Gå til innhold

Da var det vår tur!


Småkjekset

Anbefalte innlegg

De siste dagene har jeg ikke vært helt i form. Til vanlig tar jeg svært sjeldent smartestillende, men siden mandag har jeg tatt opp mot anbefalt dose hver dag. Gleder meg tilsyklusen min kommer i orden, slik at jeg forhåpentligvis har en større forståelse av hvorfor ting er som de er.

Ellers fikk jeg EL-testene jeg bestilte i posten i går, så da får jeg se når jeg prøver dem ut. Kjøpte slike strips slik at jeg kunne rpøve dem ut, men vet ikke hva som gir best resultat så blir gjerne til at jeg prøver noe annet senere.

Nå skal jeg fortsette med å gjøre ferdig et babyteppe noen venner av oss skal få, da de venter en liten prinsesse i juni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var det endelig helg!

Gleder meg til å bare kunne slappe av og kose meg sammen med kjæresten min :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Småkjekset! :vinke:

Gratulerer med prøverdagbok og PP1! Spennende dager dette! Må bare henge meg på de andre som sier at du har mange endringer å se fram til.. Det er som om kroppen var satt på mute en lang stund, for så å våkne opp uten volumkontroll og begrensninger. Både vondt, slitsomt, befriende og deilig på en og samme gang! Jeg skal nok aldri på hormonprevensjon igjen jeg heller.. :)

Håper dere koser dere i prøvefasen! Jeg rakk aldri innom der, men rakk å oppleve at kroppen var mer villig til selve prøvingen enn ellers! :fnise:

Blir spennende å følge med her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en kjempeflott helg sammen med kjæresten min. I går dro vi inn til Oslo en tur for å spise spareribs på Hard Rock, og påfølgende softis på Aker brygge. Skikkelig koselig :)

Når vi kom hjem var det frem med guitar hero og noe godt i glasset, før det endte med denne PP's første :sengekos:

:rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Smaragd

Du må lage deg en ticker på syklusen din når du vet hvordan den blir - så vi kan se hvor du er i syklusen :jepp:

Ønsker deg en fortsatt fin søndag! :sol:

(Her har det forresten kommet et lite lag med snø i natt... :( )

Koooos dere med prøvingen!

. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se hvor lang den kommende syklusen min blir, og så blir det nok en ticker kan ejg tenke meg :)

Skal prøve så godt jeg kan å få kontroll over når ulike ting skjer med meg fremover, så blir spennende å se om det skulle skje noe allerede i PP1. Håpet er til stede, men da jeg ikke aner hvor lang syklus jeg har får jeg bare prøve å være tålmodig i ukene som kommer :)

Håper dere får en flott søndag alle sammen, om det er sol eller snø hos dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det det egentlig fungerer? Har hørt mange snakke positivt om det, men har ikke helt skjønt hva det går ut på :sjenert:

Når i syklus er det egentlig best å begynne å tempe? I overgang fra en PP til en annen, eller midt i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du begynner så tidlig i en syklus som mulig, helst første dag du har mensen. Men jeg pleide bare å skrive opp en fiktiv temp da, men viktig at du får begynt så tidlig som mulig.

Så trenger du et BBT-termometer, jeg er veldig fornøyd med dette.

Så setter du vekkerklokka på et fast tidspunkt hver morgen, putter termometeret i munnen og måler. Skriver opp tempen i fertilityfriend, og får opp en kurve som dette. Det viktige er ikke de spesifike tempene, men at du ser et skille i før og etter EL, som er markert med det røde krysset. Når du har funnet EL vet du med nesten hundre prosent sikkerhet når IKM er.

Så fører man inn diverse annet om man vil, f.eks. ELtester, sekret, symptomer osv. Veldig praktisk synes jeg, å kunne sammenlikne sykluser med tidligere sykluser. :)

Endret av Iril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for utfyllende veiledning ang temping. Skal gå til innkjøp av et så fort jeg får mulighet og være klar å tempe fra neste syklus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hilser på hos deg! :vinke:

Så spennende å være ny prøver. Husker enda min skrekkblandede fryd da vi besteme oss for å være aktive prøvere (og ikke bare hoppe av i svingen :sjenert: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig med nytt besøk i dagboken :vinke:

Jeg merker at innimellom begynner pulsen å bli raskere når jeg tenker over hva det er vi faktisk har bestemt oss for. SÅ blir spennende å se hvor lenge vi er nødt å vente på en liten en :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye for det, Archee :vinke:

Er vel på tide at det kommer en liten oppdatering fra meg nå.

Har ikke blitt så mye prøving så langt, da kjæresten min er avgårde på jobbreise for tiden. Men han kommer hjem til helgen, så satser på at det blir noe da :)

Aner ikke hvor lang syklusen min kommer til å bli denne måneden, men er på dag 10 sålangt.

Har holdt på å lage et babyteppe til noen venner som venter en liten prinsesse til sommeren, og det er endelig blitt ferdig! Gjennstår bare å sy trådene fast, og så kommer det til å bli lagt ut et bilde av ferdig produkt :jepp: Var innom en garnbutikk i dag formiddag og da kjøpte jeg meg enda litt garn slik at jeg har noe å gjøre på når jeg er alene :)

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Har sett deg litt rundt i dagbøker her, så måtte innom og hilse på! Morsomt med nye prøvere. Velkommen til en spennende tid - måtte den bli så kort som mulig :fnise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se bilde av resultatet :jepp:

Jeg kunne tenkt meg å lære å strikke selv, men har liksom aldri kommet så langt...

:sjenert:

Er det mulig å bestille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld Småkjekset!

Prøvd å lese litt gjennom boken din nå :)

- Mulig det står tidligere i boken din, men har du funnet EL enda? Spennende å se når IKM er - jeg har noen bekjente som har fått det til på første PP, men stort sett må man vente litt og ha tålmodighet.. Lykke til fremover!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Har sett deg litt rundt i dagbøker her, så måtte innom og hilse på! Morsomt med nye prøvere. Velkommen til en spennende tid - måtte den bli så kort som mulig :fnise:

:klem:

Hyggelig med nye besøkende her :vinke:

Vi gleder oss mye til tiden fremover, og håper at det ikke tar så altfor lang tid men vi er forberedt på det meste.

Håper at det snart begynner å skje noe på din front også :jepp:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...