Gå til innhold

Mamma igjen i mai


Havfrua

Anbefalte innlegg

Nå er det ikke lenge før vi går igang med prøvingen og jeg kjenner jeg er veeeldig spent. :jepp:

Fra før har vi en gutt på 2,5 år. Mannen min har nok vært klar for en til lenge, mens jeg har vært veldig usikker på om kanskje en har vært nok for oss. Dette er vurdert ut ifra familiesituasjon, jobbsituasjon osv men nå som lillemann begynner å bli såpass stor så må jeg si at det er veeeldig fristende med en lillebror eller lillesøster.

Jeg tror det kan bli slitsomt med en til men når jeg tenker langsiktig så er jo søsken veldig verdifult og jeg unner så aboslutt sønnen min en bror eller søster.

Jeg skal til gynekologen 8. april for å ta ut hormonspiralen og folsyre har jeg allerede begynt å ta. Spennende altså!! :mrgreen:

Endret av Havfrua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heeei :goodbye: Så koselig å lese at dere skal prøve igjen da, husker vi gikk gravide omtrent samtidig sist :) håper det klaffer fort for dere :) Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det Angelou. Så koselig at dere skal ha en til også da. Når er termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin er 02. september :) Vi gleder oss :) Blir spennende å følge deg på veien mot ny baby, brukte dere lang tid med prøving sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist brukte jeg EL-tester og da gikk det ganske radig, bortsett fra at jeg mistet den første spiren. Da var jeg bare 6 uker og noe på vei, men deretter så satt den på første forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg var ganske spent på hvor lang tid det ville ta før mensen var i normalt gjenge igjen etter at jeg fjernet hormonspiralen, men det virket som om at den kom da den skulle. Syklus på 26 dager er vel tilmærmet normalt, så det er jeg fornøyd med. Tror ikke det blir noe prøving denne første mnd pga div ting som må avklares med jobben til mannen, men snaaaart. Kjenner jeg er litt babysyk om dagen selv om jeg ikke akkurat lengter etter selve graviditeten....syns det var sykt slitsomt sist jeg var gravid, og denne runden har jeg jo en liten en fra før å ta vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes iallefall det er dobbelt så slitsomt å gå gravid denne gangen, men mest på grunn av den konstante dårlige samvittigheten for lillemann. Men nå har jeg bestemt meg for at jobben må lide litt mer enn den har gjort til nå, slik at jeg får mer energi til gutta mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, det er ikke noe morro når man konstant går rundt med dårlig samvittighet. Sikkert lurt å trappe ned litt på jobbfronten. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei Daria. :vinke:

Nå tror jeg vi står overfor den første prøveperioden faktisk. Jobben til mannen er i boks og syklusene mine kommer og går som ei klokke for tiden, så jeg tror vi offisielt kan kalle dette starten på prøvinga på nr 2.

Åhhh - jeg er så spent!! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:vinke:

Legger igjen spor her jeg, så jeg kan følge deg i jakten på nr. 2. Håper det klaffer like raskt som sist :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Hei igjen. Har ikke vært så flink til å holde liv i denne dagboka men skal prøve å skjerpe meg fremover nå. Noe av grunnen er vel at det ikke ble noe prøving forrige måned allikevel, så da var det igrunnen ikke så mye å skrive om.

Men - NÅ er vi igang og første IKM er altså 12. juli. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for alle lykkeønskninger, men det ble nok ikke noe klaff på oss denne gangen nei. Fikk mensen allerede på onsdag, hvilket vil si en syklus på bare 23 dager. Ikke rart ikke vi fikk det til denne måneden.

Men det gjør ingen verdens ting for i dag starter ferien!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...