Gå til innhold

Kampen mot sjokoladen


Marshmallow

Anbefalte innlegg

Helt enig, Gina! Litt sjokolade en gang i blant bør man unne seg. Problemet er bare når det blir mye sjokolade ofte... :sjenert:

I dag har jeg vært på jogge/gåtur i 40 min. Var ikke motivert for trening, og inngikk derfor en avtale med meg selv: Jeg fikk lov til å gå litt innimellom på joggerunden min. Vanligvis pusher jeg meg selv litt mer, men i dag gjorde jeg et unntak for å i det hele tatt komme meg ut. Løp ca. tre fjerdedeler av veien og gikk resten, og er fornøyd med det. Mye bedre enn ingen trening!

Har spist sjokolade på jobb i dag også... men laget meg supersunn middag: salat av ruccola, vårløk, egg, tomater, tunfisk, paprika og hjemmelaget yoghurtdressing. Etter den vitaminbomben skal jeg unne meg et glass hvitvin nå tenkte jeg. I morgen formiddag skal jeg på spinning for første gang på mange måneder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 min spinning på Elixia i dag. Merker at jeg har fått litt bedre kondis av all joggingen, for treningen gikk som en lek. Neste gang blir det en hel time...

Spist sunn middag med fullkornspasta, ovnsbakt laks, asparges og litt lett Creme Fraiche med pesto, men så var det viljestyrken da... spist sjokolade på jobb i dag igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening i dag: 40 min aerobic og 30 min Styrke & Core.

Nå skal jeg lage meg middag av fullkornwraps, krepsehaler, masse grønnsaker og yoghurtsaus. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, middagen var veldig god, Gina!

Spiser generelt sunn mat for tiden, det blir bare så mye godteri i tillegg.

Trening i går var en time Styrke & Core. I dag prioriterte jeg en tur på stranda i det fine været. Tenkte jeg skulle prøve Zumba for første gang i morgen. Forandring fryder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd Zumba for første gang! Det er en time inspirert av dans, først og fremst latinamerikansk (i timen jeg var på var det litt afrikansk dans og hip hop også) dans. Det var kjempegøy, og selve trinnene var enkle nok til at selv jeg som har tre venstrebein og hofter av rustent stål kunne følge med. Problemet var å riste på rumpa og skuldrene samtidig... Ble ikke utslitt, men god og svett. Har stor tro på variasjon i treningen, prøve noe nytt og uvant som man ikke mestrer helt.

I morgen, derimot, skal det løpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løpetur i dag. Vet ikke nøyaktig hvor langt, ca. 5,5km tipper jeg. Såå deilig å løpe i skogen!

Da ble altså trening denne uka slik:

Mandag: 40 min spinning

Tirsdag: 40 min aerobic og 30 min Styrke & Core

Torsdag: 55 min Styrke & Core

Lørdag: 55 min Zumba

Søndag: Løpetur ca. 5,5 km

Fornøyd med det! hadde jeg bare vært like flink til å spise sunt, så... dvs. jeg er flink til å spise sunn mat, det blir bare så mye godteri, is og kaker i tillegg :nei:

I morgen reiser jeg til London i noen dager, og håper på å bruke masse kalorier på intens shopping :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

London var bra! Selv om jeg ikke har skrevet så mye her i det siste, har jeg trent siden jeg kom hjem.

Fredag: 55 min Total & Styrke (dette er en aerobictime med enkle trinn kombinert med styrke)

Søndag: 55 min Total & Styrke

Mandag: 55 min spinning

I dag: 40 min areobic og 30 min Styrke & Core

I morgen er planen å svømme 1000 meter. Og prøve å spise sunt da... har ikke vært så altfor dårlig på kostholdet i dag, selv om det ble et fint rundstykke til lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente en time (utholdende) styrke i sal på Elixia i går. Så da ble det i det minste trening tre ganger denne uka. Reiser bort i morgen, og det blir garantert en veldig sporty ferie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har ikke vært innom her på en stund, men jeg har da trent... og spist mye usunn mat og snop også dessverre. Som sagt hadde jeg en veldig aktiv ferie, og denne uken har jeg trent tre ganger.

Tirsdag: 40 min aerobic og 30 min Styrke/Core

Onsdag: 55 min Zumba

Lørdag: 55 min spinning

Kostholdet er mitt store problem, og særlig når jeg er på jobb. Vi spiser alltid is, kaker eller godteri der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Trening bare to dager forrige uke: Spinning 55 min på fredag og søndag. Har mål om tre ganger denne uka, men har ikke kommet i gang ennå. Ikke så lett å få det til når man har nattevakter. Jeg elsker å trene, men jeg elsker å sove enda mer :natti: :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ikke mye aktivitet her i det siste... har i det minste holdt kroppen min litt i aktivitet, selv om det ikke har blitt fullt så mye som jeg hadde satt meg som mål.

I helgen var kjæresten og jeg på fjelltur forresten. De som sier at det å gå ikke er trening burde prøve en fjelltur i Alpene med 1200 høydemetere. DET er bedre trening for rumpe og lår enn det meste annet... Skulle ønske jeg kunne dra på fjelltur hver eneste helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake i Norge for en stund. Har vært på trening i dag, 40 min spinning. Har satt meg som mål å trene hver dag fram til torsdag. Etter det blir det dessverre en uke uten trening.

I morgen eller på onsdag skal jeg kjøpe meg nye løpesko. Har løpt lite i det siste, men neste mål er et løp på 8,6 km i desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har trent i dag, 55 min Corebar på Elixia. Har kjøpt meg nye løpesko også i dag, var i en spesialbutikk der de filmet meg på en tredemølle, og kunne se at jeg har normalpronasjon. Så fikk jeg prøve flere forskjellige sko på tredemøllen før jeg fant fram til det paret som passet best. Skoene kostet 1500 kr, men jeg regner med at det blir en god investering.

Hadde veldig lyst på ny løpejakke også, men det er dyrt. Men jeg kom tilfeldigvis forbi en Anton sportsbutikk, og der hadde de 50% salg på fjorårets løpeklær! så jeg fikk en fin, feminin, teknisk løpejakke fra Odlo til 500 kr. Greit å gjøre et kupp etter å ha brukt såpass mye penger på sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lurt å sjekke ja, så du får riktige sko. Jeg fant ut at jeg overpronerer, og fikk meg skikkelige sko for dette. Ikke noe poeng i å ødelegge seg selv heller :)

Løpejakke, hvordan ser de ut da? Tynne jakker i kunstfiber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da er jeg innom en liten tur igjen... selv om jeg ikke har hatt tid til å skrive så mye her så har jeg trent en del, da...

Denne uka:

Tirsdag: 55 min spsinning

Fredag: 70 min aerobic og styrke & core

Søndag: 55 min spinning

Gina: Joda, en løpejakke er en tynn jakke i kunstfiber. Har ikke fått løpt så mye etter at jeg kjøpte den dessverre. Synes det er morsommere å gå på timer på Elixia for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...