Gå til innhold

Mamma igjen i mai


Havfrua

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er helt sikkert. Det jeg husker best fra første trimester forrige runde, er jo hvor trøtt jeg var. Har egentlig bare gått å ventet på å bli trøtt, men egentlig vært fornøyd med hvor bra form jeg har vært i frem til nå.....men så sa det stopp gett. :gjeiper:

I morgen er det foreldresuppe i barnehagen til lillemann. De har en kjempefin bålplass i barnehagen og i morgen er alle foreldrene invitert på suppe ved bålet. Blir digg å dra hjem litt før fra jobb og få litt ekstra tid med gullet. Mannen skal jobbe overtid så da blir det bare han og meg noen timer. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig Becky :klemmer:

Var veldig koselig i barnehagen i går. Kjekt å få litt tid til å snakke med de andre foreldrene, for det er jo ikke så mye man rekker å snakke ved levering og henting.

I dag skal svigers hente lillemann også skal vi alle sammen dit på middag etter jobb. Lillemann skal overnatta til i morgen for vi skal tidlig opp i morgen og avgårde på noe greier som vi helst vil slippe å ta han med på. Resten av helgen har vi ingen planer. Søndag burde vi kanskje bruke litt tid på å få ryddet vekk noen blomsterkrukker og litt sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten! :rødme:

Jeg tipper du får ei jente, så da kan du nok regne med at det er en gutt! :jepp:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Iril, og takk for at du tok deg tid til å stikke innom og tippe litt i dagboken min. :klemmer:

Har jo en gutt fra før, så syns det er veeeeldig vanskelig å forestille meg at det skulle være noe annet enn gutt inni der denne gangen også. Men den stereke magefølelsen jeg hadde fra sist gang har ikke meldt seg enda.... :sjenert:

Runder forresten 8 uker i dag. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke hver fredag hosdeg og, akkurat som meg og Iril :jepp: Så gøy :jepp: Gratulerer så mye med 8 uker :strix:

10 uker igjen så får du vite kjønn. Får tippe jente jeg da. Har det faktisk litt på følelsen. Tenker og at det skal mye til at Iril tipper feil, IGJEN :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker og at det skal mye til at Iril tipper feil, IGJEN :ler:

Det er faktisk sant. Har jo tippet på mange nå, og meg selv er den eneste jeg har fått rett på. Må da klare riktig en eller annen gang jeg også... :skratte:

Ukesbytte på fredager er kos! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en reel 50/50% sjanse for å tippe riktig, så det skal jo litt til å tippe feil hver eneste gang. :fnise:

Ja - ukebytte på fredager er kos. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke på at det var ei jente før hun kom ut og jeg hadde fått sett det med egne øyne :ler: For hele livet mitt har jeg sett for meg at jeg er den fødte guttemamma ;) Jeg tipper gutt jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge kinesisk fødselskart så blir det jente denne gangen. Stemte forrige gang så vi får nå se. ;) Gubben sier det blir gutt!

Forrige fredag var vi jo på middag hos svigers, og på menyen stod det roastbeef. Gubben visste dette men tenkte ikke over at jeg ikke burde spise det, så da ble det til at jeg kjøpte med meg en biff, også fortalte vi nyheten til dem. Det ble litt omvendt reaksjon av hva vi hadde tenkt oss. Svigerfar ble superglad med en gang mens svigermor ble så overrasket at hun nesten ble litt sjokkert før hun klarte å summe seg og si gratulere....

Foreldene mine får ikke vite noe før om en uke. Neste torsdag skal vi nemlig ut på tur sammen i anledning mamma sin 60 års dag. De har invitert meg og broren min med følge på storbyweekend uten barn, så da tenker jeg vi forteller den gode nyheten når vi alle er samlet på Gardermoen. Gleder meg til å si det til dem også, for jeg syns det er litt dumt at svigers fikk vite det før mine foreldre. Hadde det ikke vært for at vi skulle på tur sammen så hadde nok de også fått vite det samtid med svigers, men det er jo en litt koselig anledning til å fortelle.

Så da blir det mange dager uten lillemann. Når vil leverer han i barnehagen torsdag så ser jeg han ikke før mandag morgen igjen....blir lenge selv om jeg gleder meg sykt til barnefrie dager. :sjenert:

Har vært på trening 1 gang denne uka og det gikk over all forventning. Kjører ikke på like hardt som jeg pleier men tar alle øvelsene og følger godt med på programmet. Energien og motivasjonen er langt ifra på topp når det gjelder trening, men har en mann som pushet meg litt ekstra. Jeg vet jo at det er viktig, for forrige gang kom bekkenprobleme veldig tidlig og jeg har klokketro på at treninga forebygger endel av plagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle kinesiske fødekart jeg fant sa gutt på meg, og det stemte (forhåpentligvis) ikke. Blir spennende å se når dere kommer dere på UL! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grattis med ni uker, da!! :hoppe: Så gøy det er når tallene tikker unna!

Synes det høres ut som en koselig anledning å fortelle det til familien når dere skal på tur sammen, da får dere god tid til å snakke om den store nyheten og å fordøye inntrykkene. Tipper det blir en minneverdig tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med folks reaksjoner er litt morsomt. Som regel blir folk glade, men har opplevd at folk blir tatt litt på senga og. Det betyr ikke at de ikke er glad på dine vegne for det.

Jeg har kjempetro på å trene det man klarer gjennom svangerskapet. Jeg ble mye bedre i bekkenet da jeg begynte å trene mer jevnlig. Jeg kan fortsatt ha dager hvor jeg ikke kan gå, men har en god følelse når jeg klarer å få brukt kroppen skikkelig. Vel skikkelig og skikkelig, er moderat trening det er snakk om her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ni uker! Skal følge med i dagboka di framover, er spennende og lese om siden jeg er i prøveperioden :) Så kommer nok til å stikke innom her av og til :) Du må ha en fin søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten :klem: til gamle og nye lesere.

Ja, det er merkelig hvordan folk reagerer på babynytt. Må si jeg er litt spent på reaksjonen til mamma og pappa, og litt på min nærmeste kollega. Blir spennende. ;)

Helgen har gått med til mye tid sammen med lillemann. Vi har bl.a. jobba i hagen sammen og vært på tur i skogen og tent bål. Prøver å forberede han på at vi skal reise bort uten han noen dager, men det ble ikke så veldig godt mottatt.....som forventet egentlig.

I helgen har han vært superivrig med å tisse på do, så nå har han hele 10 klistremerker på senga si. :sjarmor: Hvis jeg er på do og tisser så kommer han inn og sier "mamma, så flink du er - vil du ha klistremerke på senga di?" :ler: Håper vi blir ferdig med bleia ganske snart nå altså....hadde vært kjekt med litt pause for nestemann kommer. :gjeiper:

Endret av Havfrua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...