lillen Skrevet 5. februar 2004 #181 Del Skrevet 5. februar 2004 Etter det jeg har hørt, så er ikke været noe bedre idag!? Eller...masse snø er vel bedre enn masse regn?? :blunke: Håper du har en fin innedag med koselig besøk God helg, Kaktus! Jentedag er topp! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 7. februar 2004 #182 Del Skrevet 7. februar 2004 Bare innom og ønsker deg en riktig god helg! Koselig å høre om liv og røre i magen Klem fra Meta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 9. februar 2004 Forfatter #183 Del Skrevet 9. februar 2004 I dag er det strålende sol ute lillen - det er deilig å se de gyldne strålene igjen!! Og ja - snø er MYE bedre enn slaps og regn ... Litt sent å ønske deg god helg også meta - men håper du har hatt det fint! Har hatt en kjempekoselig helg med søster og nevø - en krabat som begynner å få en rimelig sterk vilje i en alder av 2,5. Men så er han så søt at han er til å spise opp mesteparten av tiden da... På lørdag dro Kaktusmannen og kompiser til Sverige for å se på svenskerally, så da var det kjøpesenter for oss jentene. Ble mest titting og lite shopping, for kontoen min er skrapet frem til lønning... Når det gjelder klær er det jo heller ikke duket for de store utskeielsene - utvalget er begrenset for å si det mildt. Ikke vil jeg bruke en formue på en garderobe som bare skal brukes noen få måneder heller. Har fått litt klær fra venninner, men de er enten en størrelse større eller mindre enn meg alle sammen... I går kveld lå jeg og kaktusmannen på sofaen og slappet av, og da begynte junior å sparke. Og da kjente mannen det også for første gang. Han synes det var kjempestas og lå og strøk magen min og koste med meg lenge... Ikke meg imot! :D Massasje av stive skuldre ble det også - han er så snill med meg atte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 10. februar 2004 #184 Del Skrevet 10. februar 2004 Herlig å høre om at dere har det bra... Har en rallyintressert samboer her jeg også... Men han måtte nøye seg med tv og internett oppdatering... Tipper han er misunnlig på Kaktus-mannen... Var det masse arbeid å beise furumøblene? Har vurdert det samme selv... Klem fra Mayamor :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 11. februar 2004 Forfatter #185 Del Skrevet 11. februar 2004 Du får sende mannen til Sverige neste år Mayamor - alle gutta kom hjem med stjerner i øynene.... Å beise furumøblene var utrolig raskt gjort - med den mørke fargen vi valgte klarte det seg faktisk med et strøk (to ville gjort det nesten svart). Strukturen i treet kom kjempefint frem og du får et helt nytt møbel til en rimelig penge! 23+2. Har skikkelige menslignende smerter i dag, så jeg regner med at det er livmora som strekker seg. Magen min skal vel vokse en god del mer enn dette ja... Magen min begynner forresten veldig høyt - den buler ut helt oppe under ribbena. Så den er ganske lang og smal. Er ikke det jenteform da? Ja, ja - time will tell! Må huske på å ta litt flere magebilder snart - tok de første da jeg begynte å få en kul på magen, men det er en stund siden nå. Har fått skjemaene fra trygdekontoret for å få fødselspenger, men det var et par punkter der jeg er litt usikker på. Må finne ut av dette med ferie blant annet. Sjefen min har ikke særlig erfaring med svangerskapspermisjoner blant de ansatte, så jeg får vel finne ut av dette selv tenker jeg. I går var jeg med en venninne og så på brudekjoler - skal være forlover i august. Får nesten lyst til å gifte meg igjen jeg! Det er gøy da, og det er så mange nydelige kjoler å velge blant... Må nok bare innse at jeg har gjort unna mitt på den fronten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 16. februar 2004 Forfatter #186 Del Skrevet 16. februar 2004 Rakk ikke innom her før jeg tok helga - må prøve å få oppdatert meg litt i løpet av dagen... 