Gå til innhold

Kampen mot sjokoladen


Marshmallow

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gammel bruker i ny forkledning her :) Syns du er kjempeflink!

Nå har jeg lest i dagboka di og skjønner hvem du er :jepp: Skal følge med videre der...

Jeg har begynt treningsuka med den mye omdiskuterte 500 kcal- halvtimen til Elixia, samt 30 min raske gange på tredemølle etterpå. Egentlig hadde jeg tenkt å løpe, men den eneste ledige mølla hadde tydeligvis kilt seg fast i en bratt bakke, den var umulig å flate ut. Dermed ble det powerwalk i stedet. :fnise: Og 500 kcal-gruppetimen var bra, litt bootcampaktig og jeg liker å bli pushet litt. Selv om jeg helt sikkert ikke forbrant så mange kalorier da. I morgen blir det spinning og stretching!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Nå har jeg lest i dagboka di og skjønner hvem du er :jepp: Skal følge med videre der...

Jeg har begynt treningsuka med den mye omdiskuterte 500 kcal- halvtimen til Elixia, samt 30 min raske gange på tredemølle etterpå. Egentlig hadde jeg tenkt å løpe, men den eneste ledige mølla hadde tydeligvis kilt seg fast i en bratt bakke, den var umulig å flate ut. Dermed ble det powerwalk i stedet. :fnise: Og 500 kcal-gruppetimen var bra, litt bootcampaktig og jeg liker å bli pushet litt. Selv om jeg helt sikkert ikke forbrant så mange kalorier da. I morgen blir det spinning og stretching!

Hjelp, skjønte du det?? Haha. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas andre og årets 13. treningsøkt er gjennomført!

Så digg med fridager der jeg kan gå på formiddagstimer. Det ble 40 min spinning og 30 min stretching. Jeg hadde aldri hatt tålmodighet til å gjennomføre så mye tøying på egen hånd, så jeg var på en stretching gruppetime for første gang. Det var virkelig godtvondt! Vet at stretching ikke forbygger stølhet i særlig grad, men det skader absolutt ikke å bli litt mer myk og fleksibel. Føler meg som en gammel og stiv 80-åring rett som det er :fnise:

Har kommet godt i gang medet sunnere kosthold og spiser stort sett 1800 kalorier pr dag nå. I dag blir det kyllingwok med masse grønnsaker og 50 g fullkornsnudler til middag. Og har fått dilla på mager vaniljekeam med usukret bringebærsyltetøy og opphakkede nøtter til dessert/ mellommåltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Uttøyning er godtvondt da, drev mye med det før. Har lyst til å bli flinkere med det selv :)

Middagen høres deilig ut! Ha en flott dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening denne uka:

Mandag: 30 min 500 kcal + 30 min powerwalk tredemølle

Tirsdag: 40 min spinning + 30 min stretching

Onsdag: 30 min 500kcal + 30 min jogging/powerwalk tredemølle

Torsdag: 40 min spinning

Fredag: 40 min Burlesque + 40 min Styrke & Core

Lørdag: 55 min spinning

Søndag: Blir det definitivt treningsfri

16 av 150 økter i 2012 gjennomført! Står på venteliste til spinning i morgen også.

Kostholdet har heller ikke vært for ille, har stort sett ligget på 1800 kalorier som med noen få unntak har bestått av sunn og næringsrik mat. I kveld blir det marinert laks med masse grønnsaker og hjemmelaget, lun potetsalat. :spise:

Ha en fin helg!

Endret av Marshmallow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 min spinning i dag. Årets 17. treningsøkt. Og en velfortjent pose smågodt etterpå. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det rolig trening. Prøvde Fitness Fusion, en blanding av yoga og pilates. Ganske digg, selv om jeg ikke helt klarte å vri kroppen min i umulige vinkler på samme grasiøse måte som instruktøren. Hadde tenkt å kombinere med en halvtime på tredemølla, men det ville ikke venstre kne ha noe av. I morgen blir det spinning og stretching.

