Gjest Iril Skrevet 9. november 2010 #1381 Del Skrevet 9. november 2010 han dustlegen burde skjønne at det er jo mor og barn som skal ha det bra. Ja, det er sant. Det store spørsmålet er jo om han mener jeg er dårlig nok til at ungen må få komme ut før hun er helt klar selv. Virker jo som om hun har det fint der inne, heldigvis, så det er bare jeg som lider her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 9. november 2010 #1382 Del Skrevet 9. november 2010 Ja, det er sant. Det store spørsmålet er jo om han mener jeg er dårlig nok til at ungen må få komme ut før hun er helt klar selv. Virker jo som om hun har det fint der inne, heldigvis, så det er bare jeg som lider her. Jeg skjønner det.....men vil si deg en ting de sa til meg før alt "dramaet" skjedde her. Noen ganger kan barnet ha det bedre på utsiden OM mor har det ikke bra...for det tærer til slutt på hos barnet.......og da om hun kommer litt tidlig er det positive at du har kommet så langt som du er! Men nå håper vi de prøver å dra det lenge nok....eller la det komme naturlig. Tror ikke du får gå overtid om du har diabetes? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 9. november 2010 #1383 Del Skrevet 9. november 2010 Synes det virker som om de driter i hele diabetesen fordi jeg lå akkurat i grenseland på glukosebelastningen. Jeg er litt forvirra egentlig, for jeg leser jo at alle andre får vekstestimeringer og ekstra oppfølging, men det får visst ikke jeg. Den jeg hadde nå var jo bare pga. utflatning av sf-mål og at jeg har gått ned i vekt.. Men kjenner godt at jeg ikke orker å bry meg så hardt, det er ikke plass til mer rett og slett. Fikk en annen skikkelig dårlig nyhet i dag (som ikke har noe med svangerskapet å gjøre) og normalt ville jeg nok blitt ganske fortvila, men nå er jeg bare sånn "Jaja, det var jo kjipt.." Her er det tydeligvis fullt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 9. november 2010 #1384 Del Skrevet 9. november 2010 Jeg tipper jeg ender opp med en heftig fødselsdepresjon om ingen gjør noe snart.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 9. november 2010 #1385 Del Skrevet 9. november 2010 :klem: Fortsett og stå på for å få den hjelpen du trenger. Aldri vær i tvil om at du fortjener den hjelpen du kan få. Du er ikke til bry for noen. Du er bare tapper og flink som har kommet så langt. Du bør virkleig få den hjelpen du trenger for å komme deg igjennom siste etappe på best mulig måte :klem: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 10. november 2010 #1386 Del Skrevet 10. november 2010 Jeg tipper jeg ender opp med en heftig fødselsdepresjon om ingen gjør noe snart.. Gå til jordmoren og få pratet litt! Si du holder på å sprekke følelsesmessig, og du er skikkelig bekymret for deg selv når du ikke reagerer på triste/negative ting som du vinligvis ville knekt sammen av. Krev å få oppfølging, og krev å få vite hva som er den rette veien å gå! Du får nemlig ikke lov å gi opp Irilmor! Har jeg forresten hørt at johannes-urt er stimulerende litt på samme måte som lykkepiller, bare i mye svakere form...? Kanskje du skulle funnet deg en te med det i? Uansett masse :klemmer: til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 10. november 2010 #1387 Del Skrevet 10. november 2010 Gå til jordmoren og få pratet litt! Jeg gjør det hver gang jeg er der altså, og jeg har jo fått oftere oppfølging hos henne pga. dette, har hvert der hver 4. uke siden jeg var 14 uker på vei, og nå skal jeg minst annenhver uke resten av svangerskapet. Som kanskje ikke er mer enn 3 uker.. (tviler på det, men det er lov å håpe) Takk for tips om Johannes-urt, skal se om jeg finner litt info om det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 11. november 2010 #1388 Del Skrevet 11. november 2010 I dag er jeg høygravid! (eller kanskje i går, husker som sagt ikke om jeg har endret dato på telleren min eller ikke, og ikke husker jeg hvordan man gjør det heller.. ) Jeg hadde virkelig trodd at magen min skulle være større i høygravid-tilstand, føler den er bitteliten. Men så synes jeg heller ikke den har vokst noe i det siste. Den sank veldig da frøkna snudde seg fra sete til hode, så det er sikkert derfor. Uansett er det jo fint at jeg ikke føler magen er så stor at den er i veien og plagsom. I dag skal jeg til samtale med jordmor på gyn.pol, et tilbud til kvinner med fødselsangst. Vet ikke helt om jeg egentlig kvalifiserer til fødselsangst, men.. Det er uansett de som må vurdere om jeg skal settes igang dersom ikke noe medisinsk med meg eller barnet tilsier det. Synes det er litt merkelig, for diabetesen og at ungen er stor (diabetessykepleieren synes hun var veeeeeeeeldig stor, og hun er jo 400 gram "for mye" så jeg er litt enig) burde være nok, men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 11. november 2010 #1389 Del Skrevet 11. november 2010 Hipp Hurra for høygraviditet Er det i uke 35 man regnes som høygravid? I såfall har jeg bare to uker igjen.. Moro, hehe. Så bra du får gå til samtale og at de sjekker om du har fødselsangst eller ikke. Det er godt de har slike tilbud, for det har så mye å si for psyken under svangerskapet. Håper det ordner seg og du føler at de hører på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 11. november 2010 #1390 Del Skrevet 11. november 2010 Nei, man er høygravid når man har 40 dager igjen til termin. Det er 34+etellerannet. Om man teller den gamle svangerskapslengden på 40+2, tror jeg det er 34+4, siden jeg teller 40+3 var det sikkert egentlig i går, men