Gå til innhold

Da var det vår tur!


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Jeg misliker virkelig kviser!

Aner ikke hvor de kommer fra, men oppdager en ny hver gang jeg ser meg i speilet. Har funnet ut at for at jeg ikke skal irritere meg sånn over det skal jeg unngå alt av speil resten av dagen :jepp: Og så får jeg bare håpe at de ikke er like tydelig for andre som de er for meg, for ellers blir det ikke artig å være på jobb senere i kveld.

I dag drar kjæresten min på ny ut på jobb, så får se når han kommer hjem igjen. Er heldigvis bare snakk om noen dager han skal være borte, så jeg håper jeg har han hjemme på søndagskveld eller på mandagen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tell me about it!!! :dåne: kviser altså..!

Etter at jeg sluttet på p-pillen har det poppet ut, heldigvis har det roet seg i ansiktet, men ryggen og brystet :dåne: Jeg liker det ikke - dekker meg til :snurt:

Håper du får en fin helg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for tiden mest i pannen og høyre siden av haken, men merker at det begynner å komme noe øverst på brystet også. Så er ikke fornøyd med det, da det er høyre side av meg folk ser når jeg er på jobb.. Kjedelig at det skal kunne irritere så mye som det gjør altså. Så nå har jeg begynt med et ansikts-pleie-sett som jeg kjøpte av en venninne av meg som holder på med Mary Kay. Håper at det trenger godt inn i huden og hjelper :jepp:

Får vel trekke frem en positiv ting med dette også, og det er jo at kroppen prøver å kvitte seg med hormoner som jeg har tilført den i flere år. Så jeg får bare holde ut og satse på at dette er en overgangsperiode, frem til jeg forhåpentligvis en dag står med en test med TB på :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle som stikker innom boken min får en fantastisk helg, og at dere får nyte det flotte været hvis dere skulle være så heldig å få det! :)

:klemmer: til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig med humørsvingninger ved EL? Merker at humøret mitt ikke er helt stabilt for tiden, til skrekk og gru for meg selv og folk rundt meg :sjenert:

Har merket økt slimmengde i ettermiddag, og begynner å lure på om det er EL tid på gang eller ikke.

Hvis det evt er EL på gang nå blir det ikke noe :sengekos: før den sikkert er over, for kjæresten min er dratt på jobbtur denne helgen, så vet ikke hva sjansene for at det evt skal klaffe denne PP blir da. Ble litt :sengekos: på søndag og tirsdag, så får håpe at det evt var det som skulle til.

Hadde vært veldig greit hvis dette er EL, for da har jo kroppen min kommet raskt inn i en normal syklus, og ingenting hadde vært bedre enn det.

Når er det best å sjekke etter EL med billig strips fra billige tester forresten? Kanskje det blir en test senere..

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min kommer ikke hjem før i morgen, så får se om det blir noe positiv EL test når jeg kommer hjem fra jobb senere i kveld. Skal prøve å holde motet oppe, men jeg aner jo ikke om jeg faktisk har hatt/har EL i det hele tatt. Men skader ikke å prøve :)

Håper dere får en flott søndag alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig med humørsvingninger ved EL? Merker at humøret mitt ikke er helt stabilt for tiden, til skrekk og gru for meg selv og folk rundt meg :sjenert:

_____'

Jeg har noen ganger en kraftig pms-aktig dag rett etter EL. Jeg har en teori om at det kommer hvis egget ikke fikk seg noe.. og dermed blir det litt sørging når egget dør.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen ganger en kraftig pms-aktig dag rett etter EL. Jeg har en teori om at det kommer hvis egget ikke fikk seg noe.. og dermed blir det litt sørging når egget dør.. :fnise:

:fnise:

Artig teori du har :jepp: Vi får se om ett par uker om det er det samme for meg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en skikkelig godtemums nå i kveld :fnise: Har laget meg gode brownies muffins og koser meg mye med film på tv. Hadde jeg bare hatt kjæresten her med meg hadde det vært perfekt :rødme:

Har legetime i morgen tidlig for å sjekke stoffskiftet mitt. Har hatt høyt stoffskifte tidligere, men det stabiliserte seg etter ett år på medisiner. Nå er det 4 mnd iden jeg begynte igjen på medisinen, så håper prøvene mine viser at stoffskiftet har bltt mer normalt :jepp:

Og siden jeg ikke vet om hvordan det er å få barn når en har høyt stoffskifte er det gjerne greit å snakke med legen om det også, slik at hun forhåpentligvis kan gi meg litt informasjon rundt det :)

Er forresten ømme brystvorteer et etgn på EL? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Er forresten ømme brystvorteer et etgn på EL? :klø:

Ja. Mine er ømme fra el til IKM, altså både brystvortene og brystene generelt. Sist syklus var jo selv brystene ekstremt harde også, fra dagen etter el. Trodde virkelig jeg var gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var jeg hjemme igjen fra legen. Har fått en del å tenke på, så når jeg får samlet tankene mine kommer det et nytt innlegg fra meg.

Håper dere får en flott dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for :klemmer: Snile dere er :)

Tingen er at jeg har høyt stoffskifte, og blir nå behandlet for det for andre gang. Første bahandlingsrunde startet da jeg var 18 år, den andre startet før jul. I dag fikk jeg beskjed av legen at det begynner å bli lavt, og at vi skal minske medisindosen min for å prøve å få det normalt. Dette kom legen frem til etter samtale med en endokrinolog.

Når det kommer til en evt graviditet hadde legen blandede følelser for det. Det er mulig å gjennomføre når en blir behandlet for det, men en ønsker helst at en er ferdigbehandlet før en prøver.

SÅ jeg fikk tre muligheter jeg skulle tenke over frem til neste legetime:

1. Ta radioaktiv jod for å stråle vekk de områdene av skjoldbruskkjertelen min som ikke fungerer slik den skal.

2. Fullføre behandlingen med tabletter og få et normalt stoffskifte igjen. Ved en evt graviditet kommer jeg til å bli mer sliten og dårlig enn jeg ellers hadde blitt, og etter fødsel hadde jeg fått et svært høyt stoffskifte som hadde måttet bli behandlet med en gang. Behandlingen vil da føre til at jeg ikke får amme barnet, og at jeg må gå igjennom hele sykdomsperioden enda en gang, og faren er at jeg ikke blir kvitt det.

3. Operere bort skjoldbruskkjertelen for å være sikker på at høyt stoffskifte ikke blir noe problem videre, da jeg heller får lavt, noe som er lettere å kombinere med svangerskap. Må da ta 1 tablett hver dag resten av livet for å tilføre kroppen hormonene skjoldbruskkjertelen ikke kan produsere.

Jod behandlingen ville ikke endokrinologen anbefale, så da faller den bort. Det å vente til jeg får normalt stoffskifte igjen kan ta lang tid, og det at jeg kan få tilbakefall med små barn å ta meg av kan jeg ikke si frister så mye. Tar jeg operasjon får jeg lavt stoffskifte, men det er i mange tilfeller lettere å holde styr på.

Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Hvis det er noen som har erfaringer innenfor noe av dette er dere hjertelig velkommen til å fortelle om erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa meg! Det skal ikke være lett med dette stoffskiftet!

Om jeg skulle valgt mellom de to siste alternativene så tror jeg kanskje jeg hadde valgt å operere hvis det er sånn at lavt stoffskifte er lettere å holde styr på.

Jeg har jo selv lavt stoffskifte og må mest sannsynlig gå på medisiner resten av livet. Det å måtte ta den lille tabletten hver dag plager ikke meg så veldig akkurat. Men jeg fikk ikke startet opp på medisinen før etter jeg var blitt gravid pga den treige og uvitende legen min.

Derfor vet jeg heller ikke hvordan det er å ha lavt stoffskifte under kontroll når man ikke er gravid. Om man føler seg frisk og har energi slik som andre folk liksom. Jeg er jo ikke noe mindre sliten nå enn før jeg startet med medisinen, men det er vel heller ikke vanlig å føle seg i toppform når man er tvillinggravid. :gjeiper: Er veldig spent på hvordan jeg kommer til å føle meg etter graviditeten.

Går man til en lege som har peiling på lavt stoffskifte og medisinering så tror jeg at det vil gå helt fint å leve med lavt stoffskifte.

Det var hvertfall mine tanker om dette... Håper du greier å finne ut hva du vil gjøre. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...