Gå til innhold

Vil bli ung mamma

Fremhevede innlegg

Skrevet

jobber ikke nei.. har bodd hjemme så har ikke trengt det.. Men nå som jeg blir gravid vil nok foreldrene mine at jeg skal forsørge meg selv, vil ikke utnytte dem heller.

Men har vel krav på vanlig trygd vel. For og sette det litt på spissen så har vel JEG krav på trygd når snøhulemannen får det. Kommer jo til og ha en liten en å forsørge snart..

Kommer ikke til og vente.. Man må få barn når man føler for det selv!! Er utrolig klar for å bli mamma..:)

Du har ikke krav på trygd dersom du ikke har en arbeidsevne som er nedsatt med minst 50%(litt lavere tall dersom du ikke skal være 100% ufør, selvsagt), og/eller du påviselig har en fysisk/psykisk sykdom. Når man er 19 år, skal det også ekstremt mye til for å bli ufør, og dersom du ikke har vært i en anstendig jobb i en del år på forhånd, vil trygden bli rimelig liten(vi snakker om 9000 i mnd.-og dette skal dekke alt).

Det du vil ha krav på, dersom du ikke har fem øre i inntekt(metaforisk talt), er sosialstøtnad, som er på omkring 5000 i måneden, samt barnetrygd(900 kroner måneden).

Ellers kan jeg ikke annet enn å støtte meg til de andre som sier "Vent", samtidig som jeg irriterer meg over at det faktisk er mulig å bli så uansvarlig at man planlegger å bli gravid, med den følge at vi som faktisk jobber fem dager i uken skal forsørge deg og barnet ditt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok ikke TS svarer mer, dessuten gikk nok ikke møte med NAV slik hun hadde forventet seg.

• 2 uker senere...
Skrevet

Det er 0 problem å få penger fra NAV. Man må bare vite hvordan man skal bruke systemet. Kjæresten og jeg har aldri levd så bra som da jeg var registrert som "alenemor".

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er 0 problem å få penger fra NAV. Man må bare vite hvordan man skal bruke systemet. Kjæresten og jeg har aldri levd så bra som da jeg var registrert som "alenemor".

og dette skryter du av..late kjerring

Skrevet

Bare det at hjelpestønadene omtales som noe man har "krav på" fremfor noe man har "rett til", gjør meg jævlig forbanna. Ansvar for egen fremtid?! Nei takk!

Jeg håper for guds skyld at dette er et troll, hvis ikke synes jeg synd i det kommende barnet ditt som skal voksne opp hos foreldre med slike holdninger.

Skrevet

Så fint for dere da, at dere lever godt av andre.

Håper barna dine utvikler bedre holdninger enn de du utviser.

Gjest jenteløve87
Skrevet (endret)

Det er sjelden jeg banner, men du frister meg!! Makan til dårlige holdninger!!! :kjempesinna: De ordningene er der for de som faktisk trenger det. Ikke for late, dumme, uansvarlige folk som deg. Det er jo ikke rart at NAV.-systemet koster mye penger, og at de har lang saksbehandlingstid når folk faktisk kan oppføre seg som deg?!! Jippi for deg. Har du IQ over 10 egentlig? Sorry, veit det er usaklig sagt, men jeg forstår virkelig ikke at noen som har normal IQ kan være så stolt av å misbruke tillit på den måten?! Jeg sier meg enig i de andres utsagn her: Jeg håper dine barn faller langt fra stammen...!

Egentlig så hadde det vært gøy om noen med litt mer PC-kunnskaper enn meg kunne tracke IP-adressen din og anmelde deg for trygdesvindel!!! :ler:

Endret av jenteløve87
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er sjelden jeg banner, men du frister meg!! Makan til dårlige holdninger!!! :kjempesinna: De ordningene er der for de som faktisk trenger. Ikke for late, dumme, uansvarlige folk som deg. Det er jo ikke rart at NAV.-systemet koster mye penger, og at de har lang saksbehandlingstid når folk fkaitks kan oppføre seg som deg?!! Jippi for deg. Har du IQ over 10 egentlig? Sorry, veit det er usaklig sagt, men jeg forstår virkelig ikke at noen som har normal IQ kan være så stolt av å misbruke tillit på den måten?! Jeg sier meg enig i de andres utsagn her: Jeg håper dine barn faller langt fra stammen...!

Egentlig så hadde det vært gøy om noen med litt mer PC-kunnskaper enn meg kunne tracke IP-adressen din og anmelde deg for trygdesvindel!!! :ler:

får håpe personen blir tatt og får en helvettes bot...da skal jeg le høyt

Skrevet

Nav hadde nettopp storaksjon (her i Bergen ihvertfall) mot "alenemødre" med samboer, haha... Håper dere alle går NED! Min søster prøvde seg på dette, men jeg satt henne godt på plass, sånn går rett og slett ikke an.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jadda! TS, du er ikke moden nok!

Du er egoistisk som tenker på deg selv "Jeg vil være ung mor" "jeg vil ha barn nå". Tenk på ungen! Skaff deg utdannelse, og/eller jobb. Du må sørge for gode oppvekstvilkår for barnet ditt. Så vent til det økonomiske er i orden.

Hvis du får barn nå, vedder jeg kroppen min på at barnevernet(forhåpentligvis) blir innkoblet før barnet er to år!

Tenk på ditt fremtidige barn, ikke på deg selv!

Det der du pønsker på er ikke forsvarlig

Snylter!

Skrevet

"Alenemødre" som svindler til seg trygd får om ikke annet sin straff den dagen typen stikker og de ikke har rett på noen ting fordi det meste av stønader allerede er oppbrukt (kan ikke akkurat stille opp på NAV og si "jammen nå er jeg alene på ORDENTLIG" ;)

Skrevet

unnskyld meg.... stakkars unger som har mor med slike holdninger.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

unnskyld meg.... stakkars unger som har mor med slike holdninger.

Hun kan vel være en god mor allikevel? Er du perfekt? Har du bare de "riktige" holdningene?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Å være en god mor dreier seg ikke bare om å gi ungene det de trenger innenfor husets fire vegger, men også lære dem hvordan man skal te seg i verden utenfor. Dette er det åpenbart ikke alle som evner å forstå.

Skrevet

[Hei

Som veldig mange andre har sagt her så kommer du til å få lite penger. Når far heller ikke har fast jobb får han heller ikke pappaperm så du må være mye alene med ungen. Han får ikke engang de to ukene rett etter fødsel som de fleste har. En jeg kjenner ble gravid uplanlagt akkurat når hun ikke var i jobb og hun hadde det TRANGT økonomisk selvom hun hadde samboer i full jobb og bodde så og si gratis. Hun sier selv at hun skal ha fast jobb før hun får fler unger.

Vis du er så klar får å få barn få deg fast jobb. Det er ikke lenge du må ha hatt en jobb får å få fødselpermisjon. Du kommer da til å ha minst 8000 kr mer i måneden å leve får. Vis typen din i tilegg får seg jobb enda mer. Da kan dere flytte får dere selv å. Hvor ile er egentlig ryggen til typen din? du skal være ganske syk før du blir uføretrygdet. Det er heller ikke mye du får da.

Men får all del bli gravid, lev på trygd, bo hos foreldrene dine og ha en uføretrygdet kjærste.

Skrevet

Du kjeder deg og vil finne på noe som du kan glede deg over og gi deg masse oppmerksomhet.

Skaff deg en hund, ikke et barn.

Et barn skal forsørges og stimuleres i maange år fremover. Du vil ikke få særlig mye ut av NAV, dere blir nok nødt til å jobbe og bli skaffedyr selv, som alle oss andre.

Du vil få engangsstønad på 36000, barnetrygd på 970/mnd, og sosialstønad er vel litt over 4000 i mnd. Om du klarer å skrike deg til det. Du bor jo hos foreldrene dine, så mulig NAV sier du må leve på dem? Burde iallefall gjort det, dem som har oppdratt deg til å bli så arbeidssky..

Skrevet

Hun kan vel være en god mor allikevel? Er du perfekt? Har du bare de "riktige" holdningene?

Jeg synes synd på unger med kriminelle foreldre...

Skrevet

Jeg er ikke av dem som er i mot unge mødre, men det høres ikke ut som om dere har noe i orden (noe som vil gi dere penger å leve på, og 8 mnd sammen er jo heller ikke så mye). Det at du har friår, sier jo også litt.

Gjest jenteløve87
Skrevet

Er ikke snakk om å være perfekt. Det er snakk om å være kriminell. Skjerp deg. Ikke prøv å gi denne personen dårlig samvittighet for at hun kritiserer de holdningene som videreføres til barn når de er ulovlige. Det er ikke snakk om "riktige" holdninger, men RIKTIGE og lovlige holdninger.

Skrevet

Det som skremmer meg med deg er at du ligger laaaaangt bak i løypa i forhold til meg, mens DU faktisk er den som tenker på å få barn. Jeg har samboer som jobber 5 dager i uka + overtid, jeg studerer OG har deltidsjobb, vi leier leilighet, betaler skatt og synes VI har alt for lite "på plass" til å begynne å TENKE på barn engang. Du er jo egentlig slik som jeg var da jeg var 14. Kjæreste uten jobb, jeg uten jobb og BOR HOS MAMMA OG PAPPA.

Dessuten burde man aldri få barn med noen man ikke har bodd med. Og siden dere da ikke har råd til å bo sammen så burde dere ikke få barn. Vær så snill, voks opp! Det er jenter som deg som gjør at jenter som MEG ikke blir tatt alvorlig. "Du er bare så og så gammel, du er ikke moden enda". Vel, du ER ikke moden enda og barnet ditt fortjener bedre.

Hilsen jente 21.

Helt enig med dette innlegget. Er i samme situasjon som vedkommende i innlegget over, og det kunne aldri falle meg inn å tenke på å få barn nå. De aller fleste jenter i denne alderen er verpesyke, hvem er det som ikke har lyst på et lite nydelig barn? Barn er jo så ufattelig skjønne, men for nå kan de være skjønne på avstand inntil jeg faktisk har ressurser nok til å ta vare på et barn og prøve å gi det beste jeg klarer.

Selv om jeg er sikker på at min mor og far hadde stilt opp økonomisk, så ville ikke jeg hatt hjertet til å sette et barn til denne verden for å snylte på dem!

Lurer på hvordan det gikk med TS.. :popkorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...