24+0 i dag. Var hjemme hos foreldrene mine i helgen, og siden jeg ikke har sett dem siden jul, var det noen som ble overrasket når de så meg med skikkelig kul på magen. Koselig! Har slappet av i helgen med et par turer i sola og litt shopping. Kjøpte to nydelige babyantrekk - ett som jeg tenker blir med på sykehuset. Har så smått også begynt å tenke på hva slags barnevogn vi skal ha - må ta en runde å kikke litt snart. Følger med litt på brukte vogner også, men vil først finne vogna vi vil ha, og så se om vi finner den brukt. Har også fått tilbud om svangerskapskurs fra bydelen vår, men er usikker på om vi gidder å gå. Det er 800 kroner for to kvelder - der den ene er omvisning på Ullevål. Den andre er det snakk om å se på videoer (fødsel og amming), snakke om smertelindring og litt annet. Synes det er stiv pris for noen timer med en jordmor jeg da. Og omvisning på sykehuset kan vi vel få utenom likevel. Men vi har en uke å tenke oss om på da. Feiret ikke Valentines på lørdag (føler ikke noe særlig behov jeg da - nok en dag for handelsstanden...), men så hadde det seg sånn at jeg skulle være med moren min til gullsmeden for å hente noe. Og der hadde de noen nyyyydelige hjertesmykker der hjertet er i glass med farge inni (dårlig til å forklare ja...). Falt pladask for et av de - og da sa Kaktusmannen at jeg kunne få et, for det hadde jeg fortjent. Igjen - snille mannen min!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 17. februar 2004 Forfatter #187 Del Skrevet 17. februar 2004 Ny legekontroll i dag - har lagt på meg 5 kilo totalt, men 3,5 av de har kommet de siste 4 ukene... :oops: Men så var det i løpet av de ukene magen kom også da! Men jeg vet at jeg ikke har vært flink - har nok skeiet ut mer enn vanlig ja... :-? Alle de andre prøvene så bar ut, og legen mente at jeg så friskere ut enn på lenge. Det er nok sant, for for 4 uker siden var jeg mer eller mindre askegrå i fjeset hele tiden... Drømmer noe helt vanvittig om natta - er nesten sånn at når jeg legger meg så lurer jeg på hva jeg kommer til å finne på i natt. Er litt slitsomt, for det er ganske aktive drømmer, og når jeg våkner tar det litt tid før jeg sovner igjen, for hodet er så fullt av rare ting... Nå begynner junior å få skikkelig kraft i sparkene sine - i dag sparket han akkurat der legen holdt apparatet for å høre hjertelyden. Skikkelig dunk i apparatet! Kaktusmannen kjenner også sparkene godt på utsiden av magen på kveldstid. Ellers har jeg fått beskjed om å ta det litt med ro pga. kynnere, men har ikke blitt sykemeldt. Har en stillesittende jobb, og kynnerne er egentlig ikke noe verre når jeg er på jobb - de kommer faktisk mest om kvelden eller når jeg er ute og går. Så da tar jeg pauser og føler meg som en gammel dame som ikke kan gå en halvtime uten stopp en gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 17. februar 2004 #188 Del Skrevet 17. februar 2004 Ta det helt med ro kaktus, jeg har lagt på meg 5 kg totalt jeg også, og jeg har jo termin en måned etter deg! Kjenner meg igjen angående drømming, ja.. det kan bli litt mye, er helt utslitt når jeg våkner.. :-? Fint at du har fått igjen ansiktsfargen din da, askegrått kler de færreste.. Ha en fin dag!! :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 17. februar 2004 #189 Del Skrevet 17. februar 2004 Oh my... Jeg trodde ikke at du var så langt på vei! Forestiller meg fortsatt at du er i begynnelsen av svangerskapet. Godt å lese at legen ser på deg som friskere! Det er alltid betryggende... :-) Jeg er enig med deg om Valentines-dagen... Men klarer ikke å motstå oppmerksomhet hvis jeg får det! Stor klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 19. februar 2004 Forfatter #190 Del Skrevet 19. februar 2004 Tror ikke mammakolleksjonen blir i askegrått her i gården nei Salamandra! Satser på en annen farge vi! Innbiller meg selv at jeg fortsatt er i begynnelsen av svangerskapet jeg lillen - men ukene bare flyr av gårde! Og hvem klarer vel å si nei til oppmerksomhet i form av smykker?? I natt var drømmene mine helt ille - drømte at jeg ammet barnet vårt, for så å oppdage at det ikke var mitt barn likevel... Så var jeg plutselig midt oppi et katastrofeområde der folk lå strødd og hadde mistet både armer og ben, og det var min jobb å trøste dem. Men det var ikke noe blod noe sted... Var faktisk ganske stressa da klokka ringte ti på seks... I går var jeg så frustrert når jeg kom hjem fra jobb (sure kollegaer, bitende kommentarer og mye å gjøre) at jeg gikk løs på alle hybelkaninene med støvsuger og klut med dødsforakt. Ble så rent og pent atte. Og etterpå satte jeg meg ned for å sortere bilder (så langt tilbake som 1990....) - så da følte jeg at jeg var litt produktiv. Også ble det litt Idol da - selv om jeg ikke akkurat har noen favoritter, har ikke fulgt godt nok med. Men nivået er klart høyere i år. I dag blir det Millionæren - selv om nysgjerrige meg vet hvem han velger etter en kikk på Internett... Drama blir det nok - og jeg klarer ikke å si nei til litt skikkelig dårlig TV! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 19. februar 2004 #191 Del Skrevet 19. februar 2004 Kjekt å lese at du synes svangerskapet ditt går fort. Jeg synes nemlig at alle andre sine går fort - men ikke mitt eget da jeg gikk og gikk... Vi kommer til å beise furuskogen vår ja... På sikt kommer vi vel til å kjøpe nye møbler og plassere dem vi har nå ned i kjellerstuen. Men det er jo en grei og rimelig løsning. Jeg bruker valentine-dagen til en unnskyldning til å være bittelitt romantisk... Selv om jeg synes det er et kynisk pr-stunt fra handelsstanden... Men pytt sann... :oops: Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 20. februar 2004 Forfatter #192 Del Skrevet 20. februar 2004 Kan hende jeg lurer meg selv Mayamor! Det gikk fryktelig tregt de første 3 månedene - så har det gått raskt - også mistenker jeg at de siste ukene går veldig saaakte... Ringte Ullevål i går for å høre om det er mulig å få omvisning på egenhånd, men det hadde de ikke sa hun på fødeavdelingen. :-x Så da har vi vel ikke noe annet valg enn å ta det dyre svangerskapskurset hvis vi skal få omvisning. Og det vil jeg ha - vil se hvor jeg skal og hvilke muligheter som finnes før jeg kommer dit i smertetåke. Ja, ja - det kan jo hende det er nyttig også da! Var og kikket på barnevogner i går, og tror vi har funnet den vi har lyst på. Det er denne denne med bag som kombivogn. Bagen er lett (siden jeg må bære den opp 4 etasjer uten heis) også er det en kjempefin sportsvogn som vi kan ha lenge. Den er dyr - men jeg lurer på om vi skal bestille den fra www.pingpong-online.com, for da skal det bli nesten 2000 billigere... Men da må jeg være HELT sikker på at vi får akkurat den vognen vi har sett på... Koselig var det i alle fall og gå i baby-butikker, jammen er det stort utvalg av det meste! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 23. februar 2004 Forfatter #193 Del Skrevet 23. februar 2004 Hæ - er helgen allerede over?? :o Det må være en feil, for jeg har ikke merket at den har vært her... På lørdag var en venninne og jeg på jentetur med brudekjoler som formål - det var kjempekoselig. Drømmekjolen fant hun også, så da er det bare fryd og gammen. La inn litt shopping og lunsj på turen også, noe som var påkrevet siden jeg fikk lønning på fredag og hadde kanskje 2 kroner på konto før lønning. :-? I går hadde jeg planer om en lat søndagskveld, men på ettermiddagen fikk jeg intense menslignende smerter som var så vonde at jeg ble litt redd. Så jeg ringte fødeavdelingen i håp om at de kunne berolige meg, men fikk beskjed om å komme inn. Så vi tilbrakte da 3,5 time på fødeavdelingen i går, og jeg ble tatt skikkelig seriøst og de tok alle mulige tester og både innvendig og utvendig UL. De kunne ikke si hva som var årsaken til smertene, men bebisen hadde det kjempefint og var veldig aktiv i magen til mamma! Og det var det viktigste for meg! Kan hende at de vil at jeg skal komme tilbake i morgen, men da skulle de ringe i dag. Godt å få det sjekket i alle fall! De var litt redde for at det var rieaktivitet, men målingene viste at det ikke var det - heldigvis. Har store planer om at ikke noe her skal ut på minst 2,5 måned enda! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 23. februar 2004 #194 Del Skrevet 23. februar 2004 Ojda, kaktus.. litt av en søndag du har hatt da.. :o Enda godt det ikke var rieaktivitet som var grunnen til smertene, da. Det kan jo være voksesmerter kanskje, de kan gjøre veldig vondt når livmoren strekker seg og utvider seg.. :-? Ha en fin uke! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 25. februar 2004 Forfatter #195 Del Skrevet 25. februar 2004 Håper også at det var skikkelige voksesmerter Salamandra - men bekymret blir man når det gjør så vondt at man ikke klarer og sitte eller ligge... :-( Fikk en telefon fra svangerskapspoliklinikken på mandag om at de ville at jeg skulle komme inn tirsdags morgen. Dette for å forsikre seg om at livmorhalsen ikke var forkortet og at det ikke var snakk om noen fare for for tidlig fødsel. Legen der var kjempekoselig og kunne forsikre meg om at bebisen hadde det helt topp, alt så bra ut, og det er ingen tegn som tilsier noen for tidlig fødsel. Det var deilig!! Må bare si at jeg er imponert over oppfølgingen jeg har fått på Ullevål! Legen sa også at hvis han skulle tippe, og hvis utviklingen fortsetter som den har gjort så langt, ville jeg få en solid baby på rundt 4 kg! :o Håper han tar litt feil da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 1. mars 2004 #196 Del Skrevet 1. mars 2004 Dette med beregning av baby - tar jeg med en stor klype salt... Jeg var 13 dager på overtid med Aleksander. Legen målte ham til å bli mellom 3,5 - 4 kg. Da han ble født 3 dager senere: 4,7 kg. De tok feil med 1 kg... :o Men det kommer visst litt ann på hvor dyktig den som måler er også... Krysser fingrene for at du slipper fødsel på en god stund. Det fine med kvinnekroppen - er at vi er skapt for å føde barn. Og er ganske så elastisk... Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. mars 2004 #197 Del Skrevet 1. mars 2004 Det er godt at bebisen har det bra, Kaktus. Håper du slipper å oppleve sånne skremmende smerter flere ganger. Lykke til videre i svangerskapet! Saeria følger spent med. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 2. mars 2004 Forfatter #198 Del Skrevet 2. mars 2004 Håper han tar litt feil ja Mayamor - men håper vel kanskje at han tar feil den andre veien... :-? Har ingen planer om fødsel med det første - og nå er formen veldig bra - ingen flere skremsler heldigvis! Godt å vite at noen følger med Saeria! Takk for hilsen! 26+1 i dag - og jeg ser at det er flere dager siden jeg var her inne gitt! Beklager at det har blitt tynt med hilsener i dagbøkene i det siste - har litt dårlig samvittighet for det... :oops: Men følger litt med altså! Har hatt litt annet å tenke på i helga - men det er en så lang historie at jeg orker faktisk ikke å gå inn på det, pluss at det har vært ganske mentalt slitsomt, så jeg vil helst bare glemme hele greia. Men det er positive ting på gang også da - søsteren min fortalte på fredag at hun er gravid igjen og 8 uker på vei! Så da blir jeg tante igjen bare 4 mnd etter lille nurket vårt kommer til verden. Det blir kjempestas å ha babyer sammen! De er litt avventende enda, siden hun har mistet 2 ganger før, men jeg er sikker på at dette går bra! I dag skal vi på fødselsforberedende kurs, så det er jeg litt spent på! Mest spent på om det er verdt pengene - men så var det jo den eneste måten å få omvisning på Ullevål da. Så dit skal vi i morgen. Er også spent på hvordan jeg reagerer på all informasjonen - for følelsene mine er i berg og dalbane om dagen. På lørdag begynte jeg å gråte når jeg leste en fødselsreportasje - det gikk kanskje opp for meg for første gang at dette faktisk er noe jeg skal gjennom og må begynne å forberede meg på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pludre Skrevet 2. mars 2004 #199 Del Skrevet 2. mars 2004 Hei Kaktus Fortsetter runden min inne her hos deg jeg Er jo helt fersk her inne, og siden jeg er proppfull av nysgjerrighet, har jeg sveipa gjennom store deler av dagboka di og det har vært artig lesning Du skriver så levende og flott syns jeg Jeg er bare øve-prøver foreløpig da jeg har to små fra før, og derfor har mer enn nok å henge fingrene i. Guttene mine er 2 år og 7 mnd, og 7 mnd, altså akkurat to år mellom dem. Hadde faktisk samme termin med begge to Men vi kommer nok til å satse for fullt fra sensommer/ høsten, for jeg vil ikke ha to kull med barn, jeg vil ha ca to år mellom dem Blir spennende å følge deg fremover, er så moro å følge graviditeter på nært hold, og får skrekkelig lyst på baby i magen selv. Savner å gå gravid jeg, bortsett fra en skrekkelig bekkenløsning, men det var verdt det, når jeg fikk se hva jeg har bært på i 9 mnd. Lille Viljar er verdt alle smerter Tro meg !!! Hilsen Pludre som bor i hybelen noen etasjer under deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 3. mars 2004 Forfatter #200 Del Skrevet 3. mars 2004 Kjempekoselig å se deg her inne Pludre - stikk gjerne innom igjen! Og takk for koselige ord! Lykke til med øve-prøvingen - det er ikke så dumt det heller! Svangerskapskurset i går var sånn midt på treet vil jeg si - masse nyttig info, men også mye jeg visste fra før og mye jeg kunne ha lest meg til på nettet. Men jordmoren som holdt kurset var koselig, og siden hun er jordmor på Ullevål var det interessant å høre hva hun hadde å si om hvordan forholdene er der og hvilke muligheter man har. Vi fikk også se fødselsvideo - og tilfeldigvis kastet jeg et blikk på de andre parene som var der underveis, og begynte nesten å le! Alle satt med et skrekkblandet uttrykk i ansiktet, og to av mannfolka satt med hånda halvt foran ansiktet... Var nok flere som fikk en aha-opplevelse der vil jeg tro! Enda dette var på langt nær noen skrekkvideo med masse blod og gørr. Og i dag skal vi på omvisning på fødeavdelingen - det gleder jeg meg til. Blir noe helt annet tror jeg når man ser det i virkeligheten og ikke på film. Blir litt rart å tenke på at vi faktisk skal dit om ca. 3 måneder... Og at det hele ender med en liten, nydelig baby... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg