Gå til innhold

Mamma igjen i mai


Havfrua

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Så var ferien over for denne gang og vi har kosa oss maks og har hatt mange dager utpå med båten. Først 4 netter, så noen dager hjemme og så var vi avgårde 12 netter. Det beste med båten er vel at lillemann stortrives og må forsikre seg om at vi ikke skal hjem hver gang vi starter motoren. :fnise:

En dag presterte han å si: "Jeg elsker båten min". :ler:

Og selv merker jeg at jeg stresser helt ned når vi kommer i båten. Da er vi ute på tur og bare koser oss, er sammen og har det fint. Veldig kjekt altså. :hjerte:

Ellers så har det ikke blitt noe særlig med prøving denne måneden her, så nå går jeg bare og venter på mensen som skulle ha dukket opp i går.... Tror ikke jeg er gravid altså, heller at syklusene mine har vært litt ustabile den siste tiden. Forrige periode hadde jeg jo en syklus på bare 23 dager.... Men nå er jeg veeeeldig klar for seriøs prøving altså. :sengekos::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn - der var mensen på plass og sykluslengden var på 30 dager. Irriterer meg at den er så ustabil om dagen. 23 dager forrige runde og 30 denne. Ikke lett å vite når man har EL for å si det sånn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Litt forvirret her nå for i går testet jeg nemlig positivt med en sånn strips fra billigetester.no :hakeslepp:

Jeg trodde nemlig at det ble dårlig med prøving forrige mnd, men det er jo tydelig at jeg ikke greier å følge med ellers så er det mensen som tuller med meg slik at jeg ble gravid forrige PP og har hatt en menstuasjon selv om jeg er gravid....veeeldig forvirrende altså. :klø:

Bestilte både EL-tester og graviditetsstrips forrige uke, og tenkte i går kveld at det var like greit å ta en test siden jeg hadde de liggende. Mensen skulle vært her for 1 uker og 2 dager siden, også har jeg følt på meg at mensen skulle komme hele uka uten at det har skjedd noe. Fikk letter sjokk da den positive streken lyste mot meg, sterk og klar, nesten med en gang jeg tok testen. Altså er teststreken mye sterkere enn kontrollstreken, og etter to nye tester i dag som viste akkurat det samme så må jeg jo bare tro på dette. Tror jeg må se om de har en sånn digital test fra CB som viser antall uker på apoteket i dag altså.

Men uansett så er jo dette strålende nyheter og regner jeg ut fra første dag i siste mens så er jeg altså 5+3 i dag med termin 15. mai. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, gratulerer så mye! Kanskje det var den manglende prøvingen som gjorde utslaget - da fant kroppen ut at okeida, vi kjører på denne gangen? ;) Noen ganger er kroppen merkelig innstilt.

Uansett er det jo kjempestas med to blå streker, så gøy!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!

skjønner godt du er forvirret! Kroppen er jo en merkelig ting - og igrunn godt vi ikke skjønner alt hva den driver med noen ganger!

Masse lykketil med lille spiren i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen, og så koselig med nye fjes i dagboken min. :tommelsmil:

Dro på apoteket i går etter middag og fikk tak i en digital CB som også viser antall uker. Leste ikke så nøye på pakken før jeg kjøpte den og den kan ikke si noe mere nøyaktig enn at jeg er mere enn 5 uker på vei, og det har den jo rett i. Litt bortkastet penger men morro med positiv test da, spesielt de digitale. :fnise:

I følge beregningene på babyverden så skal hjerte begynne å slå i dag. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er jo gjerne på symptomjakt i disse dager, og så langt så kan jeg bare konstatere litt ømme pupper som kanskje har blitt en tanke større og de vanlige "mensenmurringene." Altså - det kjennes ut som at mensen skal komme uten at den dukker opp. Tror nok at trøtta er på vei også, for i går la jeg meg i 22-tiden og det er leeeenge siden jeg har vært i seng så tidlig.

Forrige gang jeg var gravid så var jeg ikke kvalm i det hele tatt, og det er jeg ikke nå heller. Sleit fælt med bekkenet allerede fra uke 10-12 så jeg må si jeg er spent på hvordan det blir denne gangen. Det jeg er veeeldig glad for er at jeg slipper å gå høygravid midt på varme sommeren. Fikk fryktelig mye vann i kroppen så fort varmen kom sist gang og fikk mye plager pga dette, så jeg har et håp om å slippe litt billigere unna denne gangen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var det foreldremøte i barnehagen og det var veldig interessant og morsomt. Først samlet vi oss avdelingsvis hvor de fortale endel om hvordan uka var lagt opp i barnehagen. Må si jeg er imponert over alt de gjør, hvor faglig bra de jobber og hvor fine og bra folk som jobber der. Ingen tvil om at ungene våres har det bra i den barnehagen nei, og det føles så innmari godt. De tilbringer tross alt veldig mye tid der, så det ville vært ille om man ikke var fornøyd eller at ungene ikke trives. I dag skal de på utflukt til en bondegård, så det blir nok stor stas. Poden gledet seg til å se på maskinen sa han i går. :ler:

I dag skal vi også i barnebursdag til en gutt i gata som fyller 3 år, så det blir en lang dag for guttungen i dag. Håper han er i form til alt sammen da, for han brygger på en forkjølelse nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ja, da var både lillemann og jeg blitt forkjøla... :forkjola:

Selv dro jeg hjem fra jobb litt før på fredag og stupte rett i seng og fikk meg et par timer på øyet. Det hjalp veldig. Har ikke akkurat vært i superform i helga men har nå fått gjort litt ting allikevel, som å pakke inn båten for vinteren, og i går var vi på tur i skogen i det fine været.

Og siden formen skrangler så tror jeg ikke det er noe idè å dra på trening i dag heller. Får se hva jeg orker i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til deg og lillemann!

Aldri noe gøy å være forkjølet!

Har selv hostet og harket en ukes tid nå - men er på bedringens vei kjenner jeg. Heldigvis.

Men host-hark er noe som hører høsten til.

Håper iallfall at formen er bedre!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk Hegejenta :klem:

Nå tror jeg endelig at jeg er på bedringens vei også. Hoster mye mindre i dag og det er så deilig. :tommelopp: Håper lillemann er bedre i dag også. Kan ikke si at jeg hørte han hoste så veldig i dag heller.

I natt har jeg sovet sånn passe. Lillemann var våken i 2-tiden og ropte på meg, og da så han veldig våken ut så det virket som at han hadde liggi våken en stund uten å få sove igjen. Han ville sove inne hos oss, så da tok jeg han med men det tok en drøy time før vi sovnet igjen begge to. Ergo så er jeg litt trøtt i dag men det får bare være.

I kveld skal jeg på et arrangement med Kamille og Kapp Ahl. Gleder meg til en frikveld med en venninne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt shopping på meg her om dagen ja. En kjempefin stikkejakke, en topp og en bh, også fant jeg en veldig ålreit høst/vår jakke til lillemann. Det var 30% på hele butikken denne kvelden, så da sparte jeg litt penger også. Det kan vi like. :Hehe:

Endelig fredag!! Ukas desiderte beste dag. :jepp: Planene for helgen er å besøke brannstasjonen i morgen, siden det er åpen dag. Lillemann har fullstendig dilla på alt som har med brannmenn og brannbiler om dagen, så det tror jeg blir stas. Mannen min hadde lyst til å dra i badeland etterpå, så det blir morro. Lillemann skal sove borte hos foreldrene mine fra lørdag til søndag, for vi skal bort på kvelden. Tippelaget til mannen skal ha en sammenkomst og jeg tror det står tapas på menyen. :sikle: Så dette tror jeg blir en bra helg også blir det så digg å få sove ut litt på søndag. :hoppe:

God helg til alle dere som er innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

Åhh - jeg er så sykt trøtt om dagen. Hjelper jo ikke akkurat på at jeg kommer meg alt for sent i seng om kvelden heller da. Kunne jeg lagt meg rett ned nå, så vedder jeg på at jeg hadde sovnet på rimelig kort tid.

Det at jeg er så trøtt og sammen med ømme pupper er vel det jeg har av symptomer om dagen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en veldig lang og slitsom dag for meg i går, så jeg var i seng før kl 22 i går kveld. Ergo har jeg fått sove ca 8 timer i natt og det har gjort underverker for formen. Heretter må jeg altså bare bli flinkere til å komme meg i seng i rimelig tid.

I dag føles alt så meget bedre. :tommelsmil:

Endret av Havfrua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...