Småkjekset Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #81 Del Skrevet 4. mai 2010 Det skal ikke være lett å ha så mye å tenke når en absolutt ikke hadde dette med i beregningen. Akkurat nå ønsker jeg å bli operert og slippe å ha denne berg og dalbane turen flere ganger. Første gang jeg ble behandlet for høyt stoffskifte fikk jeg tabletter som skulle hjelpe mot lavt også, slik at de skulle ha litt kontroll over stoffskiftet mitt (Levaxin). Og er det den tabletten jeg må ta hver dag ser jeg ikke på det som noe problem. Jeg hater virkelig å ta tabletter, brekker meg hver gang, men hvis jeg kan slippe unna med den og prøve å ha et normalt liv sammen med min kjære og eventuelle barn gjør jeg det gledelig. Er redd hvis jeg velger å bli medisinert til alt er normalt at ting klusser seg til med en gang jeg blir gravid, og at det blir noen helvetes måneder gjennom svangerskapet, for så å være skikkelig dårlig etter fødsel. Og er det en ting jeg ikke har lyst å gi slipp på, er det muligheten til å amme barnet mitt. Det ser jeg på så viktig, ihvertfall å prøve, for å styrke båndet mellom mor og barn. Så det er enkelt og greit uaktuelt for min del. Jeg har hatt store problemer med å sove i natt, da jeg har tenkt mye på hva som blir resultatene hvis jeg velger det ene eller det andre. Har neste time hos legen min i midten av juni, og hun skal også henvise meg til en spesialist innenfor endokrinologi, så jeg burde får hjelp der. Skjønner virkelig ikke hvorfor dette skulle hende meg - hva er det jeg har gjort galt for å fortjene dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 4. mai 2010 #82 Del Skrevet 4. mai 2010 Det er levaxin jeg må ta, og den er som du sier ikke noe stor. Om dere skal ha flere barn i fremtiden så er det kanskje like greit å få ting skikkelig under kontroll allerede nå? Så slipper du alt dette styret om igjen liksom... Er det en stor operasjon i såfall? Skjønner godt at du blir oppgitt over at dette skal ødelegge sånn for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 4. mai 2010 #83 Del Skrevet 4. mai 2010 Så dumt dette var.. Jeg har ingen erfaring med temaet, og kan ikke annet enn å føle med deg.. Skjønner godt at det er veldig skuffende å møte på dette akkurat når dere hadde begynt prosessen! Håper du finner ut hva du vil gjøre og at det går fort-fort-fort om du velger operasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #84 Del Skrevet 4. mai 2010 Har lest litt rundt på nettet om erfaringer fra andre som har gått gjennom en slik operasjon, og mye av det var ikke noe særlig oppløftende lesing for å si det sånn. Mange har problemer med stemmen en god stund etter operasjonen, da skjoldbruskkjertelen ligger såpass tett opp i stemmebåndene som den gjør, og har måttet gått til en spesialist for å få prøvd å rette opp dette senere. En del har blitt enda dårligere enn det de var før operasjonen, og de har brukt lang tid på å komme tilbake til hektene og føle seg normal igjen. Arrene en får av denne operasjonen har ført med seg smerte for mange, og de har vondt for å bevege halsen som normalt. Så jeg vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre.. Jeg føler meg ikke noe syk, er bare litt slapp innimellom og har ikke alltid like lett for å holde konsentrasjonen over lenger tid, men da tar jeg bare en liten pause og så er det tilbake til vanlig igjen. Jeg skal senke medisindosen min fremover fra 15 mg/dag til 5 mg/dag for å se om det stabiliserer seg til neste legetime. Jeg har et håp om at det gjør det, slik at det er en ting mindre å bekymre seg for. Men det gjør vel ikke ting så mye annerledes dessverre. Siden jeg går på Neo-Mercazole er det absolutt ikke anbefalt å gå på dette under en graviditet da det trenger seg inn i morkaken. Så jeg har jo da også lest om flere som har byttet til Propyltiouracile (PTU). Men siden denne må søkes om å få lov å bruke vet jeg ikke hvordan legen min stiller seg til denne. Vi som bare ville prøve å få barn.. Det er tydelig at ingenting er bare bare her i livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 4. mai 2010 #85 Del Skrevet 4. mai 2010 Hei! Dette var utrolig kjipt å lese. Kjedelig at du må ta stilling til dette før du fortsetter prøvingen, men du må jo bare tenke at det er godt for både deg, din kjære og lille spire/baby at alt er i orden! Må bare minne deg på at denne beslutningen trenger du ikke ta alene. Endokrinologen vil komme frem til en beslutning sammen med deg, og etter at du har fått all informasjon som du trenger for å kunne ta det valget. Husk at det finnes mye useriøs informasjon på nettet, og disse som forteller om voldsomme bivirkninger og skader etter operasjoner, kan både lyve og overdrive. De som opplever dette er nok også i mindretall! Husk at legevitenskapen stadig forbedres, og disse som forteller om skader kan ha blitt operert for 30 år siden. Kanskje denne siden kan være til hjelp? Den virket seriøs ihvertfall! http://www.stoffskifte.org/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #86 Del Skrevet 4. mai 2010 Takk for Alabama Ser frem til å få komme til en endokrionlog som kan svare meg på de mange spørsmålene jeg har og som sikkert kommer til å dukke opp fremover. Av det jeg leser skriver jeg ned ting jeg reagerer på og som jeg vil vite mer om, for er det en ting jeg ikke vil så er det å forhaste meg. Skal se mer på siden du linket til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 4. mai 2010 #87 Del Skrevet 4. mai 2010 Nederst står det noe om graviditet og rett over er det link til en bok om sykdommer i skjoldbruskkjertelen, skrevet av Per Egil Hegge. Den ser det ut som om man kan laste ned i sin helhet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #88 Del Skrevet 4. mai 2010 Den skal leses fortløpende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #89 Del Skrevet 6. mai 2010 Slik at jeg ikke glemmer det; såre brystvorter fra 2. mai til 4. mai. Mer slim fra 30. april til 4. mai. Greit å ha nedskrevet symptomer til senere anledninger.. Håper dere har hatt en flott torsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemming Skrevet 7. mai 2010 #90 Del Skrevet 7. mai 2010 Titter innom her jeg, og henger meg på som leser. Takk for hilsen i dagboka mi, og lykke til!=D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemming Skrevet 7. mai 2010 #91 Del Skrevet 7. mai 2010 NÅ har jeg lest hele dagboka di! Så utrolig leit at dere ikke bare kan sette igang pronto! Håper du får god hjelp og gode råd fra endokrinologen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #92 Del Skrevet 7. mai 2010 Lemming Ja, det er utrolig kjedelig Så håper at ting løser seg fort, for ønsket om en liten en blir ikke mindre for hver dag jeg vet at vi bør vente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Archee Skrevet 7. mai 2010 #93 Del Skrevet 7. mai 2010 God helg Småkjekset! STOR fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #94 Del Skrevet 10. mai 2010 De ssite dagene har det vært mye eksamensfokus. Fikk beskjed i midten av forrige uke at jeg plutselig skulle ha eksamen onsdag denne uken, i tilelgg til å skrive dokumentasjon i forkant. Så dokumentasjonen ble levert 10 min før fristen i dag, så da får jeg bare prøve så godt jeg kan å forberede meg til onsdagen. Skal bli godt å få en ferdig, for da er det bare 4 igjen Denne helgen var det også min jobbehelg, og da jeg var en tur på toalettet i går la jeg merke til mye gult slim nedentil. Aner ikke hva det kan være for noe, for har ikke oppdaget det før. Og uten netttilgang på jobb var det vanskelig å finne frem til noe der gså.. Så hvis noen har tips til hva det kan være må dere gjerne komme med det, for jeg lurer virkelig på hva det er.. Håper dere får en flott mandag jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 11. mai 2010 #95 Del Skrevet 11. mai 2010 Gult slim eller el-slim? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #96 Del Skrevet 11. mai 2010 Aner ikke hvilken type slim det var. Har ihvertfall ikke opplevd det slik før, så jeg får følge med om det dukker opp noe mer av det eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 11. mai 2010 #97 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Blankt eller hvitaktig? Eller blodtilblanda? Endret 11. mai 2010 av Alabama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #98 Del Skrevet 11. mai 2010 Det var ikke hvitaktig, og hadde ikke antydning til blod i seg. Det var heller ikke helt blankt. Jeg skjønner at det ikke er bare bare å skjønne seg på slim når det dukker opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 11. mai 2010 #99 Del Skrevet 11. mai 2010 Å tolke slim er faktisk rakettforskning!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 11. mai 2010 #100 Del Skrevet 11. mai 2010 Skjønner at jeg var heldig med EL-slimet mitt, det var helt etter oppskriften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå