Gå til innhold

Mamma igjen i mai


Havfrua

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Krysser av en uke til i kalender og kan feier 13 uker i dag. Den siste uka så har jeg begynt å kjenne det i bekkenet, så nå har jeg bedt om rekvisisjon på fysioterapi. Like greit å komme igang med det med en eneste gang, før det blir alt for ille. Håper hun jeg gikk til forrige gang har plass på timeplanen til meg denne gangen også, for hun var så flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 uker! Her går det unna!

Kjedelig å få bekkenplager så tidlig. Krysser fingrene for at du får god hjelp av fysioterapeuten også denne gangen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Hegejenta og Plutseliten. :klemmer:

Har snakket med fysio nå og fått satt opp time til undersøkelse 18. november. Blir kjekt å komme igang med behandling kjenner jeg.

Skulle samtidig ønske vi hadde hev/senk pult på jobben altså. Det hadde hjulpet meg myyye om jeg kunne variert stilling litt i løpet av arbeidsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hev/senk-pult kan du vel snakke med arbeidsgiver om å skaffe?

Dere har sikkert en HMS-kontakt som kan bistå også?

Min erfaring er at det skader iallfall ikke å spørre!

God helg til deg iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryggen er litt av og på om dagen kjenner jeg. Den var såpass bra noen dager at jeg trodde at jeg skulle prøve meg på trening igjen, men så ble det brått verre igjen. Tror jeg skal trigge den minst mulig og heller bruke det jeg har av overskudd og energi hjemme om dagen. Syns det høres like lurt ut. ;)

Ellers så har jeg ferdigstilt en julestrømpe til lillemann og den ble sååå fin. Kommer nok til å la den henge fremme store deler av desember, for den er jo et lite kunstverk i seg selv. Sånn er det jeg har laget: http://www.dittbroderi.com/images/detailed_images/8683.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig julestrømpe du har laget til lillemann!

Den kan jo brukes som julekalender - et nytt fyll hver dag i desember - så gjør den nytte for seg når den henger framme i hele desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et supert forslag, men julekalender har jeg allerede laget. Den er også brodert med 3 superfine nissemotiver på. Veldig glad i den også. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen. :klemmer:

Broderiet ble kjøpt hos Ateljé Margaretha. Ser ikke ut som at de har akkurat min type kalender i varesortementet, for det er noen år siden jeg laget den nå, men de har jo mange andre fine.:jepp:

Endret av Havfrua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag runder jeg 14 uker. :tommelsmil:

Går veldig og kjenner etter liv i magen om dagen, men er veldig usikker på om det er bare luft eller fosteret jeg kjenner. Gleder meg veldig til å kjenne noe nå, for jeg har jo verken vært på ul eller hørt hjertelyden og kjenner at jeg trenger noe håndfast å forholde meg til snart.... :sjenert: Jeg har bakoverlent livmor så det kan jo også gjøre at det tar litt ekstra tid før jeg vil kjenne noe liv inni der. Herregud, hvorfor skal jeg plutselig bli så utålmodig på dette nå????

Endret av Havfrua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig julekalender du har brodert!

og :hoppe: for 14 uker!

Livet i magen dukker nok opp snart du se! som førstegangsfødende hadde jeg ikke ventet å kjenne noe til mini i magen før uke 20 sånn ca, men jeg kjenner nesten daglig at det er noen som sparker meg nå. Måtte så klart analyser om det var luft, eller noe annet ,men kom fram til at det måtte være mini siden det gjentok seg flere ganger på samme sted i løpet av en dag.

Ønsker deg en fin fin helg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk jenter. :klemmer:

Jeg har en tendens til å gå veldig opp i ting jeg liker å holde på med, sånn som brodering f.eks. Da går det KUN i det i flere uke, også blir resen litt forsømt.... Sånn sett er det litt greit å være ferdig med julestrømpa til lillemann, for det er jo gjerne litt annet å gjøre nå som det nærmer seg jul. Vi har vaskehjelp hver 14. dag så det er ikke så mye sånt noe jeg behøver å tenke på, men både kjøkken og bad trenger en liten rundvask, og det har jeg planer om å få gjennomført ganske snart. Gleder meg veldig til å dra med adventstjerna, lysene og kalenderen og så smått begynne å pynte til jul. :jupp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok ikke alene om å se fram til juleforberedelsene!

Vi skal være hjemme første jula på et par år - så gleder meg til å pynte til jul i heimen.

Ønsker deg en fin onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag runder jeg 15 uker. De siste ukene har i bunn og grunn gått ganske radig, så fortsetter det sånn så er det ikke lenge igjen til jeg skal føde. :ler:

Var hos fysio i går og konklusjonen er jo at det står mye bedre til med meg denne gangen sammenlignet med forrige gang, og det er jo ingen ting som er bedre enn det. Hun tok en del tester på meg og foreløpig så er det muskulært i setet at det er verst. Jeg fikk beskjed om gjøre tøyeøvelser hver dage, helst flere ganger om dagen, og ellers gjøre minst mulig av det som trigger smertene i bekkenet. Vi har satt opp behandling hver 14. dag fremover, også får vi heller juster litt etter hvert. Hun ville også at jeg skulle prøve å delta på en av saltimene for gravide, såp det kommer jeg nok til å teste ut, men det blir først torsdag om 14 dager, for neste torsdag er det ikke noe trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...