gjør seg uattraktiv og kjedelig for andre mennesker som ikke er akkurat som en selv. Dette er selvsagt ens egen rett, da noen kun lever for å drite og er mer en nok fornøyd med det. I don't care - for å si det på godt norsk. Men det som er interessant, er å se programmene belyse hvor politisk korrekte og total blåste i hue enkelte av våre norske "forskere" på disse områdene er. Herregud, man har god grunn til å bli mørkredd av mindre!
Gjest MikeWaters Skrevet 13. april 2010 #12 Skrevet 13. april 2010 Jepp, jeg ser ingen grunn til å tvile på at du likte den. I don't care - for å si det på godt norsk. Men det som er interessant, er å se programmene belyse hvor politisk korrekte og total blåste i hue enkelte av våre norske "forskere" på disse områdene er. Herregud, man har god grunn til å bli mørkredd av mindre! Der du befinner deg mentalt kan det umulig være særlig lyst, så vil tro du er godt vant med mørket. Du ser det du vil se, eller sagt mao du ser det produsenten vil at du skal se. Det er klippet til for å sette søkelyset på mangelen på kommunikasjon mellom humaniora og naturvitenskapen, da med tunga godt opp i arslet på naturvitenskapen. At du tar de "utenlandske" forskernes meninger for god fisk sier vel mest om din natur.
Steinar40 Skrevet 13. april 2010 #13 Skrevet 13. april 2010 Der du befinner deg mentalt kan det umulig være særlig lyst, så vil tro du er godt vant med mørket. Du ser det du vil se, eller sagt mao du ser det produsenten vil at du skal se. Det er klippet til for å sette søkelyset på mangelen på kommunikasjon mellom humaniora og naturvitenskapen, da med tunga godt opp i arslet på naturvitenskapen. At du tar de "utenlandske" forskernes meninger for god fisk sier vel mest om din natur. Jeg tror på det som virker rimelig, logisk og vettig. Og ingenting annet.
Gjest thisisnotanick Skrevet 13. april 2010 #14 Skrevet 13. april 2010 Jeg tror på det som virker rimelig, logisk og vettig. Og ingenting annet. Du trenger verken den vitenskapelige metode eller virkeligheten med andre ord.
Steinar40 Skrevet 13. april 2010 #15 Skrevet 13. april 2010 (endret) Du trenger verken den vitenskapelige metode eller virkeligheten med andre ord. Når man har levd i endel år, så forstår man etterhvert at det finnes en del generelle regler i den menneskelige psykologi - i virkeligheten. Endret 13. april 2010 av Steinar40
Vera Vinge Skrevet 13. april 2010 #16 Skrevet 13. april 2010 (endret) Du (ts) ønsker likestilling på dette området, men hva mener du med det? Skal vi kvinner se det som vår plikt å tilfredsstille eller gå inn i et forhold med menn vi ikke syns er attraktive? Endret 13. april 2010 av Vera Vinge
Gjest MikeWaters Skrevet 13. april 2010 #17 Skrevet 13. april 2010 Når man har levd i endel år, så forstår man etterhvert at det finnes en del generelle regler i den menneskelige psykologi - i virkeligheten. Fine ord, legg til litt innhold også så kansje du er inne på noe!
Vera Vinge Skrevet 13. april 2010 #18 Skrevet 13. april 2010 Når man har levd i endel år, så forstår man etterhvert at det finnes en del generelle regler i den menneskelige psykologi - i virkeligheten. Unnskyld meg, men mener du at bare man har levd noen år, så trenger man ikke lenger å forholde seg til (psykologisk) forskning, fordi man har sett alt og dermed vet alt?
Steinar40 Skrevet 13. april 2010 #19 Skrevet 13. april 2010 Unnskyld meg, men mener du at bare man har levd noen år, så trenger man ikke lenger å forholde seg til (psykologisk) forskning, fordi man har sett alt og dermed vet alt? Nei, men det blir betydelig mindre nytt under solen etterhvert. Man lærer så lenge man lever og bygger stadig erfaringer på denne måten.
Honesty Skrevet 13. april 2010 #20 Skrevet 13. april 2010 Så du påstår at "livets skole" gir like mye kunnskap som langvarig universitetsutdannning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå