Gå til innhold

Mamma igjen i mai


Havfrua

Anbefalte innlegg

Ikke så flink til å holde liv i dagboken min nei.....men i dag runder jeg 17 uker. :tommelsmil:

Bare 1 uke igjen til UL og jeg er så spent på om vi får vite kjønnet!

Ellers så forsøkte jeg meg på litt trening i går, og det fungerte over all forventning. Må nok innrømme at jeg var veldig skeptisk til hvordan det skulle fungere for bekken og ryggen men det gikk altså sååå fint. Nå er det vel kanskje lov å håpe på at dette svangerskapet skal foreløpe mye enklere og med mye mindre bekkenplager enn sist....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En stund siden jeg har vært her og sagt hei nå!

Blir spennende med UL da!

Krysser fingrene for at den lille ikke er sjenert og at de får tatt de bildene de skal!

Håper du får en kjempefin uke!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk hegejenta. :klemmer:

Nå er det bare små dager igjen til UL....og jeg gleder meg noe helt syyykt!!! :ler: Er så spent, så spent på om babyen vil vise seg fram slik at vi får greie på kjønnet.

Ellers så går det i juleforberedelser om dage. Har bl.a. kokt sjokoladekarameller som jeg MÅ gjøre hver år også i går stekte jeg opp en hel haug med medisterkaker. De ble kjempegode, så gleder meg til å ha det til middag en dag snart.

I dag skal vi ta en tur til byen etter jobb og se på all den fine julepynten også har vi planer om å spise ute. Gleder meg, er så koselig og fin stemning i byen nå som den er pyntet til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er alle trærne ute dekket av tykk rimfrost og det gir en helt fanastisk vinterstemning....ja det er rett og slett utrolig vakkert ute nå. :hjerte: Er egentlig ikke så veldig stor fan av vinteren men syns det er vanskelig å ikke like den i disse tider. :ler:

Stemningen i byen i går kveld var ihvertfall helt magisk, men all den fine (og kun naturlige!) julepynten, rimfrosten og alle lysene. Ja det var rett og slett bare utrolig flott! :smilbla:

I dag skal jeg på trening igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg nå ikke husker helt feil så var det imorgen du skulle på UL?

Blir spennende å høre hva det er du har i magen!

Det er nydelig med vinter, når det ligger snø i trærne og ikke er så veldig kaldt!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eneste minuse er at det er alt for kaldt om dagen. Vi hadde -14°C hjemme i dag tidlig og her ved kysten er det grisekaldt!!!

Du husker rett Hegejenta, i morgen har jeg time for UL kl 1030 på sykehuset. :Nikke:

Endret av Havfrua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-14 er i kaldeste laget når man er på kysten ja!

Lykke til imorgen iallfall! og jeg ser fram til å følge med på oppdateringer fra deg iløpet av morgen dagen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag var endelig dagen for UL og jeg må si at jeg var veldig spent da jeg la meg ned på benken. Hvor mange er det der inne, er babyen frisk og får vi greie på kjønnet....mange spørsmål som surret i hodet mitt ja.

Og ja - det er kun èn baby inni der. Det er jo alltid spennende, og for oss så passet det så absolut best at det kun var èn.

Alle mål ble tatt uten problemer og ny termin er satt til 14. mai. Sykehuset mitt regner svangerskapet 40+3 fikk jeg beskjed om....skjønner ikke helt greia med å justere på en dag til eller fra jeg da, men da stemmer det ihvertfall godt overens med min egen termin som er 15. mai.

Jeg må si at det er utrolig spesielt å endelig få se babyen sprell levende i magen. Alt så fint ut, og vi fikk også høre hjertelyden, og det var ingen ting som tilsier ut i fra ultralyden i dag at det skulle være noe galt med babyen vår. Den satt på rompa med bena ned mot urinblæren min, nesten i yoga-still med bena god samlet under seg, så det var umulig å komme til å se kjønnet. Derfor tok jordmor seg en liten skrivepause, også fikk jeg jobben med å dytte litt på magen for å se om vi kom bedre til. Den hadde endret leie littegran men det var fremdeles vanskelig å se, men ut i fra det hun viste og forklarte så kan det se ut som et det er en liten :babyjente: i magen min, selv om hun ikke turte å si det med sikkerhet.

Jeg fikk også henvisning til UL i uke 36 for å bekrefte leie på babyen. Om den skulle ligge an til setefødsel denne gangen også så vil jeg gjerne vite det på forhånd.

Tror det går mot en 3D UL når den tid kommer, slik at vi kan få greie på kjønnet med sikkerhet.

Endret av Havfrua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du ikke fikk sett om det var gutt eller jente så høres det jo ut som om du har hatt en fin UL-opplevelse!

Skjønner du er nysgjerrig på om det er :babygutt: eller :babyjente: inni magen. Skal på UL selv i dag - og klarer nesten ikke vente til kl bli 14 så jeg kan dra fra jobben. Det er nesten litt for spennende!

Håper du får en fin uke!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det hadde falt ut en liten smily i forrige innlegg... :ler: ....ikke meninga og ikke fortelle hva jordmoren tippet ang kjønn altså. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippe er jo fortsatt litt bingo... Så jeg ville nok tatt en ul til etterhvert for å se om det er gutt eller jente ja!

Klarer ikke vente til jeg selv skal i ilden nå... under en time til nå!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er lillemann informert om at han skal bli storebror.....og det ble ikke spesielt godt mottatt. :fnise:

"Jeg vil ikke bli storebror! Det er ikke noe kuult!" :ler:

Så han trenger nok litt tid på å fordøye at det skal komme en til inn i familien. Jeg har vært på biblioteket og lånt en bok som heter I magen bor en baby av Thomas Svensson. Den er kjempefin med klaffer til å åpne slik at man kan se babyen, også er det en historie om hva babyen gjør når de andre sover, spiser, er på stranden, hos doktoren osv. Lillemann likte den godt men storebror vil han ikke bli.... :lol:

På torsdag skal jeg til fysio igjen og det gleder jeg meg veldig til kjenner jeg. Skal bli godt å få løst opp litt på veldig anspent musklatur. Det er også trening på torsdag. Det blir bra. :tommelopp:

Endret av Havfrua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Hvor gammel er lillemannen? :)

Han blir nok kjempeflad når det har gått litt mer opp for han, og når han får hjelpe til med å gjøre klar til dne lille som kommer :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lillemann er opptatt av hva som er kuult allerede? :fnise: Det går seg nok til, tenker jeg, når lillesøster (eller bror) kommer. :jepp:

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann ble 3 år i august. :ler:

Og som treåringer flest så er han meget bestemt, og har en klar oppfatning om hvordan ting skal være og ikke minst en vilje av stål!

For eksempel at han finner ut at han ikke skal ha på lue på vei hjem fra barnehagen og det er -15° ute....da er det festlig å ha med en trassig treåring å gjøre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da eldstemann til ei venninne av meg ble to år - løp han rundt og sa "vil ikke 2, vil ikke 2" under hele selskapet. Stor sjarmør den gangen han.

De er ganske herlige de små!

Regner med lillemann vil blir riktig så stolt etterhvert som han skjønner at han skal bli storebror.

:klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo da, jeg regner vel med at han etter hvert kommer til å bli en superstolt storebror. De beskriver han som en veldig omsorgsfull gutt i barnehagen, og han var veldig forsiktig og snill mot et par babyer vi hilst på i helgen.

Det verste blir nok å dele mamma med en annen. Jeg ser for meg at dette med amming kan bli en utfordring i begynnelsen, og at han kommer til å sitte oppå meg når babyen skal ha mat. Men det går seg jo til, selv om man kanskje ikke får helt får sammen roen over seg slik som siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå tar jeg deg snart igjen Hege. :ler:

Sykehuset regner jo svangerskapet 40+3....er det sånn hos deg også? Eller bruker de 40+2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...