pytt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 11. november 2010 #1391 Del Skrevet 11. november 2010 Ok.. Da er det ikke fullt så lenge til da.. Ikke det at det er noe å hige etter heller, for magen er der okke som.. Men morsomt å vite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 11. november 2010 #1392 Del Skrevet 11. november 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 11. november 2010 #1393 Del Skrevet 11. november 2010 Kunne det bli mer drama nå?? Jepp! Møtte opp på sykehuset i dag, og snakket med en jordmor som var helt ok. Bortsett fra at hun nektet fullstendig å snakke om fødsel, for hun mente jeg var så deprimert at jeg burde legges inn på psykiatrisk. Men det ville ikke jeg, og hun kan uansett ikke gjøre noe som helst uten å snakke med en lege, så da fant hun en. Han, derimot, var helt enig med meg; jeg er ikke syk i hodet, jeg er bare sliten. Han gravde frem papirene mine fra forrige torsdag, og ble overrasket over at de ikke hadde gitt meg blodoverføring da, for det gikk ikke an å leve med så lave blodverdier. Jordmoren nektet å gi seg, og fikk opp en fyr fra psykiatrisk, som jeg hadde en herlig samtale med. Han var et fantastisk menneske, og kunne ikke konkludere med annet enn at jeg er så frisk som jeg kan få blitt og at jordmødrene måtte begynne å ta på alvor de fysiske smertene mine i stedet for å mase om at jeg gråter. Så der fikk de den! Hun jordmoren jeg går til vanligvis var på jobb i dag (hun jobber litt på sitt private jordmortjeneste der jeg går og litt på føden), og hun lovet meg at om jeg fremdeles hadde baby i magen den 24. desember skulle hun gjøre alt i sin makt for å få meg satt igang, så da får jeg i verste fall holde ut til da. Har tilbragt hele dagen i en seng på føden, stakkars mannen min som bare fikk vond stol å sitte i. Måtte først ta blodprøver for å sjekke hemoglobinnivået i dag og for å finne ut blodtypen min, for det hadde fastlegen glemt. Og så fikk jeg to poser blod. Det er ulidelig kjedelig å ligge der hele dagen, ja.. Også har jeg gjort noe jeg aldri hadde trodd jeg skulle gjøre i dag; fått en av jordmødrene til å notere i journalen min at om jordmoren fra forrige torsdag jobber når jeg skal føde eller er der av andre grunner, skal jeg ha en annen! Hun var nemlig innom meg i dag også, og hun snakker til meg med babystemme og kaller meg lille venn og er veldig opptatt av hvor vanskelig dette er for mannen min og jeg hadde mest lyst til å dra til henne. Så da måtte jeg bare ta det opp med noen andre, og jeg er jo ikke den første som har hatt dårlig kjemi med en eller annen, så det var heldigvis ikke noe problem. Jeg får dårlig samvittighet for alt og føler meg så slem, men jeg regner med at de er såpass profesjonelle at de ikke tar sånt personlig. Jeg er nesten litt stolt av meg selv, for en gang gikk jeg til en psykiatrisk sykepleier på DPS i over et halvt år uten å tørre å si at jeg synes hun var helt på viddene. Endte med at jeg bare sluttet å gå der fordi jeg ikke turde å be om ny behandler.. Nå forlanger jeg at resten av svangerskapet mitt går som en drøm og at ungen finner det for godt å komme ut om ikke så mange uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 11. november 2010 #1394 Del Skrevet 11. november 2010 Oj..Dette var jo et lite vendepunkt Iril Godt at du endelig traff på noen ordentlige mennesker som tok deg på alvor!! Også får vi håpe at det hjelper at du fikk blodoverføring, slik at du kanskje føler deg litt bedre! Og; FANTASTISK at du sa ifra om at du ikke ville ha hun jordmoren!! Nå slipper du ihvertfall å bekymre deg for å måtte holde ut med henne under fødselen! Nå har vi ikke lenge igjen!! (og godt er det!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 11. november 2010 #1395 Del Skrevet 11. november 2010 Oj..Dette var jo et lite vendepunkt Iril Godt at du endelig traff på noen ordentlige mennesker som tok deg på alvor!! Også får vi håpe at det hjelper at du fikk blodoverføring, slik at du kanskje føler deg litt bedre! Og; FANTASTISK at du sa ifra om at du ikke ville ha hun jordmoren!! Nå slipper du ihvertfall å bekymre deg for å måtte holde ut med henne under fødselen! Nå har vi ikke lenge igjen!! (og godt er det!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 11. november 2010 #1396 Del Skrevet 11. november 2010 Ja, har et håp om at blodoverføringen skal gjøre meg litt mindre slapp, nå klarte jeg for første gang på lenge å spise uten å bli anpusten, så det er et godt tegn! Nå er vi snart ferdige ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 11. november 2010 #1397 Del Skrevet 11. november 2010 Du skal jammen oppleve det meste... Håper det går bedre heretter, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 12. november 2010 #1398 Del Skrevet 12. november 2010 Så bra at det "ordnet" seg på sykehuset og at du fikk sagt fra ang jordmoren. Da kan du legge det fra deg og heller glede deg til å ha en liten baby 100 % garantert til nyttår hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havfrua Skrevet 12. november 2010 #1399 Del Skrevet 12. november 2010 Innom med en superklem til Iril. Godt du endelig fikk snakke med noen som det gikk an å snakke med, og som tok deg på alvor. Hun sykepleieren høres jo helt koko ut. Håper humør og form stiger litt i dagene fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 12. november 2010 #1400 Del Skrevet 12. november 2010 oi blodoverføring ja....bra du blir tatt litt på alvor nå da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå