Gå til innhold

Iril skal bli mamma

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag har vi kommet oss til 33 uker, og jeg er fremdeles like sjokkert over at vi faktisk fikk det til. Klarer ikke helt tro at vi har klart å lage barn på ordentlig, og at hun snart skal komme ut og bo sammen med oss. Skjønner ikke helt at det går an. :sjenert:

Gleder meg til hun kommer ut, så kan hun holder pappaen sin våken mens jeg sover! :nigo:

Amen! (med amerikansk aksent) :fnise:

Skrevet

Snille, snille svigermoren din :jepp:

Angående størrelser så har jeg bestemt oss for å ikke kjøpe noe i størrelse 50, jeg sender heller pappaen ut på shopping dersom det blir nødvendig :)

:strix: 33 uker :strix:

Skrevet (endret)

33 uker! :hoppe::strix:

Ang. størrelser. Jeg har bare kjøpt inn èn body i str. 50, fordi jeg ser nesten for meg at det kommer til å bli for lite. Også har jeg kjøpt tre bomullsbodyer i str. 56, også har jeg fått et par i str. 62, + èn ullbody i str. 56. (+ at mamma strikker endel ulltrøyer til å ha under bomullsbodyene :) )

Mer gidder jeg ikke kjøpe, for det kan være greit å se an størrelsen, og fordi vi får så tett oppunder jul, ser jeg for meg at det blir endel julegaver til lillesnuppa også, i tillegg til vanlige barselgaver (har ekstremt shoppeglade venninner). Og har vi for lite får vi heller gå ut å kjøpe litt mer :) Har jo kjøpt et par pysjer og et par bukser og strømpebukser og litt sånn i tillegg da, men føler jeg har kjøpt veldig lite klær i forhold til mange andre

(Er ikke glad i å kjøpe masse klær som ikke blir brukt)

Ha en fin helg Iril :klemmer: Håper du får en helg uten for mye vondt :)

Endret av Jesse
Skrevet

Jeg lurer på om det er sånn at når jeg sover ekstra dårlig, at blodsukkeret mitt stiger unormalt? I dag presterte jeg å få 9 etter å ha spist tacokjøtt og salat, mais og agurk til middag. :dåne:

I natt har jeg nemlig sovet helt vannvittig dårlig. Har plagdes veldig med urolige bein og armer de siste ukene, og nå er det blitt så ille at jeg våkner av det. Magnesium hjelper litt, men ikke nok lenger. Googlet det i går, og fant ut at det er en sammenheng mellom det og lav blodprosent, så jeg får be jordmor sjekke blodprosenten min på onsdag.

Vi har ikke handlet noe særlig vi heller, men svigermor har jo tatt helt av. Hun hadde med seg en haug med ting når hun var her også. Også har vi fått litt av søsteren min. I tillegg får vi en eske med klær fra ei venninne av søsteren min, det synes jeg er helt utrolig snilt, for jeg har aldri møtt henne engang. :hjerte:

God helg, jenter! :smilyblomst:

Skrevet

Jeg vil tro at søvn også påvirker blodsukkeret, akkurat som alt annet som har med humør og form å gjøre.. :) Så det er godt mulig..

Heldig dere er som får så mye :jepp::)

Håper du får sove litt bedre i natt :klemmer:

Gjest Ruccola
Skrevet

Jeg lurer på om det er sånn at når jeg sover ekstra dårlig, at blodsukkeret mitt stiger unormalt? I dag presterte jeg å få 9 etter å ha spist tacokjøtt og salat, mais og agurk til middag. :dåne:

God helg, jenter! :smilyblomst:

Mais er vel ikke akkurat lavkarbomat? :vetikke:

God helg til deg også :klemmer:

Skrevet

Nei, men jeg skal jo ikke spise lavkarbo, men normalt. Har uansett spist mais før uten å få sånne utslag.

Får ikke sove. LillePlutt ligger og sparker meg i ribbeinet, og det er så ubeskrivelig vondt. Jeg er snart desperat. :tristbla:

Skrevet

Huff, stakkars deg!! :troest:

Det sparker ivrig her i kveld og, men ikke sånn som du beskriver. Jeg har dessverre ingen gode råd heller. Håper det roer seg snart! :klemmer:

Skrevet

Blir helt ødelagt til slutt, 2-3 timer dårlig søvn er for lite for meg altså. Måtte til slutt gå og legge meg i badekaret, og da roet hun seg, og da jeg skulle prøve å sove igjen, begynte den jæ... kilingen/kriblingen i beina og armene. :kjefte:

Stakkars mannen min var helt fortvilet også, han sitter oppe ganske sent om nettene i helgene uansett, så jeg forstyrret ham ikke, men jeg ser jo at det er vondt for ham når jeg har så vondt og han ikke kan hjelpe. Men så kom han på at vi kunne prøve å legge risputen man varmer i mikroen rundt anklene mine, der kilingen/kriblingen er verst, og jammen hjalp det nok til at jeg i hvert fall sovnet! :danse:

Og det med blodsukker og søvnmangel må jo bare stemme, jeg våknet med blodsukker på 7.2 i morges! :sjokkert:

Skrevet

Kribling i arnmer og bein sliter jeg og med. Merker og krampetendenser til tider. Men du...nå er det virkelig ikke lenge til jul :hoppe: Og hva skjer da? :lur::bolledeig:

Skrevet

Prøv magnesium for den kriblingen, det hjelper i hvert fall for meg. Og sjekk blodprosenten din, jeg fant nettopp ut at lav blodprosent kan gi kribling også. Mange trenger jo ekstra jern i graviditeten.

Snart jul ja! :hoppe: Da skal jeg føde! :fnise:

Skrevet

Snart jul ja! :hoppe: Da skal jeg føde! :fnise:

:hoppe:

Skrevet

Helst litt før jul da. Har funnet en søt ullkjole som hun kan ha på seg på julaften om hun rekker det. Tenk om vi rekker å ha baby før jul! Tør nesten ikke tenke tanken, men det hadde vært fantastisk! :rødme:

Skrevet

Krysser fingrene for at hun er her før jul! :hoppe:

Jeg er sikker på at hun er forfengelig nok til å ikke ville unngå å ha kjolen på seg! :jepp:

Usj, glad jeg slipper slike urolige ben altså, her er jeg bare plaget med skikkelig senestrekk i ny og ne.

Du spiser ikke ekstra jern? Jeg har spist Hemofer i evigheter, hjelper hvertfall blodprosenten min. Gikk opp fra 11,3 til 12,5 sist :)

Godt du fikk sove litt, kan ikke være noe særlig å ikke få skikkelig søvn om nettene. Kjenner jeg skal ikke klage, for jeg har så utrolig godt sovehjerte at jeg sovner før jeg ser hodeputen.... :sjenert:

Tenk! Det er jammen ikke lenge til hun er her!!! :strix:

Skrevet

Jo, jeg spiser allerede Hemofer, men jeg har hatt jernmangel i flere år, og hadde vel 9,noe i uke 11. Så tenkte jeg skulle få jm til å sjekke, for kanskje jeg burde øke dosen litt?

Men jeg tør ikke å øke dosen uten å ha snakket med noen først. Skal til jm på onsdag, så jeg overlever å vente til da. Og den varmeputen hjelper i hvert fall litt, sovner når jeg er trøtt nok.

I natt har jeg faktisk sovet godt. Eller, det er jo litt merkelig hvordan definisjonen på "sovet godt" har forandret seg. Jeg våkner veldig ofte og drømmer mye vonde drømmer om at jeg må gå langt over termin, men likevel føler jeg at jeg har sovet godt. :fnise:

Skrevet

Jeg spiser 3 Hemofer daglig, men tar de om kvelden. De bør ikke tas i sammenheng med melk eller kaffe, for da mister de visstnok virkningen.

Kanskje du burde ha byttet til Ferromax eller Duroferon? De synes hvertfall at jeg burde ha endret grunnet lave ferritinnivåer og B12. Normalt bruker jeg å ligge på 14-15 i blodprosent, så jeg har hatt et ganske høyt fall.

Og jeg spiser nå leverpostei hver morgen sammen med at jeg drikker appelsinjuice, for det hjelper jernopptaket.

Snakk med jm du og hør med henne om hva hun mener angående jerntabletter. Eventuelt få time hos legen. Jeg fikk legen min til å måle ferritinnivå og B12, for det er ikke vanlig å ta de testene under svangerskap. JM måler stort sett bare blodprosenten, og det gir ikke alltid et fullgodt svar :)

Skrevet

Jeg tar bare 2 Hemofer og 2 Magnesium, har de på nattbordet. Burde kanskje tatt 3 Hemofer? Fikk beskjed om å ta de med appelsinjuice jeg også, men nå vet jeg ikke om jeg tør å drikke det pga. diabetesen. Kan jo prøve et glass og se om jeg reagerer veldig på det.

Skrevet

Spør jm/fastlegen for sikkerhets skyld.

Jeg ble hvertfall glatt satt opp til tre, men som sagt, helst skulle jeg nok tatt Ferromax, som, etter hva jeg har skjønt, er bedre.

Du kan jo lufte det til jm, og eventuelt bestille deg en time hos fastlegen og be han om å måle ferritin og B12. Selv om målingene ikke er helt riktige når man er gravid, så kan du få en indikasjon om det har noe med jernmangelen din :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...