Gå til innhold

Iril skal bli mamma

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Ja, eller en kopi av helsekortet. De sa de kunne legge et ark over nederste delen når de kopierer, jeg vil ikke at "alle" på NAV skal kunne lese alt som står der. Tror jeg ender opp med det, for jeg bør vel helst levere den i morgen. Snakk om være treig, har omtrent ikke tenkt på dette i det hele tatt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar noen heftige doser jern nå, pluss c-vitamin. Det største problemet mitt er at de kostholdsrådene jeg får pga. blodprosenten går litt på tvers med de rådene jeg får pga. diabetesen, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Det er jo dette legene skal gi deg råd om! Selvfølgelig skal du ikke måtte resonnere deg fram til hva som er fysisk best for deg :kjefte: Hva er det for noe med det helsepersonellet du har rundt deg ? :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, akkurat her synes jeg de er superteite. Jeg kan da umulig være den første med svangerskapsdiabetes, så de burde hatt et eller annet samarbeid mellom legene på føden og diabetessykepleier, men det har de altså ikke. Jordmoren jeg var hos på torsdag visste ikke engang om jeg burde ha mer oppfølging i forhold til frøknas vekst. :dåne:

Skjønner jo at det er en grunn til at de med over 9 på totimersverdien på glukosebelastningen ikke får lov å føde her.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fort gjort at det går i glemmeboka :) Men har hørt om flere som har levert det så sent, og allikevel fått pengene til riktig tid :) (Men det kommer vel helt an på hvilken person på NAV som gjennomgår søknaden kjenner jeg NAV rett :roll: )

Tror du gjør lurt i å tenke på blodprosenten over diabetesen! Som du sier, du har ikke hatt så mange høye målinger, og det som er farlig med høyt blodsukker er langtidseffektene av det. Og du har tross alt ikke så lenge igjen før frøkna kommer nå, og du forhåpentligvis får et mer stabilt blodsukker igjen :)

Forresten,så utrolig bra at hun har snudd seg igjen! :strix: Èn bekymring mindre :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, akkurat her synes jeg de er superteite. Jeg kan da umulig være den første med svangerskapsdiabetes, så de burde hatt et eller annet samarbeid mellom legene på føden og diabetessykepleier, men det har de altså ikke. Jordmoren jeg var hos på torsdag visste ikke engang om jeg burde ha mer oppfølging i forhold til frøknas vekst. :dåne:

Skjønner jo at det er en grunn til at de med over 9 på totimersverdien på glukosebelastningen ikke får lov å føde her.. :gjeiper:

Herregud...den norske stat slutter ikke å forbløffe!! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du gjør lurt i å tenke på blodprosenten over diabetesen! Som du sier, du har ikke hatt så mange høye målinger, og det som er farlig med høyt blodsukker er langtidseffektene av det. Og du har tross alt ikke så lenge igjen før frøkna kommer nå, og du forhåpentligvis får et mer stabilt blodsukker igjen :)

Men man skal også passe på blodsukkeret, for når man er gravid kan man få fortere syreforgiftning enn ellers... Verdiene trenger ikke å være like høye før kroppen protesterer helt.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men man skal også passe på blodsukkeret, for når man er gravid kan man få fortere syreforgiftning enn ellers... Verdiene trenger ikke å være like høye før kroppen protesterer helt.. :sukk:

Okey, det visste jeg ikke :)

Uansett, dårlig er det at du ikke har fått noen beskjed fra legen eller noen andre om hva du skal gjøre når diabetesen og blodprosenten krasjer sånn, Iril :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes det ble litt stress dette her. Men nå er jeg så vannvittig dårlig pga. blodprosenten og dehydrering at jeg ikke orker å bry meg, drikker saft nå bare for å klare å drikke noe. Hjelper ikke at jeg er vannvittig kvalm igjen også. :spy:

Så slapp som dette har jeg aldri vært før, det er ekstremt ubehagelig. Bare det å tørke meg og kle på meg etter at jeg hadde badet føltes som en helt uoverkommelig oppgave, endte med at jeg måtte ligge i sengen og mannen kle på meg. :sukk:

Jaja, 43 dager til termin nå. Eller 42, jeg husker ikke om jeg har endret dato på nedtellingsdingsen min. Straks er jeg høygravid i hvert fall. Hadde trodd magen skulle være mye større og tyngre nå, men jeg hadde kanskje følt det annerledes om jeg ikke hadde hatt så mye annet å plages med. Noen fordeler er det jo med å være i så dårlig form. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes det ble litt stress dette her. Men nå er jeg så vannvittig dårlig pga. blodprosenten og dehydrering at jeg ikke orker å bry meg, drikker saft nå bare for å klare å drikke noe. Hjelper ikke at jeg er vannvittig kvalm igjen også. :spy:

Så slapp som dette har jeg aldri vært før, det er ekstremt ubehagelig. Bare det å tørke meg og kle på meg etter at jeg hadde badet føltes som en helt uoverkommelig oppgave, endte med at jeg måtte ligge i sengen og mannen kle på meg. :sukk:

Jaja, 43 dager til termin nå. Eller 42, jeg husker ikke om jeg har endret dato på nedtellingsdingsen min. Straks er jeg høygravid i hvert fall. Hadde trodd magen skulle være mye større og tyngre nå, men jeg hadde kanskje følt det annerledes om jeg ikke hadde hatt så mye annet å plages med. Noen fordeler er det jo med å være i så dårlig form. :ler:

En stooooooor :klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken uke er man høygravid? Ikke så rart i at du ikke føler deg tung når du går ned i vekt.. :sjenert:

Jeg må og få sendt inn permisjonssøknad. Bør bare få gjort det. Regner med jeg tar 100%

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Uff, du fikk vist alt du Iril :troest:

Men, men du får nå den aller største gaven til slutt :rødme:

Så får vi bare håpe blodprosenten din kommer oppigjen raskt så du slipper å vere så sliten som du er nå lenge :)

Men det med dehydreringen din, kan du ikke spise appelsiner, agurk, epler, pærer, druer og masse sånt som har mye væske i seg?

(Om dette er ting du fint kan spise m.h.t diabetesen såklart...der er jeg blank ;) )

Da vil du jo naturlig få i deg litt mer væske.

Samme med supper og sånt til middag og lunsj for å tvinge i seg mer væske i samme slengen :)

Får du ikke drikke saft med kunstig sukker heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor :klemmer: til deg!! Syns virkelig synd på deg! :klem: Kan tenke meg du gleder deg til å få lille jenta på utsiden, og få tilbake kroppen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken uke er man høygravid?

Det er når man har 40 dager igjen til termin. Når det blir vil vel variere etter hvordan man teller svangerskapslenge, om det er 40+2 eller 40+3.

Men det med dehydreringen din, kan du ikke spise appelsiner, agurk, epler, pærer, druer og masse sånt som har mye væske i seg?

(Om dette er ting du fint kan spise m.h.t diabetesen såklart...der er jeg blank ;) )

Nei, problemet er at man ikke skal spise så mye frukt pga. fruktsukkeret. Men jeg kan drikke sukkerfri saft, det er bare det at det smaker så grusomt at jeg ikke orker. Jeg liker virkelig ikke smaken av kunstig søtning. Før jeg ble gravid var jeg veldig glad i Cola Zero, nå orker jeg ikke tanken engang. :sjenert:

Stor :klemmer: til deg!! Syns virkelig synd på deg! :klem:

Takk! :klemmer: Men føler ikke at det er synd på meg, det kunne jo vært verre liksom. Jeg føler meg ganske heldig som fikk bli gravid og alt, var bare ikke forberedt på at det skulle gjøre så vondt og at jeg skulle være så sliten og redd og alt.

Håper ting blir lettere når hun kommer ut, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Nei, problemet er at man ikke skal spise så mye frukt pga. fruktsukkeret. Men jeg kan drikke sukkerfri saft, det er bare det at det smaker så grusomt at jeg ikke orker. Jeg liker virkelig ikke smaken av kunstig søtning. Før jeg ble gravid var jeg veldig glad i Cola Zero, nå orker jeg ikke tanken engang. :sjenert:

Uff, nei da er det sikkert ikke lett nei!

Mozell light er den lettbrusen jeg syns er best. Men er vel mulig for mye sukker eller søststoffer i den også da.

Noen teer er naturlig søte, og trenger bare en halv teskje sukker i for å smake godt.

Så legger jeg inn den med agyrken igjen... De består jo av 95% vann :) Skjær opp i stenger og lag en god dipp til! :) MMmmm!

Kommer ikke på flere gode råd jeg altså... :sjenert:

Men ønsker deg ihvertfall god bedring! :klemmer:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også vann er kjempegodt vanligvis, men ikke etter alle de gangene jeg har drukket mye vann bare for å ha noe å kaste opp. Også sliter jeg med å få i meg drikke uansett hva det er nå, bruke to timer på et lite glass saft i går. Vann med kullsyre og smak gikk greit lenge, men nå orker jeg ikke det heller. :sukk:

Har vært nok en søvnløs natt i natt, jeg begynte plutselig å tenke på om det kanskje er han dumme overlegen som skal bestemme om jeg får bli satt igang eller ikke, og om det er han, kan jeg sikkert bare glemme det, siden han mener alt løser seg om de bare gir meg sovemedisin. Men jeg har ikke lyst å føde en baby med sovemedisinabstinenser, da ligger jeg heller våken. Jeg har prøvd diverse lette innsovningsmedisiner før og blir utrolig fort avhengig av dem. Ønsker meg en knapp på hodet som slår av alle tanker og slår på bare fine drømmer. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da, husker selv oppkasten :(

han dustlegen burde skjønne at det er jo mor og barn som skal ha det bra. husker nå forresten at han overlege hos meg klarte aldri måle bt mitt....heldigvis var han ikke på vakt når de MÅTTE få snuppa ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...