Gå til innhold

Da var det vår tur!

Småkjekset

Anbefalte innlegg

Veeeldig lenge siden jeg har skrevet noe i egen bok ser jeg..

Men skal prøve å få startet opp igjen, for det er jo så mye som skjer om dagen!

E er høyt og lavt og prater som en foss. Har også begynt med litt trass hvis hun ikle får viljen eller vi ikke skjønner hva hun mener med en gang, men etter å ha lagt litt på gulvet er hun tilbake til normalen :fnise:

Hun er en liten strek, 83,5 cm og 9110 g på 15 mnd kontroll. Hun har fått lange ben, så mammaen er en smule misunnelig :ler: Men det at hun er så lang og tynn gjør det fryktelig vanskelig å finne passende bukser til henne. Passer de i lengden er de alt for store rundt magen og ender fort opp på anklene :fnise: Tips til hvor en kan kjøpe underdeler til stilken vår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig at du er her igjen! :jepp:

Mitt beste forslag er å bruke mye kjoler, så slipper du hele bukseproblematikken! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se deg igjen! :vinke: Har ingen tips dessverre, vi har motsatt problem til A. Dvs at hun er så stor at hun må over på "stor" avdeling i butikkene og der har de ikke mye rom for bleierumpe. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du er her igjen! :jepp:

Mitt beste forslag er å bruke mye kjoler, så slipper du hele bukseproblematikken! ;)

Det blir mye kjoler og tightsen fra i fjor sommer :fnise: Hun kan fint bruke ned i størrelse 62-68 og så er fe passelig rundt livet, men er fryktelig korte da :ler: Jeg får ta strikkepinnene fatt og lage litt barnehagebukser med strikk i tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se deg igjen! :vinke: Har ingen tips dessverre, vi har motsatt problem til A. Dvs at hun er så stor at hun må over på "stor" avdeling i butikkene og der har de ikke mye rom for bleierumpe. :P

Hehe, ja det skal ikke være så lett dette her med klærne til de små. Får vel takke meg til at det enda er så varmt i luften at så lenge hun har på seg noe over bleien så får det være så kort det bare vil, og håpe jeg finner litt mer og bedre klær til høsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med NameIt med justerbart liv? De har justerbart liv til langt opp i størrelsene, det er ikke lenge siden jeg kjøpte det til niesa mi som er 8 år og en lang stilk ;)

Hvis du er ute og reiser har de det på Gap også.

Lita kunne bruke tunikaer i str 50 som tskjorter i sommer og ikke noe problemer med kortebukser som er litt vid i modellen i str 3-6 mnd heller. Hun overnevnte niesen brukte str 68-74 i underdeler sommeren hun var to da hun hadde sluttet med bleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med NameIt med justerbart liv? De har justerbart liv til langt opp i størrelsene, det er ikke lenge siden jeg kjøpte det til niesa mi som er 8 år og en lang stilk ;)

Hvis du er ute og reiser har de det på Gap også.

Lita kunne bruke tunikaer i str 50 som tskjorter i sommer og ikke noe problemer med kortebukser som er litt vid i modellen i str 3-6 mnd heller. Hun overnevnte niesen brukte str 68-74 i underdeler sommeren hun var to da hun hadde sluttet med bleier.

Takk for tips om NameIt :) Skal absolutt sjekke ut bukser og slikt derfra. Er veldig fornøyd med topper og gensre derfra, da de sitter utrolig fint på henne, så da må det bli bukser derfra også :Nikke: Og er det mulig å justere godt i livet er det jo bare å kjøke str 92 da kanskje, siden hun er 83,5 cm nå og sikkert kommer til å vokse mye i beina fremover :)

Skal ihvertfall kjøpe noen softshell dresser derfra :jepp: De har fått veldig god tilbakemelding av flere, så da er det verdt å prøve.. Shopping er aldri feil :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å lage en oversikt over hvilke klær som må kjøpes inn før Frøkna starter i barnehagen.

Vi har to regnsett, så da kan vi ha et hjemme og et i barnehagen. Støvler har vi et par av, og så må vi nok kjøpe inn noen nye sko hun kan bruke på sensommeren høsten da de hun har hatt siden hun startet å gå begynner å bli litt små. Har dere noen tips til denne typen sko?

Og når det gjelder en høstdress/vinterdress, er det greit med bare en eller bør en ha to stykker? Tenker det kan være greit å ha en hjemme hvis den i barnehagen er gjennomvåt og ikke får tørket til dagen etterpå evt.

Det er så utrolig mye som skal på plass, så ikke helt enkelt å vite hvor en skal starte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke hatt behov for to dresser. Når det er veldig vått ute så har de jo regnklær på seg. :) hadde tilfeldigvis to vinterdresser, noe som var praktisk, men ikke nødvendig. Blir ikke å kjøpe to i år. Investorer heller i en god dress. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viking sine gore tex sko er knallgode. Perfekt til sensommer/høst. Jeg skal faktisk kjøpe nye til A i morgen. Hun har hatt ponni sine i vår, men de er bare dritt. Timberland har også gode sko. Men siden hun er så liten, mulig Ecco er best til henne? A har forholdsvis bred fot.

Vi har to dresser, men det er fordi vi jar arvet mye. Hadde ikke kjøpt inn to nye, har aldri opplevd at noen av dressene har blitt gjennomvåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett etter litt i klærne til lita og ser at det er en del lindexbukser som har justering i livet også, bla fløyelsbuksene.

Vi har superfit goretex til Lita.

Vi har også to vinterdresser fordi vi har arvet mye. Vi har også arvet en hel del regntøy så der har vi mye fra str 74-80/86, kan være greit her det regner mye ;) Jeg har to regnbukser og minst tre regnjakker i tillegg til to regnkåper selv. Regner med at noe av det som er arvet slites ut før det blir for lite siden det er brukt til to før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt hos oss har og problemer med at buksene detter av, siden han er lang og tynn. Funker greit så lenge vi finner bukser med justering i livet, men ellers sklir det av her og. Håpløst :roll:

Lurer litt på barnehageinnkjøp jeg og, men vi begynner med et regnsett, en høstdress, et par gummistøvler osv. Kjøper heller kvalitet, så får vi heller vurdere billige ekstrainnkjøp til hjemmebruk etter hvert om vi ser behov for det.

Sko lurer jeg og på. Viking Goretx har jeg hørt mye bra om. Men er det sånne helt lave, som joggesko liksom? Så noen halvhøye goretex-sko i et mamma-blad forleden, tenkte kanskje det kunne være praktisk...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt Viking goretex sko til høsten, slike halvhøye. Kjempefine, men ikke tatt de i bruk enda. Ser gode ut. Skal også kjøpe et par viking støvler og en regndress. Til å starte med iallfall.

Må visst ut og handle nye bukser med strikk osv her også, hun blir bare tynnere og tynnere og bukser som satt bra før faller nå ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da starter vi med bare en dress til å begynne med, og kjøper heller en til hvis behovet kommer ;) Skal sjekke ut disse goretex skoene. Har sett på dem tidligere, så får ta oss en handletur når vi kommer hjem fra ferie for å få prøvd dem.

Har funnet en del bukser fra Name it jeg tenker å kjøpe, og selv om hun bare er 83,5 cm tar jeg sjansen på å kjøpe mange i 92 slik at hun kan ha dem lenger. Håper jeg ikke gjør noe dumt der :sjenert:

Ellers får jeg vel også bare sette i gang med strikking til henne også, da ingenting slår hjemmestrikket ;) Er bare det å klare å løsrive seg fra mange prosjekter som jeg allerede holder på med :) Kan nevne at jeg holder på med to tepper, genser til å ha med til syden, sommertopp og babystrikk :hjerte: Ene bestevenninnen min ventet et nyttårsbarn så et vanskelig å styre strikkegleden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til alle strikkeprosjektene ja - plikt- og fornuftsstrikk er jo ikke på langt nær like moro som impuls- og kreativitets-strikk liksom :fniser:

Driver og fullfører en del jeg har liggende nå jeg og, så jeg kan begynne på nye morsomme ting til lillebror ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor hadde vi lave viking-sko til A, men i dag kjøpte jeg halvhøye. Nå er jo sommeren på hell, så jeg tenkte det var bedre å ha halvhøye utover høsten. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten vår begynte i bhg når han var 15 mnd, og dette var i januar i år. Han har kun hatt ett sett av alt, og det har fungert veldig fint. Dersom vi visste vi skulle ut på tur en helg, så tok vi bare med oss dress og vintersko hjem på fredagen. Null problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Da var det meste klappet og klart for en uke på Kypros. Drar hjemmefra 3 i natt, så er spent på hvordan det kommer til å gå.

Det skal ihvertfall bli godt med ferie etter å ha jobbet helt frem til nå, og når ferien er over og hverdagen vender tilbake blir det ny jobb på meg også!

Jeg har mye å glede meg til i nær fremtid kjenner jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...