Gå til innhold

Jeg kjenner meg trist i dag, fordi at...


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

No1*No1 skrev (9 minutter siden):

Hvorfor suger NAV så mye? 

NAV er supre på mange måter og har vært veldig viktige for meg og mitt liv. Veldig takknemlig! Men en av ordningene har nå fått et litt rart hull i seg.. så det at døra går opp når man trykker på en knapp er plutselig blitt noe som vil koste meg store personlige summer. Og man må jo gjennom døra for å komme seg på jobb. Så jeg blir litt sint og litt lei meg for jeg vil jo bare leve vanlig og gå på jobb hver dag uten å måtte hjelpes 🥺

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frøkenfryden skrev (7 minutter siden):

NAV er supre på mange måter og har vært veldig viktige for meg og mitt liv. Veldig takknemlig! Men en av ordningene har nå fått et litt rart hull i seg.. så det at døra går opp når man trykker på en knapp er plutselig blitt noe som vil koste meg store personlige summer. Og man må jo gjennom døra for å komme seg på jobb. Så jeg blir litt sint og litt lei meg for jeg vil jo bare leve vanlig og gå på jobb hver dag uten å måtte hjelpes 🥺

Nav er ganske firkanta og tar lite hensyn til personforskjeller om det betyr at de må gå litt ut av firkanten sin

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

No1*No1 skrev (20 minutter siden):

Hvorfor suger NAV så mye? 

Takk som spør:hjerte:

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Frøkenfryden said:

NAV er supre på mange måter og har vært veldig viktige for meg og mitt liv. Veldig takknemlig! Men en av ordningene har nå fått et litt rart hull i seg.. så det at døra går opp når man trykker på en knapp er plutselig blitt noe som vil koste meg store personlige summer. Og man må jo gjennom døra for å komme seg på jobb. Så jeg blir litt sint og litt lei meg for jeg vil jo bare leve vanlig og gå på jobb hver dag uten å måtte hjelpes 🥺

Ugh. Det er fint de har vært nyttige for deg. Synd det har skjært seg. 🧡

Jeg prøver selv å holde meg så langt unna de som det er mulig. Ikke alltid vært mulig. Noen tiltak som har vært tatt har vært nyttige hjelpsomme og bra, men hovedvekten har vært for min del unyttige tidsfordriv. Jeg syns nav skal fokusere på hva har mest nytteverdi for den enkelte og samfunnet, ikke bare koste folk oppi et hjørne og håpe det går bra. Den første vurdering er viktigst. Er løsningen førerkort, så bruk penger på førerkort ikke arbeidsøkerkurs. Er det mest nyttig at vedkommende får ny utdanning innen sykepleie så invester i det, der er 3 års utdanning alternativet kan jo bære 5 år i arbeidsledighet eller dårlig betalt deltids jobb. Dumt at de er nødt til å være så firkantet at staten skyter seg selv i foten. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/23/2024 at 1:39 PM, Cid said:

Jeg skjønner godt at de hater media. 

Ja, de gjør egentlig en bemerkelsesverdig god jobb med å legge lokk på seg og ikke gjøre som Harry og Meghan. Det mest provoserende er at de som la ut rykter om utroskap fra prins William osv mens han i virkeligheten tok seg av tre barn og en kreftsyk kone, prøver seg med at "ryktene kunne vært unngått hvis bare...". Som om det tar skylden vekk fra de som faktisk spredte ryktene. Media bør gå litt i seg selv, mitt inntrykk er at folk flest har støttet William og Kate. Kommentarfeltene har stort sett sagt la dem være i fred. På samme måte som da media maste om mer åpenhet om Kong Harald. Som faktisk i realiteten har vært særdeles åpen om sin helse i alle år.

Noen (stort sett igjen media) har ment Kate burde gjort som kong Charles og vært åpen tidligere, men det er en vesensforskjell her. Charles er en eldre mann med godt voksne barn, William og Kate har unge barn i skolealder.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (Akkurat nå):

Har du vært der?

Nei. Det var en måte å skrive det på. Stakkars alle involverte. Arbeidere på broen, folk i biler, folk som skal forsøke å redde overlevende om det er noen, eller plukke dem opp fra sjøen...eller klemt mellom stål. Må ha vært ille for dem som så det skje også, men kunne ikke gjøre noe. Folk i tankeren som forårsaket alt sammen. Sjokk! Må følge med på nyhetene om dette. :( 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (14 minutter siden):

Nei. Det var en måte å skrive det på. Stakkars alle involverte. Arbeidere på broen, folk i biler, folk som skal forsøke å redde overlevende om det er noen, eller plukke dem opp fra sjøen...eller klemt mellom stål. Må ha vært ille for dem som så det skje også, men kunne ikke gjøre noe. Folk i tankeren som forårsaket alt sammen. Sjokk! Må følge med på nyhetene om dette. :( 

Håper flest mulige overlever!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Nei. Det var en måte å skrive det på. Stakkars alle involverte. Arbeidere på broen, folk i biler, folk som skal forsøke å redde overlevende om det er noen, eller plukke dem opp fra sjøen...eller klemt mellom stål. Må ha vært ille for dem som så det skje også, men kunne ikke gjøre noe. Folk i tankeren som forårsaket alt sammen. Sjokk! Må følge med på nyhetene om dette. :( 

 

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

«Francis Scott Key»- broen i byen Baltimore i staten Maryland har kollapset, etter at et containerskip kjørte inn i den.
https://www.vg.no/nyheter/i/69pb70/amerikansk-avis-bro-har-kollapset-i-baltimore-i-usa

Det har helt sikkert gått mange liv tapt her. :( 

:klem3::klem3:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Cid said:

Håper det er reservert en plass i helvete til moren :kjempesinna:

Moren var faktisk frekk nok til å si at gud og datteren hun drepte har tilgitt henne. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke lest noe mer om det og det kan jo hende at hun ikke var seg selv og mente at hun gjorde alt rett. 
At Gud hadde bedt henne om å gjøre det, for barnet var besatt el.l. Når folk hører stemmer finnes det få grenser.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke svømt på to uker. Kroppen og jeg er ikke på godfot. Savner det. Liker å svømme😢

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (28 minutter siden):

Ikke svømt på to uker. Kroppen og jeg er ikke på godfot. Savner det. Liker å svømme😢

Jeg har ikke svømt på 17 år. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (23 minutter siden):

Jeg har ikke svømt på 17 år. 

Ta det med ro. Ingenting nytt har skjedd med det der, for det er like vått og kaldt ennå.
Kan huske at jeg badet både i ferskt og saltvann, men det er superlenge siden nå. :ninja: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...