Gå til innhold

Tiden med lillemann i magen


Gjest Alabama

Anbefalte innlegg

Gjest Alabama

Og det kan jo umulig være sånn at kroppen motarbeider meg når jeg tester versus ikke tester? Jeg kan vel ikke bli såååå stressa hvis jeg tar en EL-test at jeg ikke blir gravid? :vetikke:

Jer føler ærlig talt ikke at jeg stresser i det hele tatt! :snurt: Blir sur når folk sier til meg at jeg ikke skal stresse! Hallo, jeg stresser ikke, men jeg vil jo gjerne bli gravid! At ikke folk skjønner at jeg gjerne vil bli gravid når jeg har ønsket meg barn i flere år, og først nå har begynt å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alabama

Og jeg glemte en ting... Det er når det nærmer seg IKM at jeg isåfall blir stressa, eller akkurat når mensen dukker opp! Det er jo ikke da befruktninga skjer uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er fysisk umulig omtrent å bli så stressa at man ikke kan bli gravid, hvordan hadde de da klart det i krigsherjede land f.eks? Det er bare verdens mest irriterende myte. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det der med hvor irriterende det er med folk som sier "bare ikke stress så blir du gravid..." Phø! Tull...

Og som jeg får høre nå.. Du blir sikkert gravid nå siden dere skal inn til ivf. Håper jo selvfølgelig de har rett, men neppe....

Lykke til frem mot EL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Det er bare verdens mest irriterende myte. :kjefte:

:jepp: Takk!!! :klemmer:

Kjenner til det der med hvor irriterende det er med folk som sier "bare ikke stress så blir du gravid..." Phø! Tull...

Og som jeg får høre nå.. Du blir sikkert gravid nå siden dere skal inn til ivf. Håper jo selvfølgelig de har rett, men neppe....

Lykke til frem mot EL!

Ja, uff.. Og allerede der faller den "stressegreia" på sin egen urimelighet. Akkurat som om man ikke er stressa når man holder på med IVF!? Eller skal adoptere et barn!?

Jeg har forresten en venninne som etter første pp sa til meg; "slapp av, om det ikke går på første forsøk så gjør ikke det noe, tenk at om et år så sitter du her med en baby i armene." Lurer på om hun angrer litt på ordvalget sitt.. Man trenger ikke være for optimistisk heller.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sur når folk sier til meg at jeg ikke skal stresse! Hallo, jeg stresser ikke, men jeg vil jo gjerne bli gravid! At ikke folk skjønner at jeg gjerne vil bli gravid når jeg har ønsket meg barn i flere år, og først nå har begynt å prøve!

Skjønner godt hva du mener - bare fordi man er ivrig etter å bli gravid, så betyr det ikke at man stresser. Føler at man lett blir stemplet som stresset fordi man er aktiv i forhold til å BLI gravid.

Som du sier har man ønsket barn i mange år allerede, og det er klart man blir ivrig. Men stresset kan jeg heller ikke si at jeg føler meg :riste: Merker jeg blir skikkelig irritert når leger f.eks prøver å roe deg ned fordi de bare antar at man er desperat og super-stresset som oppsøker legehjelp for å bli gravid :snurt:

Så poenget var altså at jeg forstår veldig godt hvordan du har det! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner deg godt jeg Alabama.

Jeg har en sånn fjern idè om at hvis jeg klarer å unngå å tempe, el-teste, og særlig vente med g-tester til ETTER IKM så er sjansen liksom mye større for at det ender positivt :sjenert: Akkurat som om jo mer man vil (stress, desperat), jo mere tester man - og dermed blir vi "straffet" (!!??) med negative tester.. :sjokk::ler:

Jeg har også en fjern idè om at hvis jeg innimellom ikke tenker på det så mye (mellom EL og IKM) så fester kansje ikke egget seg. Akkurat som jeg har psycic powers :skratte: som påvirker kroppen... Men ingenting av dette henger sammen og alt er jo motstridende og resultatene er ikke særlig oppløftende ennå heller. Har vel ikke knekt koden ennå da :popcorn::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke blitt gravid om jeg ikke hadde stressa (les: gjort research og vært nøye med :sengekos: ). Det ville ihvertfall tatt mye lengre tid. Fikk en kommentar av en lege en gang. Ville ta blodprøve for å sjekke om jeg var gravid. "Vil du ta abort eller er du bare utålmodig?" Eller var det nysgjerrig han sa? Uansett, det var en kommentar som stakk skikkelig. Synes det var ordentlig ubehagelig. Har man ikke vært igjennom en stressende prøveperiode selv, kan man holde sånne kommentarer for seg selv.

Lykke til å neste pp. Var det så at dere ikke skulle kjøre på med :sengekos: denne gangen? Bare gjøre det når dere følte for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin bikini. Rart det er salg på nett og ikke i butikken eller?

Her er det grått akkurat nå, men håper på sol utover dagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Mente dame nr. fire.

Ja, vi skal bare ligge med hverandre når vi har lyst, men vi har hatt mye lyst i det siste :lur:

Sjekka EL også, testa igår og idag, men nå har jeg bare en test igjen. Har klart å bruke opp en pose med 50 (!!!) EL-tester. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alabama

Teste litt i høst før vi begynte å prve, bare for å sjekke om de funka.. Hehehe.. Så har noen gått med til graviditetstester osv...

Shit! 50 tester.. :sjenert: De var ihvertfall veldig billige! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Lenge siden sist jeg var innom her og leste nå!:) Håper du får kalff denne pp!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...