Gå til innhold

Mamma igjen i mai

Fremhevede innlegg

Skrevet

:vinke: Innom og sniker litt hos deg. Fant jo ut at jeg ikke har vært her inne enda. :sjenert:

Jordmødrene er litt sånn...skrekkfilm/romantikk for meg. Har vel kanskje et lite snev av fødselsangst og noen episoder har hjulpet, mens andre har vært helt grusomme. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt nyttår :klem:

Regner med det var mange trøtte tryner på barnehager og skoler i dag ;)

Skrevet (endret)

Ja, det var nok mange trøtte barn i går men jeg tror nesten dagen i dag er verre. Ihvertfall var det ikke enkelt å få liv i lillemann i dag tidlig, og da vi kom i barnehagen så jeg en annen gutt som nesten så litt ødelagt ut....de bruker nok noen dager på å komme seg skikkelig inn i rytme igjen.

I dag skal vi i bursdagselskap til en jente i barnehagen som fylte 3 år i romjula. De inviterte først til fest i romjula men det var nok veldig få som kunne, så de utsatte det til over nyttår. Lillemann gleder seg veldig, og måtte fortelle om hva han skulle etter barnehagen i dag med en gang han kom i barnehagen i dag.

Ellers så har jeg ikke sovet spesielt godt i natt selv. Føles som at det går i ett med litt kaotiske drømmer, men jeg greier ikke å sammenfatte noe av det jeg har drømt. I tillegg så tror jeg magen driver og vokser om dagen for jeg har en del ligamentsmerter, og det kommer spesielt når jeg snur meg i senga, så hvis jeg var trøtt i går så er jeg ihvertfall det i dag.

Men over til noe langt hyggeligere. Vi er i ferd med å bestille oss en ukes ferie på Gran Canaria i februar. :tommelsmil:

Endret av Havfrua
Skrevet

åh, høres deilig ut med en uke med sol og varme!

Kunne jeg også tenkt meg - men får klare å vente til høsten...

:klemmer:

Skrevet

Sånn - da er ferien i boks med avreise 4. februar. Bare 1 mnd til det jo!! :hoppe:

Skrevet

I dag har jeg også bestilt 3D ultralyd. Har fått time 2. februar kl 0900.....det skal bli spennende!!! :hoppe:

Skrevet
:hoppe: for ferie og 3D UL :hoppe:
Skrevet

For en "trøtt" helg.... :Gjesp: ....syns ikke jeg har gjort annet enn å gjespe og ligge på sofaen og døse jeg. Det har vært ganske så ufyselig vær i helgen også, så vi har for det meste holdt oss inne. Lørdag var vi hos svigers en tur på ettermiddagen og mannen min og lillemann var ute og lekte litt i snøen i dag, men ellers har det ikke skjedd stort.

Når det gjelder ferien vår til Gran Canaria så har jeg vært i kontakt med en venninne fra tiden jeg var au-pair i USA. Hun er fra Las Palmas og har veldig lyst til å komme og møte meg når jeg er der nede. Utrolig å tenke på at det er snart 15 år siden vi så hverandre sist. Morro at vi fortsatt har kontakt og supergøy at vi endelig skal få til og møtes. Gleder meg veeeldig til det altså! :tommelsmil:

Skrevet

Å treffe "gamle" venner etter så mange år er veldig stas! Så det skjønner jeg du gleder deg til.

Det er godt å ta livet helt med ro noen ganger - og da blir det fort sofa-slite-tilværelse, spesielt om været ikke er helt tipp-topp til å være ute i.

:klemmer: til deg

Skrevet

Æsj - i dag er ikke ryggen mye god.....

Skrevet

Det er hverken bra med for mye eller for lite....

Kjenner jeg stivner veldig fort og får enda mere vondter i bekkenet når jeg blir sittende stille lenge....og sitte gjør jeg jo hele dagen på jobben. Treningen jeg har gått på orker jeg ikke lenge, til det har jeg for mye vondt. Ser ut som at jeg burde komme igang med bassengtrening for gravide, men da går det mot 20% sykemelding skal jeg få til det to ganger i uka, for det går på dagtid 1230 mandager og torsdager.

Satt og kikket litt på permisjonen min i går og får jeg det som jeg vil så overfører jeg 3 uker ferie til neste år som jeg kan forlenge permisjonstiden min med. Skal ta ut to uker ferie før permisjonen begynner 24. april, så mulig siste arbeidsdag blir fredag 15. april og tilbake på jobb ca 1. april 2012. Trives veldig godt i jobbe min altså, men gleder meg veldig til et år hjemme med en liten baby igjen. Trivdes veldig godt med det sist gang, og ser ingen grunn til at det skal bli annerledes denne gangen. :tommelsmil:

Skrevet (endret)

At det går an å være så susete som jeg er nå.....skulle vært hos fysio i dag kl 8 men på kalenderen min står det i morgen kl 15. :sukk:

Hun skulle ringe meg om hun fikk noen avbestillinger i løpet av uka, så da er det bare å krysse fingrene, for denne timen kjenner jeg at jeg trenger.

Men dere - 23 uker i dag! :strix:

Endret av Havfrua
Skrevet

:danser: 23 uker! :danser:

Syns tiden bare suser avgårde jeg!

Skrevet (endret)

Ja, den gjør faktisk det, men merkelig nok lar jeg meg ikke stresse. :ler:

Når vi kommer hjem fra ferien i februar, så tenker jeg at vi skal igang med å gjøre om kontoret til barnerom. Kontorpulten må flyttes på og ut i gangen hvor det står en telefonbenk nå. Den telefonbenken får vi gi vekk til loppa eller noe sånt noe etter hvert, også må det males, ihvertfall en vegg i gangen. Om kontoret må males er jeg litt usikker på.....om det er en jente i magen min så tror jeg at jeg nøyer meg med å skifte ut gardinene bare, for det er lysegule vegger der nå.

Ellers så føler jeg at jeg har det meste i hus fra forrige gang. Litt klær må selvsagt handles inn, men det er jo ikke akkurat noe hast med det.....ihvertfall ikke før jeg har vært på 3D UL. ;)

Endret av Havfrua
Skrevet

Vi skal også gjøre om kontoret til barnerom, men tror det blir et kontor/barnerom en stund, rett og slett fordi pc'n er så stor at den ikke kan stå noen andre steder... Og Mini skal jo sikkert sove inne hos oss minst 6 mnd før han får eget rom.

Blir kjempespennende med 3D UL! Håper den lille i magen viser seg fram!

:klemmer:

Skrevet

Her får babyen eget rom fra første stund. Det samme gjorde vi med lillemann, og det gikk veldig fint, selv om det til tider var litt slitsomt med nattammingen. Hovedgrunnen til at jeg valgte å ikke ha han inne hos oss og amme han i sengen og dermed sovne der, var for å beholde sengen for oss selv og tidlig komme inn i gode vaner med å sove i egen seng.

Derfor ammet jeg alltid sittende i en lenestol i stua men denne gangen har jeg planer om å få tak i en billig stol jeg kan ha inne på rommet til babyen.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Jøss, nå var det lenge siden sist jeg har skrevet her.... :klø:

Siden sist så har faktisk kontoret blitt flyttet allerede. Det ble litt fortgang i sakene plutselig, så nå er alt av data installert der det skal være og malinga i gangen tok svigerfar seg av. Det gjenstår enedel rydding og organisering av ting og tang som hører kontoret til, men det får vi ta litt etter hvert.

Barnerommet får stå urørt en liten stund til. Onsdag om en uke så er det tid for 3D-UL så da får vi forhåpentligvis svar på hva osm skjuler seg inni magen min. Er det en jente så tenker jeg at rommet kan forbli gult, men er det en gutt så må det litt maling til. Det blir spennende å se altså!!!

Nærmer seg dessuten ferie også nå....fredag om halvannen uke setter vi kursen mot Gran Canaria. :tommelsmil:

Endret av Havfrua
Skrevet

Og imorgen er det 25 uker! :hoppe:

Det blir spennende med UL på onsdagen til uka! Er det en :babygutt: eller er det en :babyjente: som bor i magen? Håper dere får svar da, for det er stas å vite.

Har lillemann begynt å skjønne at det kommer noen som han må dele sine foreldre med?

Missunner deg litt den ferieturen altså... Må innrømme det!

Skrevet

Jeg har jo hele tiden sagt at jeg tror det er en jente. :babyjente: Så får vi se om magefølelsen min stemmer denne gangen også.... ;)

Jeg tror vel ikke akkurat at lillemann helt forstår hva det vil innebære å bli storebror, hvilke konsekvenser det vil ha for hele livssituasjonen hans. Men at det er baby i magen min er det ingen tvil om. Vi har lånt en kjempefin bok på biblioteket som heter "I magen bor en baby" med litt klaffer som viser alt hva babyen gjør. Han er veldig opptatt av magen om dagen og vil gjerne klappe og kose på den. :hjerter_rundt:

Dessuten var han med meg på kontroll sist uke. Han har astma og da anbefaler de å vaksinere mot influensa, så derfor tok jeg han med og fikk vaksinert han i samme slengen. Da fikk vi jo høre hjertelyden til babyen, og det var veldig stas, så det har han snakket endel om i barnehagen. :hjerte:

Lillemann er også litt opptatt av at babyen er med meg på jobb (nødvendigvis :ler: ) og at den sover sammen med oss om natta, men nå har han vel skjønt at så lenge den er inni magen min så må den jo det. Han ser jo at babyen også skal få eget rom når den kommer ut, så da er det nok greit. Han spør også ofte om babyen kan være med på jobben hans, altså barnehagen, og da svarer jeg at den må få bli med og hilse på alle barna i barnehagen når den har kommet ut. Og da sier lillemann at da må han få holde babyen i fanget sitt.

Skrevet

Høres ut som lillemann begynner å bli godt forberedt på at noe er i gjerde iallfall.

Han kommer nok til å få litt sjokk når han oppdager at babyen skal være der hele tida og ikke bare er til låns. Før det går over igjen til å bli bare stas igjen.

Tror lillemann blir en flott storebror jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...