Gå til innhold

Mamma igjen i mai

Havfrua

Anbefalte innlegg

Fikk vite på mandag at de bruker ny beregning nå ja, men om det er +2 eller +3 er jeg neimen ikke sikker på. Men jeg hadde kommet en dag lenger enn jeg trodde selv... Ungen kommer jo når den er klar - så det spiller jo egentlig ingen rolle om de regner med en dag ekstra eller ikke. Det positive nå er jo at man er på overtid en uke etter termin dato - stod iallfall det på papiret jeg fikk med meg fra ultralyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gosh ja, tenk at jeg snart er halvveis. Det føles nesten litt uvirkelig. :ler:

I kveld er det julebord på jobben og jeg og min kollega skal holde herrenes tale. Må si at jeg er veeeldig spent på hvordan den blir mottatt. Er faktisk litt misunnelig på kollegaen min som kan døyve nervene med litt vin under middagen...... :sjenert:

Men - jeg kommer ihvertfall hjem til tomt hus, så jeg får to gode timer på meg til å dusje og gjøre meg festklar. Gleder meg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebordet på fredag var veldig vellykket. En super toastmaster for kvelden og talen vår ble veldig godt mottatt. Fikk så mye skryt etterpå, så det føltes godt. Damenens tale kommer jo før herrenes tale, og han som holdt den hadde nok ikke lagt så mye jobb i talen sin. Sånn sett så er det jo letter å følge opp. ;)

Lillemann startet fredagen med å kaste opp, så jeg var hjemme med han frem til 12 også tok svigers over resten av dagen. Han kastet opp bare en gang også var han helt fin igjen, og spiste frokost en time senere og stod og hoppet i sofaen. Men han startet dagen kl 05, eller egentlig enda tidligere kl 03 da han kom inn til oss, og jeg tror ingen av oss sov noe særlig mere den natta. Så da kvelden kom var han helt ødelagt og sovna før hodet traff puta og sov helt til 0930 på lørdag! Ohhh vilken lykke!!! :tommelsmil:

Lørdag var mannen og jeg klare for enda et julebord og denne natten sov han hos foreldre mine. Da vi kom hjem midt på natta så var jeg dårlig i magen og det forsatte hele søndagen. Følte meg uggen hele dagen men satt heldigvis kun på potta. Svigers begynte med oppkast på søndag ettermiddag og søndag kveld var det mannen sin tur....så selv om lillemann slapp billig unna så rakk han å smitte oss andre. Foreldrene mine derimot har ikke blitt syke, og jeg må også si meg ganske heldig som slapp unna med kun å sitte på potta. Oppkast er bare det verste jeg vet...

I dag har jeg vært hjemme fra jobb. Ikke helt god i magen til morgenen i dag og ganske tømt for energi, så kjente at jeg trengte en dag hjemme.

Men - på søndag kjente jeg babyen utenpå magen for første gang. Mens jeg lå i sengen så var det ganske bra med liv nedi der, så jeg la en hånd på magen og dytta litt med ene fingeren, og jammen fikk jeg ikke flere spark tilbake. :rødme: Utrolig koselig, men det varte dessverre ikke lenge nok til at mannen fikk det med seg. Snart han sin tur også nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er veldig morro, og det er typisk at babyen begynner å romstere når jeg legger meg for kvelden. Så i går fikk mannen kjenne spark fra babyen også da vi la oss. Veeeldig koselig altså. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud - jeg er halvveis!! :dåne:

Ja, ukene går unna skrekkelig fort for tiden kjenner jeg. Men samtidig så er jeg kanske rolig ift det hele. Det er jo litt som må gjøres hjemme ift at kontoret skal gjøres om til barnerom osv, men det får vi ta nå på nyåret en gang, og utstyrsmessig så har jeg jo det meste i hus. Det hjelper nok på at jeg har vær gjennom dette en gang før, for forrige gang var jeg ikke så rolig og avslappet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kan snart julefreden senke seg over både meg og hjemme mitt. Jobber til 16 i dag og skal ikke på jobb før onsdag neste uke, så det blir kjekt med mange dager fri sammen med familien. :nisse:

Nå er alt handlet inn, pakket inn og levert ut, så i kveld skal vi bare kose oss forran tv'n med fyr på peisen, masse levende lys og med masse godt julepålegg. Gleder meg! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rikig Godt Nytt År alle KG-venner. :klemmer:

Jula har vært fin, men litt preget av at lillemann har vært veeeldig forkjøla. Det har jo vært ganske kaldt, og absolutt ikke noe vær å ta med en superforkjøla 3-åring med astma ut i. Så vi har for det mese kosa oss inne, bortsett fra nyttårshelgen, som bød på rene påskestemningen ute.

Hadde en veldig koselig julaften hjemme hos oss med svigers, svigerinne og hennes samboer. Julenissen kom på besøk og lillemann fikk mye fint, men det som slo absolutt best an sånn med en gang var Kaptein Sabeltann-sverdet og piratlua. Han fikk også Kaptein Sabeltann-dvd til jul, så det har gått litt i ett i romjula kan man si. :ler: Han er også veldig ivrig på å legge puslespill om dagen, så det har han også brukt mye tid på.

Selv har jeg hatt litt fri og jobbet litt i romjula, og det har vært helt ok. Har hatt kortere dager på jobb heldigvis, så da går det an. Nyttårsaften var vi hos foreldrene mine på middag, og dit var også svigers invitert. Vi fikk nydelig 3-retters middag med lammelår som hovedrett og det er min livrett nr. 1 altså! Smakte sååå godt, så det var en veldig koselig kveld. Lillemann våknet til rakettene, så da ville ikke han legge seg igjen og det endte med at vi tok han med oss hjem. Planen var at han skulle sove der, men det gikk ikke helt som vi hadde tenkt. Allikevel så har vi da fått sove litt lenger enn vanlig i romjula....det blir jo gjerne til at man forskyver døgnet litt med senere kvelder og lengre morgener. Tipper han er ganske trøtt og sliten når han kommer hjem fra barnehagen i dag. ;)

Nå er altså det nye året godt igang, året hvor familien vår skal gå fra 3 til 4. Det blir spennende altså, og jeg må si at jeg gleder meg veeeldig. Så forresten at nye episoder med Jordmødrene begynner på NRK på ondag. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forresten at nye episoder med Jordmødrene begynner på NRK på ondag. :tommelsmil:

OI OI OI - det må man få med seg... eller kanskje ikke om man gruer seg veldig til det som kommer... tror kanskje mannen har godt av å se litt på det programmet!

Høres ut som dere har hatt en rolig og fin jul, til tross for litt sykdom hos lillemann.

Ønsker deg en fin uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang Jordmødrene gikk på NRK så hadde jeg kommet hjem fra sykehuset med lillemann dagen før første episode, eller noe sånt, så jeg var veldig oppslukt og syns det var veldig interessant. Det er ihvertfall sikkert at vi kvinner er veldig forskjellige på hvordan vi takler og opplever en fødsel, og selv om noe kanskje blit litt voldsomt, så er det så absolutt verdt å få med seg. Kommer nok til å sitte klistra selv onsdagene fremover. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...