Gå til innhold

Mamma igjen i mai

Havfrua

Anbefalte innlegg

Ja, han begynner å bli nokså godt forberedt, og mere enn det tror jeg ikke vi kan gjøre før babyen kommer. ;)

25 uker i dag og babyen er like stor som en barneskolelinjal....står det på babyverden.no :ler:

I dag skal lillemann på sin aller første playdate etter barnehagen. Det var en av jentene som hadde spurt mamman sin i mange dager om ikke lillemann kunne få bli med henne hjem, så i dag skal det skje. Må si jeg er litt spent selv på hvordan det går. Det er ikke lenge siden han var der i bursdag så han har jo vært der før og er litt kjent, så det går helt sikkert fint. Bare mor som bekymrer seg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Playdaten her om dagen gikk strålende. Lillemann hadde vært så greit og snill, som en drøm å ha på besøk, i følge moren til Ulrikke, så det var jo hyggelig å høre da. Det var ikke så lett å få han med seg hjem...som forventet egentlig, så det er tydelig at det var stas å være på besøk der. Vi får nok invitere Ulrikke hjem til oss en dag snart også. :jepp:

For et par uker siden kjørte Fotoknutsen 50% kampanje på lerret, så da fikk jeg ENDELIG ut fingeren og bestilt forstørrelse av oss som brudepar. Det er "bare" 5,5 år siden vi gifta oss.... :sjenert: ... Nå som vi har flytta kontorpulten ut i gangen så har vi snakket litt om hva vi skal henge opp på veggen over pulten. Jeg foreslo at vi kunne henge opp litt familiebilder der og da sa mannen min at det var sløvt gjort av oss å ikke ha ordnet med bryllupsbilde av oss på veggen engang....:fnise: ....så det var litt gøy at det kom i posten dagen etter at han sa det.Veldig koselig å endelig ha bilde av oss på veggen altså, så nå må jeg smile litt for meg selv hver gang jeg går forbi. :rodmer:

Fikk også garn fra Nøstebarn i posten i går, så nå er jeg igang med å strike babyteppe til den lille. Lillemann er så glad i teppet sitt, så da må nesten den nye babyen få ett også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjekt å henge opp bilder!

5,5 år etter bryllupet er sløvt ja! Må si meg enig med mannen din der når det gjelder bryllupsbildet! :fnise: Men da er det ekstra stas at det endelig kommer på plass!

Vi giftet oss i sommer og har rammet inn et par bilder fra den store dagen i str 20*25, men de har ikke kommet opp på veggen ennå. Men de er i ramme da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått opp ett bryllupsbilde. :fnise: Fikk to A3-bilder inkludert i fotografprisen, men vi har altså bare fått opp det ene. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flesket til med 40x50 jeg da, når jeg først skulle få oss opp på veggen. Det ble stort, men gjør seg godt på veggen hvor det henger, så det gjør ingen ting. Litt uvant bare, men veldig, veldig koselig. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg ferie altså!!! På fredag reiser vi til sol og varme og det skal bli helt fantastisk. :sol:

Har så smått begynt forberedelsene og strøket litt sommertøy og lagt det klart til å pakkes. Tror jeg skal begynne å pakke i kveld, for i morgen er jeg opptatt og det kan være greit å slippe og ta alt på torsdags kvelden.

Lillemann fikk klippa håret sitt på søndag, under sterke protester, men ble nok fornøyd til slutt. Både han og pappa må jo ha sommersveis til de skal til Spania var argumentet... :ler:

Ellers så har både jeg og lillemann klart å bli forkjøla sånn rett før ferien. Ikke så veldig hardt angrepet noen av oss, så jeg håper og tror at vi kanskje er på bedringens vei innen fredag.

Men aller først er det tid for 3D UL i morgen!!!! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse lykketil på UL i morgen! Blir spennende med rapport etterpå. Om du får bekreftet hva jordmoren trodde eller om den lille har skiftet kjønn...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyden i går var bare helt magisk!! Så fantastisk å se sin egen baby inni magen.....det er jammen helt utrolig.

Babyen lå med hodet mot morkaka, nesten så den brukte den som en liten hodepute. I tillegg til at den lå med ansiktet godt inn i morkaka så var det to føtter og en hånd foran ansiktet, så det var ikke så mye å skimte bak der.

Derfor gikk undersøkelsen videre til å se på alle vitale mål, og lille finingen inni magen ligger midt på normalen ift til antall uker på vei. Ut i fra alle mål så regnet den ut en vekt på 833 gram med samme termindato som jeg har fått på sykehuset, nemlig 14. mai.

Så fikk jeg beskjed om å legg meg litt over på siden, med håp om at babyen ville snu seg litt slik at vi fikk se den litt bedre, og det fungerte fint. Fikk mange bilder med hjem, og på det ene bildet så ser det ut som at den smiler. :rodmer: Jeg fikk også beskjed om å dytte litt på magen og da ser man på et par bilder at babyen presser leppene sammen og får en liten misfornøyd "rynke" i pannen, så det likte den ikke så godt. :ler:

Vi fikk også et godt bilde av kjønnet, og det viser seg at det er en liten......

......

*trommevirvel*

.....

:babyjente: i magen min - akkurat som jeg har trodd hele tiden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stas at det viste seg å stemme med jordmoren på sykehusets antagelser om at det var en :babyjente: i magen din!

Gratulerer nok en gang!

Nå kan du shoppe kjoler på ferietur! :fnise:

God tur til varmere strøk imorgen!

:klemmer: til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tilbake fra ferietur og vi har hatt det så fint!!

Sol og blå himmel hver eneste dag så det har for det meste gått i soling, bading og spising. :tommelsmil:

Vi bodde på Sunwing Arguineguin og det var helt topp med små barn. Det er tilrettelagt i alle ledd som f.eks. så er det et lite rom hvor barna kan se tegnefilm der hvor man spiser frokost/middag, stor lekeplass for barna med organiserte aktiviteter 5 dager i uken og show for barna 5 kvelder i uka. Lillemann hadde stor glede av lekeplassen og vi voksne hadde stor glede av tegnefilmene under frokosten og middagen, slik at vi faktisk fikk litt matro og kunne spise oss mette. :ler:

Jeg fikk også anlednign til å møte igjen venninnen min som jeg ikke hadde sett på 15 år og det var fantastisk gøy!!! Kjemien og kontakten var akkurat som før, så det var utrolig koselig å se henne igjen. Håper ikke det blir like mange år til neste gang vi kan treffes. :)

Nå har hverdagen igjen innhentet oss, og det er igrunnen greit. Jeg har rundet 28 uker siden sist og har mye vondt i ryggen om dagen. Senga på Gran Canaria tok knekken på ryggen min og da fysioterapeuten måtte avlyse pga sykdom i går så holdt jeg på å begynne å grine.....heldigvis stilte min kjære mann opp i går og knadde på meg lenge og vel, så i dag føler jeg meg nokså mørbanka i musklaturen. Fikk ny time hos fysio fredag neste uke......føles litt lenge til akkurat nå. Til onsdag skal jeg på ny kontroll hos legen, og da tenker jeg at jeg kommer til å be om 30% sykemelding, slik at jeg kan korte litt ned på dagene. Kjenner det blir alt for lange dager for ryggen og bekkenet med å sitte her fra 8-16.

Det er mange rare og morsomme spørsmål fra lillemann ang babyen om dagen. Han sier han også har baby i magen men han har guttebaby og mamma har jentebaby. :ler: Han har også litt vondt i ryggen sier han og i går hadde vi en liten perle av en samtale på badet på morgenen, hvor han lurer på hvem som har laget babyen i magen. Jeg svarer at den har mamma og pappa laget. Det går et par sekunder også sier han; Men vi kan ikke spise babyen? :lol: Det å lage ting forbindes nok mye med matlaging, og det er så gøy når alle disse rare tankene han gjør seg triller ut av munnen på han. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som at dere har hatt en herlig ferietur både lillemann og dere voksne!

Den alderen som lillemannen din er i nå er en morsom alder. Språket begynner å bli såpass utviklet at det er mulig å snakke litt med de og de klarer å sette ord på hva de tenker.

Og man kan få de underligste kommentarer.

Kan sitere fra en venninne som hadde hatt en forstrolig samtale med sin 3-åring her om dagen:

Du må fortelle til mamma om pappa ser på andre damer ja! Hvorpå gutten svarer: Jammen pappa må få se på andre damer, pappa elsker damer!

- Tror ikke det var helt det svaret hun hadde håpet på!

En annen venninne steller dattra og de snakker om at hun snart skal få en ny fetter eller kusine og jentungen sier: "Kristin har baby i magen og den er kjøpt på avbetaling".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, hegejenta. :ler:

Lillemann kom inn på denne samtalen igjen i går og da lurte han på om jeg hadde spist babyen...for vi snakker jo om at den er i magen min. Ikke så enkelt å forstå dette her altså. Han lurte også på om babyen skulle ut snart og om jeg hadde et lokk (slik at den kommer seg ut). Jeg sa at vi måtte nok vente en stund til og at jeg ikke hadde noe lokk, så da fikk jeg beskjed om at vi måtte kjøpe det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 uker i dag og jeg har vært på svangerskapskontroll. Alt vel med både meg og babyen, så da satte vi opp ny time om 4 uker. Fikk høre hjertelyden i dag også, og det er så koselig. :hjerte: Kjenner masse med liv om dagen så det er fart i denne frøkna her. Ingen ting er bedre enn det! :tommelsmil:

Jeg ba også om 30% sykemelding og fikk innvilget det. Det blir rett og slett alt for lange dager for både rygg og bekken, så nå kommer jeg til å jobbe kortere dager. Sjefen min er på ferie denne uka, så jeg må jo ta en prat med han om dette når han kommer tilbake, men jeg har et håp om å kunne sjonglere litt slik at jeg kommer meg på gravidsvømming en gang i uka. Det ville vært helt himmelsk.

