Gå til innhold

Kampen mot sjokoladen


Marshmallow

Anbefalte innlegg

Flott at du kom deg ut på løpetur selv om du ikke følte for det :)

Dagsformen kan jo variere veldig, så det går nok oppover igjen snart!

Kjedelig at du mistet ferien din da :tristbla: Men får håpe du får tatt det igjen senere når vulkanoppstyret har roet seg? Og hvis du står på med treningen og det sunne kostholdet til da, føles det sikkert ENDA bedre når du endelig får dra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thussa: Du har rett, det blir sikkerte enda bedre når jeg kommer meg på ferie til slutt. Takk for oppmuntrende ord :)

Ellers har jeg trent 30 min Wii Fit (boksing, rockering og yoga) og 30 min på Crosstrainer i dag. Gått ned 0,4 kg siden før påske, og det er jeg ganske fornøyd med tatt i betraktning av at jeg har spist myyyyye :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det 30 min på Crosstrainer.

Mat

Frokost: Et grovt rundstykke med 2 Babybel-oster

Snack: En liten mocca-iskaffe

Lunsj: Smoothie av banan, bringebær, blåbær og appelsinjuice

Middag: Stekt laks m. risnudler, vårløk og minimais

Snack: Vaniljeyoughurt

I morgen blir det løpetur, kan ikke feige ut nå som det står her :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke tid til løpetur i dag, men fikk iallfall tid til 30 min. på Crosstrainer. Bedre enn ingenting... I morgen SKAL det løpes!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren har fri i dag og klarte å lure meg med på løpetur rett etter at jeg kom hjem fra skolen. Gikk treigt i begynnelsen, men jeg hadde energi igjen på slutten og tiden ble 32,18. Dette er den 3. raskeste tiden jeg har løpt på så jeg er ganske fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag begynte bra... med 30 min Wii Fit (boksing, rockering og yoga) etterfulgt av 30 min Crosstrainer. Men så var jeg i 90-års bursdagsfest til samboers bestemor, og der ble det god mat, vin og to porsjoner dessert :sjenert:

Har satt meg følgende mål for neste uke:

- Ikke spise godteri eller kaker

- Ikke drikke cola, kaffe Mocca e.l.

- Ikke spise hvitt brød

- Trene 5 ganger

- To av treningsøktene skal være løpeturer ute

- To av treningsøktene skal inneholde min. 30 min styrke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :goodbye: Koselig bok du har!

Ser ut til at du har kommet godt i gang! Den sjokoladen er vanskelig å slutte med altså, spesielt hvis du bor der du er ;)

Hvor lang er løperunden din? :) Imponert over de som klarer å løpe i 30 minutter jeg altså, syns det høres veldig bra ut! Harde mål du har satt deg for uka, håper det går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!

fin treningsdagbok du har her =)

sjokoladen er en stor "fiende" hos meg å, vanskelig å la den ligge urørt.. :gjeiper:

Smart å lage seg mål for uka, trur jeg må kopiere den ideen der. Motivasjon i hverdagen!

lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige hilsener! Blir veldig inspirert til å skrive dagbok når dere stikker innom :)

Gina: Løperunden min er 4,5 km, men har veldig kupert terreng. Blant annet en laaang bakke kjæresten min har døpt "The Kill Hill". Der må jeg gå litt...

-lij-: Ja, det hjelper å sette seg mål, ikke sant? Jeg har dem i bakhodet og so far, so good for min del, selv om det bare er tirsdag ennå...

I dag har jeg endelig fått ut fingeren og begynt å trene styrke! Skal fortelle mer om "programmet" mitt en annen dag, er ikke helt fornøyd og kommer til å forandre en del. Har trent ca. 30 min styrke og 30 min på Crosstrainer i dag.

Mat

Frokost: Liten pakke salte kjeks :nei:

Mellom: Liten pakke salte kjeks :nei:

Lunsj: Lite grovt rundstykke og Weight Watchers pølsesalet (194 kcal)

Middag: 4 grove vegetarwraps med løk, sopp, paprika, sukkererter, minimais, jalapenos, tacosaus og litt lettrømme

Kvelds: Vaniljedessert (139 kcal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisk og glad

Var ikke det veldig lite mat ift trening? :klø: Eller kanskje middagen var nok, der var det masse sunt :)

Jeg gikk gjennom kostholdet mitt med en PT og fikk vite at jeg har tendens til å spise for lite, og for lite proteiner ift karbs/fett. Da jeg begynte å spise som anbefalt synes jeg at jeg ikke gjorde annet enn å spise, og var veldig mett hele tiden, men det funket, jeg begynte å gå ned.

Følger du tabeller og sånt?

Klarer ikke helt det jeg, så det blir en del improvisasjon... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Slenger meg på de andre, fin treningsdagbok!

Du er flink på crosstrainern!

Trener du styrke på senter? Eller i stuen? Sleng gjerne ut programmet ditt! Har akkurat begynt med styrke selv, så kjekt å få litt inspirasjon :)

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en lang runde det! Jeg har som mål for sommeren å klare å løpe en veldig tilsvarende runde uten pause. I dag klarer jeg ca 500 meter :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk og Glad: Hmmm... du har kanskje rett i det. Nei, jeg følger heller ingen tabeller, og akkurat i går ble det nok litt færre proteiner enn vanlig. Er ikke så glad i å spise mye kjøtt, og fisken her i Sjokoladelandet er både dyr og ikke av så god kvalitet.

Gina: Jeg kunne heller ikke løpe så langt da jeg begynte. Prøv med intervaller- det trenger ikke å bety spurting og blodsmak i munnen! Hvis du løper rolig 500 m og så går 500 m, og gjentar det fem ganger- vips har du jogget/gått 5 km. Det funket for meg, og det er utrolig motiverende når man kan jogge lenger og lenger uten pause.

EmmaL: Skal skrive mer om styrketreningen min, skal bare prøve programmet en gang til i morgen og foreta noen små justeringer.

Stort sett bruker jeg Crosstraineren når jeg trener alene, men har vært litt lei i det siste. Føler meg litt som en hamster som løper rundt i et hjul... I dag er det fantastisk vær her og jeg er litt støl etter forsøket på styrketrening i går, så jeg tenkte at jeg skulle prøve meg på en alternativ treningsform: Powerwalk. Ikke det at jeg kan teknikken, men så vanskelig kan det vel ikke være? Hmmm.. endte opp med å gå 75 min i ganske greit tempo, men følte ikke at jeg fikk opp pulsen. Teller det som en rolig treningsøkt likevel, og så fikk jeg masse frisk luft og solskinn på kjøpet :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med fint vær. Er lettere å komme seg ut da. Du er veldig flink da, 75 minutter uten å få opp pulsen, er bedre enn ingen minutter :jepp: Blir spennende å se styrkeprogrammet ditt, og følge deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå har jeg lest gjennom innleggene dine og gleder meg til å følge med videre! Er imponert over at du klarer å motstå sjokolade når du lever der du lever! Jeg hadde brukt enhver unnskyldning jeg kunne komme opp med til å prøvesmake forskjellige sjokolader :sjenert:

Hvor trener du styrke? Og hvilke øvelser gjør du? Jeg skal flytte styrketreningen ut selv da jeg befinner meg i varme strøk hvor det kun er min egen fantasi som setter grenser. Hvis du har øvelser som kun krever egen kropp er jeg interessert i å utveksle erfaringer!

Lykke til med ukesmålet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sitronsaft og Eirina: Takk for hyggelige kommentarer! Det var en god idè å trene styrke ute, Eirina! Og ja, jeg bruker primært min egen kroppsvekt, pluss manualer til å trene biceps og skuldre.

Når det gjelder styrkeprogrammet mitt, skal jeg skrive mer om det når jeg har prøvd det en gang til og justert det litt. Hadde tenkt å trene styrke i dag, men er stiv og støl, så jeg utsetter det til lørdag i stedet. I morgen har forhåpentligvis typen tid til å bli med meg på løpetur, ellers får jeg løpe alene... Litt verre å motivere meg da synes jeg. Liker å trene med en som er raskere enn meg og kan pushe meg litt.

I dag ble det kun 30 min. på crosstraineren. Måltidene har vært så som så, men jeg har klart å holde meg unna sjokoladen iallfall!

Frokost: En pakke Weight Watchers kjeks :kjefte:

Lunsj: En stor porsjon ost-og pølsesalat, et stort rundstykke og blodappelsinjuice. En trillion kalorier i den "salaten", men sånn går det når jeg ikke tar meg tid til ordentlig frokost.

Middag: 3 grove wraps med en kyllingfilet, paprika, løk, jalapenos, tacosaus og lettrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh..tenk å bo i alpene! Jeg tror jeg hadde slitt akkurat som deg med kosten. Min svakhet er lyst, ferskt brød :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er stiv og støl jeg også, så styrketreningen ble utsatt til lørdag for meg og ;)

Du.. Hold deg unna de kjeksene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisk og glad

Tapte kampen mot sjokoladen i dag. Fire stk Freia påskeegg, thank you very much :ler: Litt unnskyldning i syklusen da... og ja, jeg har lest i kaloritabellen på pakka :grine:

Så flink du er til å trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...