Uansett, 18 av 150 treningsdager gjennomført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening i går ble 40 min spinning samt 30 min stretching. I dag skal jeg på de to favorittene mine, Cardio Combat etterfulgt av Styrke & Core.

Oppsummering januar

- 19 dager med trening

- Gått til og fra jobb nesten hver dag

- Prøvd fire nye gruppetimer (500 kcal, fitness fusion, stretching og burlesque-dans. Sistnevnte helt klart favoritten!)

- Etter en del startproblemer med for lite mat har jeg klart å ligge nokså jevnt på 1800 kalorier pr dag. Godteri-inntaket mitt er nok redusert med minst 50% i forhold til tidligere.

Mål for februar:

- 17 dager med trening (skal reise bort på slutten av måneden)

- Prøve minst en ny gruppetime

- Gjennomføre fire økter med 4x4 intervaller på tredemølle. Synes at det er et ork, men skal gi det en ordentlig sjanse.

- Prøve tre nye oppskrifter på sunn, næringsrik mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

PC'en min har tatt kvelden for godt etter en lengre pensjonisttilværelse med diverse startproblemer, så nå har jeg bare nett på telefonen hjemme. Det betyr at det ikke blir så mange oppdateringer her inne. Uansett, denne uka blir det trening som følger:

Onsdag: 55 min Cardio Combat/55 min Styrke & Core

Fredag: 55 min spinning

Lørdag: 55 min spinning/ 55 min sirkeltrening

Fem treningstimer fordelt på tre dager er godkjent. Har virkelig ikke tid til mer denne uka. Har ikke vært så flink med kostholdet heller, det sklir ut når jeg jobber nattevakter. Jeg blir fysen og det er alltid sjokoladekjeks tilgjengelig på jobb. Men jeg spiser mindre usunt enn før i nattevaktsperioder, det gjør jeg virkelig. Skal heldigvis jobbe færre netter fremover. Neste uke reiser jeg bort, så da blir det bare en sikker treningsøkt. Håper å få tid til en joggetur eller to, tar iallfall med meg treningstøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Endelig er PC'en i orden igjen!

Jeg hadde noen treningsmål for februar:

- 17 treningsøkter. Det ble kun 12 treningsøkter, flere utgikk på grunn av jobb. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har skulket en eneste trening av grunner jeg selv har kunnet styre.

- Prøve en ny gruppetime. Jepp, har prøvd sirkeltrening. Stryrke og kondisjon, blir ordentlig sliten ogg svett.

- Løpe intervaller. Nei, ikke en eneste gang.

- Prøve tre nye, sunne oppskrifter. Har bare prøvd en ny oppskrift i februar, hvis vi kun regner med sunne retter.Håper jeg får bedre tid til å eksperimentere på kjøkkenet snart. Jeg jobber alt for mye...

Kommer tilbake med treningsmål for mars snart! 31 av 150 treningsøkter i 2012 gjennomført...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening- og kostholdsmål for mars:

- Gjennomføre 15 treningsøkter

- Logge mat og trening i MyFitnessPal hver dag fra i morgen

- Prøve minst to nye gruppetimer (en er allerede prøvd!)

- Lage to sunne, nye måltider

- Prøve to uker uten melk for å se om det hjelper på allergien min

- Minst en økt med 4x4 intervaller på tredemølle (jeg prøver igjen!)

Har kun hatt mulighet til å trene en gang så langt i mars, var på kickboxing som var en prøvetime på Elixia. Elsker vanligvis kampsportinspirerte timer, men denne var dårlig planlagt rett og slett. Det begynte med 20 min stretching, etterfulgt av ti minutter med slag og spark-kombinasjoner, og deretter 20 min med en slags stafett der mesteparten av tiden besto av venting. Jeg ble knapt nok varm, veldig skuffende. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...