Ny time hos fysio på fredag og det skal også bli fantastisk. :jepp:

Ellers så har jeg fått den store rydde- og kasteånden over meg og godt er det. Vi har tømt kontoret som skal gjøres om til barnerom, og det er ikke lite drit man samler opp gjennom noen få år. Kontorpulten står nå i gangen så det krever litt mere orden og det har det blitt. Har i samme slenget fått ryddet opp i rot som flyter både bokhylla i stua, i noen hyller på vårt soverom og i lekene til lillemann. Til og med medisinskapet har fått seg en runde og det var ikke lite som kunne kastes. Nå står badet for tur og deretter alle ekser med klær fra lillemann som jeg har tatt var på....i tilfellet vi skulle ha en baby til og hvis det skulle bli en gutt. Det er sikkert noe som kan brukes om igjen men mesteparten kan vel bar gis vekk eller om vi prøver å få solgt unna noe av det. Når det gjelder barnerommet så har vi bestemt oss for å male det om til samme farge som de andre soverommene også kanskje sprite opp skapdørene i en annen farge. Jeg har også laget en lang huskeliste på Ikea sine hjemmesider, så det krever en tur dit snart også. Gleeeeder meg!!! :hoppe:

Jeg har ihvertfall vært ute og shoppet litt babytøy siden sist, og jeg må ærlig innrømme at det er en sann fryd å få lov til å shoppe jentetøy. Jeg har ikke gått helt berserk altså, og har valgt litt sterke rosafarger, på grensen mot lilla og lillafarger. Er redd for å havne i babyrosafella om dere skjønner hva jeg mener. Noe babyrosa må det jo selvsagt bli men ikke bare det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 29 uker! :hoppe:

Jeg har det litt sånn med rydding om dagen jeg og... eller dvs har iallfall veldig lyst til at det skal gjøres men lite energi til å få det gjennomført. Men det blir etterhvert - får bare ta tida til hjelp.

Høres godt ut med 30% sykmelding - og kortere dager. Siden jeg ikke plages med noe (annet enn litt vann i fingrene/håndleddene) så ser jeg ikke for meg at jeg skal bli sykmeldt heller. Men hadde ikke sagt nei takk om legen foreslo det :fnise:

Skjønner godt hva du mener med babyrosa fellen. Det er lett å havne i den babyblå fellen også. Men vi har handlet klær i masse farger - er generelt glad i farger så det gjenspeiles vel litt på garderoben til minimann og. Så får han heller komme med ønsker etterhvert som han får meninger om hva han liker og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, meninger om hva de liker får de jo....lillemannen min har ihvertfall sterke meninger om hva han skal ha på seg. Savner den tiden hvor jeg fikk bestemme og det ikke var noe diskusjon på morgenen. :ler:

I dag har jeg vært hos fysio igjen og det var helt nydelig. Hun likte ikke helt utviklingen de siste 4 ukene så nå fikk jeg streng beskjed om å komme meg på bassengtrening. Den er på tordager 1230-1330 så da må jeg sjonglere litt med timene mine og heller jobbe litt lenger noen dager slik at jeg kan gå før på torsdagene. Det skal nok ordne seg. Jeg hadde ihvertfall veldig glede av å være i bassenget sist så det skal jeg få til nå også.

Fredag og helg....halleluja. Ingen store planer for helgen og det kjennes helt greit!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og lov for en veldig positiv og foreståelsesfull sjef. Det er ikke noe problem for at han jeg drar på svømming litt tidligere et par dagere i uka, det styrer jeg selv. I første omgang så skal jeg ihvertfall svømme på torsdagene, så det blir godt å komme igang med det. Det er ihvertfall helt supert å få gå hjem litt før på ettermiddagene kjenner jeg.

Ellers så er formen nokså uforandret, selv om noen dager er verre enn andre. I dag hadde jeg nesten problemer med å komme meg opp og ut av senga. Ett museskritt av gangen for jeg var fryktelig stiv og hadde vondt i bekkenet...men det mykner jo heldigvis litt opp etter som jeg kommer meg i bevegelse.

Gulrota denne uka er fri på fredag og jentetur til Norefjell i helgen. Vi har bestilt leilighet på Quality Hotel Norefjell som er ganske nytt med egen spa-avdeling og greier. På lørdag skal jeg på 80 min Barn i magen-behandling. Gleder meg syykt!! :ler: Håper været blir fint så jeg kan nyte noen timer i solveggen på lørdag også. Skal bli himmelsk med en helg med mye egentid, sove lenge, lese god bok og koooose meg. :jepp:

Og forresten - 30 uker i dag!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...