Gå til innhold

Tiden med lillemann i magen

Gjest Alabama

Anbefalte innlegg

Alabama skrev (På 6.7.2010 den 7.55):

Mensmage i dag.. :(

Kan håpe det kommer av for mye jordbær eller reker, men kjennes utvilsomt ut som mensmage...

Æsj, mensenmage er det verste... :kjefte:

Det er nok rekene skal du se!!! :jepp:

Skal du teste idag eller? :lur::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alabama

I dag sank tempen. Regner med at mensen dukker opp i løpet av morgendagen. :( Akkurat i dag er jeg utrøstelig. Kan ikke skjønne hvorfor vi ikke skal få det til. Det er så urettferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Ifølge statistikken ligger det an til at mensen kommer i morra, siden jeg så og si alltid har temp på 36,6 dagen før.

I tillegg sover jeg alltid veldig dårlig rett før mensen, våkner ofte og svetter masse. Og så var det mensmagen..

Fy faen så kjipt når kroppen er så forutsigbar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff... og du hadde vel en del forhåpninger denne PP'en :sukk:

Det kommer lysere dager.... :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Takk til dere begge. En liten trøst får være at når vi flytter inn i nye leiligheten om en mnd, så kan jeg hjelpe til med å bære alle de tunge eskene.. :sarkasme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg utrolig godt igjen i det du skriver - våre kropper oppfører seg ganske så likt før TR... en fattig trøst...

Jeg har sluppet unna nattsvetten i det siste - las et tips om å trene kondisjon i dagene før TR - og det har jeg gjort og har sovet godt om nettene :) Kanskje noe med at en får svetta ut skikkelig på ettermiddagen/kvelden når en trener?!

Fint du har flytting og fokusere tankene på - ikke bra å bruke for mye energi på skuffelse®...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Det der med flyttingen har pågått i hele vår, og jeg er møkklei faktisk. Vi har solgt og kjøpt, så har vært så mye frem og tilbake. Rydding og styling av leiligheten aller først, og da måtte vi flytte alt unødvendig på et lager, så rydding og vasking før hver visning, så gå på egne visninger... Blææææh... Og så har vi flytta ut av egen leilighet forrige uke, overlatt den til ny eier, leier en hybel hos ei venninne i et par uker nå, og så er det flytting inn i ny lelighet om en mnd igjen..

Midt oppi dette så jobber vi fullt begge to, jeg fikk avslag på søknad om permisjon for å flytte, og jeg jobber masse ekstra denne uka for å få langfri og litt ferie.

Vi har hatt sex EN gang siden EL.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa - forstår at det med flytting tar mye tid og er frustrerende, men tenk så flott det blir når dere endelig kommer i orden :)

Dere må huske å sette av litt tid til å bare være kjærester også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og gir det en :klem::)

krysser fingrene for at det klaffer snart! Er iallefall ikke unormalt at det tar litt tid ut fra de andre prøverdagbøkene!

Hverdagen blir mye mer behagelig og mindre stressende når dere får kommet dere til ro igjen :) da skal du se at ting skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama
  Phobaeticus skrev (På 8.7.2010 den 10.26):

Dere må huske å sette av litt tid til å bare være kjærester også da :)

Vi har ikke hatt tid de siste to ukene.. Jobber turnus begge to :(

Uff, kjenner at det begynner å ta på litt med denne prøvingen som ikke gir noen resultater..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Ja, det er ikke så greit når det ikke klaffer slik man vil. Nå er jeg bare i PP2, men det føles allerede som om jeg har venta all evighet... Det klaffer nok snart for oss begge skal du se...! :)

Har du fått mensen ennå?

Sånnsett er turnusarbeid kjedelig... enkelte ganger møtes man nesten bare i døra på vei til eller fra jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama
  Mokkon83 skrev (På 8.7.2010 den 10.30):

Innom og gir det en :klem::)

krysser fingrene for at det klaffer snart! Er iallefall ikke unormalt at det tar litt tid ut fra de andre prøverdagbøkene!

Hverdagen blir mye mer behagelig og mindre stressende når dere får kommet dere til ro igjen :) da skal du se at ting skjer :)

Tja, vi får håpe det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Alabama
  Lemming skrev (På 8.7.2010 den 10.50):

:klem: Ja, det er ikke så greit når det ikke klaffer slik man vil. Nå er jeg bare i PP2, men det føles allerede som om jeg har venta all evighet... Det klaffer nok snart for oss begge skal du se...! :)

Har du fått mensen ennå?

Sånnsett er turnusarbeid kjedelig... enkelte ganger møtes man nesten bare i døra på vei til eller fra jobb..

Alle blir nok gravide med tiden, men akkurat nå klarer jeg ikke å glede meg over noe som kanskje skjer om to år.. :sukk:

Mensen er ikke dukka opp enda, kommer nok i kveld.

Samboer er på dagvakt i dag, jeg skal på kveldsvakt. Jeg jobber dobbelt i morra, lørdag jobber vi motsatt av hverandre og søndag er vi begge på dagvakt. Da har vi kvelden sammen før vi starter på neste uke, hvor vi starter mandagen med å jobbe motsatte vakter.. :(

Fysj, for en sommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama
  Alabama skrev (På 31.3.2010 den 16.42):

Ingen vits i å miste motet etter to prøveperioder, vi skal klare det her. Er friske og raske begge to og i vår beste alder, men samboer røyker fortsatt da! Har sagt at han bør slutte nå sånn at det går litt lettere å bli gravide, men jeg som er nyfrelst antirøyker selv, er nok ikke særlig flink til å motivere. Heller irritere...

Har vært gravid tidligere også, for nøyaktig fem år siden. Eller er det seks? Husker faktisk ikke. Det var med eksen ihvertfall. Overhodet ikke planlagt og eksen mente at en baby ville ødelegge livet hans, så endte med abort. Hadde slutta på p-piller pga bivirkninger og gjorde litt dårlig research ifht "sikre" perioder... Så jeg vet at jeg kan bli gravid. :jepp:

Men har fått konstatert pco etter dette da. Oppdaget det for snart to år siden etter at jeg i en periode hadde litt vondt i magen/eggstokkene og litt mindre mens enn tidligere. Tok innvendig UL som viste masse små cyster, men heldigvis var alt av blodprøver normale. Gynekologen sa at jeg ikke hadde eggløsninger, men at jeg kunne begynne på Diane for å stabilisere det. Hun sa også at når vi engang skulle prøve å bli gravide så skulle jeg få resept på pergo (regner ihvertfall med at det var pergo hun mente).

Men... har ikke merka noe til de smertene, så tror kanskje ikke jeg har cystene lenger? Og prøver å tempe for å sjekke at jeg faktisk har eggløsning også.

Har bestilt time hos gynekolog i dag. Vil bare sjekke at alt er normalt, eller få bekreftet at situasjonen er det samme som den var for to år siden, så kan vi starte opp med pergo kanskje.

Har stabile sykluser, med EL hver mnd, men veldig korte menstruasjoner. Varer et par dager, og veldig lite blødning. Kanskje eggene ikke modnes nok før de slippes, eller kanskje forholdene ikke er gode nok i livmoren.

Viser det seg at vi ikke klarer å bli gravide på egenhånd pga "feil" med meg, så er det ingen vits i å prøve så hardt hver mnd, sliter bare så utrolig på humøret hver gang mensen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke du som hadde pergo "i bakhånd", eller blander jeg deg med en annen? Får ikke du positive EL-tester hver gang? Kanskje det hadde vært en idè at mannen sjekket seg?

Skjønner at dette er frustrerende. Både livssituasjon og prøvinga. Når ting står på som verst er det kanskje en liten trøst at det som regel bare går en vei nå. nemlig oppover. Det hjelper meg i sånne perioder. Tenker da at dette kun er for en periode og at bedre tider venter. Og det gjør det alltid etter slike perioder. Man må bare ta seg ordentlig tid til å hente seg inn i igjen og tillate seg å være både frustert og lei. Ingen er på topp hele tiden.

Stopp opp, pust med magen og gi deg selv et klapp på skulderen for å greie seg bra i en så stressende situasjon :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at tanta kom denne PP også :klem:

Men nå er det nødt til å være deres tur snart også :jepp: Det fortjener dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...