Gå til innhold

Kampen mot sjokoladen


Marshmallow

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gårsdagens trening var en tur på 10,7 km i veldig bratt terreng (dette er tross alt Alpene). Vi gikk litt utenfor stiene også, og det var fantastisk å virkelig være ute i naturen. Strålende vårvær, hvitveis og små lam på engene gjorde det til en helt perfekt søndagstur.

Forrige ukes trening ble slik:

Tirsdag: Joggetur 4,5 km

Onsdag: Ridetime

Torsdag: Crosstrainer 30 min

Fredag: Joggetur 4,5 km

Lørdag: Crosstrainer 30 min

Søndag: Tur 10,7 km

I dag blir det treningsfri. Crosstraineren/Treskeverket ble skrudd fra hverandre av samboeren i går, og ligger nå utover stuegulvet i enkeltdeler. Og ute pøser regnet ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lese mer enn de siste to sidene her etterhvert.

Hei! :goodbye:

Ser GPSen av og til krangler? Slå den på og legg den i vinduet ti-tjue minutter før du løper avgårde, slik at den får tid til ikke bare å finne satelitter, men også registrere at de flytter på seg. Ideelt bør en bevege GPSen hundre meter eller så når den begynner å finne satelitter, slik at den begynner å regne differanser/avstander.

:sjokolade: er djevelens verk. :nigo:

For å kutte ut, måtte jeg styre unna all slags melkesjokolade, og kun kjøpe de tørreste og kjipeste mørke typene, for eksempel kokesjokolade. Hvis ikke så flagret pengesedler gjennom kassaaparatet dagen og dagene derpå. Prøver å være litt titalavholds. Og det bør funke, om jeg ikke går forbi en mørk freia classic med marsipan...

Vi snakkes når jeg får lest nok her til å ikke trampe inn som en tyrannosaur i en porselensbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kamikatze, og takk for godt tips om å legge klokka i vinduskarmen. Jeg gjorde det på tirsdag, og satelittene fungerte så det suste! Hehe, jeg har også oppdaget trikset med å kjøpe så mørk sjokolade at munnen snurper seg sammen og man blir akutt tørst. Det er det eneste som funker for ikke å spise hele platen. :gjeiper: Og du trenger ikke være redd for å trampe i salaten her, jeg tar med glede i mot treningstips.

Trening så langt denne uka er 4,5 km jogging på tirsdag (gidder ikke å legge inn alle detaljer- svært likt den fra fredag forrige uke) og en time dressurridning i går. Og de som tror at ridning bare er å sitte bedagelig på en hest tar skammelig feil. Jeg rir en hest og har en ridelærer som krever mye av meg, så jeg er sikker på at jeg forbrenner omtrent like mange kalorier på en ridetime som på en time zumba eller rask gange. Skal måle med pulsklokke en gang for moro skyld.

Hadde tenkt å jogge en rolig tur i dag, men ombestemte meg da jeg så at det var 27 varmegrader. Veldig deilig, men kroppen min liker rett og slett ikke å løpe når det er så varmt. Da får jeg alltid hodepine etterpå, selv om jeg løper med caps og drikker masse vann (og fyller på med ekstra mineraler). Litt rart egentlig, for jeg tåler varme godt ellers. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Jill! 27 grader er deilig, men dagens joggetur blir utsatt til ganske sent i kveld. Det er like varmt i dag, og jeg hadde blitt kokt hadde jeg dratt på joggetur nå. Dagen vil bli tilbrakt i hagen og på kafe i skyggen foreløpig...

Tenkte jeg skulle legge ut data fra fredagens joggetur. Vi prøvde en ekstra 2km-loop på den vanlige skogsrunden, noe som innebar en ekstra Kill Hill! Det ble med andre ord en god del gåing innimellom.

Distanse: 6,50 km

Tid: 47,58 min

Gj. snittstempo: 7,23 min/km

Gj. snittshastighet: 8,1 km/t

Kalorier: 523

Gj. snittspuls: 161

Max. puls: 175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening forrige uke ble slik:

Tirsdag: Joggetur 4,5 km

Onsdag: Ridetime (dressur)

Fredag: Joggetur 6,5 km

Søndag: Joggetur 4,5 km

Samboeren klarte å reparere crosstraineren, så nå er den stillegående igjen. Denne treningsuka startet med 30 min på crosstraineren i går. I dag blir det forhåpentligvis tid til en kort joggetur før vi skal i bursdag til svigerfar, for der vet jeg at det blir mye kaker og god mat. :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening denne uka:

Mandag: 30 min Crosstrainer

Tirsdag: Joggetur 4,5 km

Onsdag: Ridetime

Torsdag: 30 min Crosstrainer

Forhåpentligvis blir det en fjelltur på søndag også:) Veldig mye pollen i lavlandet her, så jeg må vente med å jogge ute igjen til etter at det har kommet en skikkelig regnskur. :forkjola:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Oi, her var det lenge siden jeg hadde gitt livstegn fra meg!

Jeg HAR trent i mellomtiden, men jeg har også vært på ferie og spist masse god mat. :spise:

Nå er jeg tilbake i sivilisasjonen, og har tilgang på treningssenter igjen. Denne uka har jeg ikke fått trent så mye, men jeg har likevel ganske god samvittighet, for jeg har trent begge dagene jeg faktisk har hatt tid. Mandag ble det 45 min zumba etterfulgt av 45 min utholdende styrke (gruppetime), og i dag ble det en time Total og styrke, som er enkel, hard aerobic med en innlagt styrkedel.

Vet ikke hvor ofte jeg får oppdatert treningsdagboka, for jeg har ikke internett hjemme nå. Håper det kommer i orden snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Liten tid til å oppdatere treningsdagbok, og ikke så mye tid til å trene som jeg har ønsket heller. Har jobbet mye, men har stort sett klart å presse inn to økter i uka på Elixia. Nå er jeg en snartur i Sjokoladelandet, der kjæresten min blir boende noen måneder til. 30 min på Crosstraineren i går, håper på joggetur i kveld men været ser ikke lovende ut. Er det fare for torden jogger jeg helst ikke ute. :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da er jeg tilbake igjen! Har trent noe i sommer, men mye mindre enn planlagt for å være ærlig. I dag ble det 40 min spinning på Elixia.

Og relativt sunn middag med avokado og tunfiskrøre laget av tunfisk i vann, chili, gressløk, vårløk, sitron, lettmajones og pepper. Det er en begynnelse. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjokoladelandet - hva er det? Belgia eller Sveits kanskje? :)

Hørtes veldig godt ut den middagen din! Tunfisk kan brukes til så mangt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Vofsitofsi, så hyggelig at du stakk innom! Sjokoladelandet befinner seg i Alpene, så du er på rett spor! Middagen ble veldig god, tunfisk er både sunt, godt og billig.

Nå er jeg så støl at jeg nesten ikke kan gå...trente styrke på onsdag. Gruppetime riktignok, men en variant med relativt tunge vakter og få repetisjoner. Godtvondt, men mer vondt enn godt akkurat nå. Blir zumba i morgen for å løse litt opp. Men så stiv som jeg er nå kommer jeg nok til å se ut som en 98-åring på Trim for eldre-gymnastikk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening i uka som gikk:

Mandag: Spinning 40 min

Onsdag: Styrke 55 min

Lørdag: Zumba 55 min

Middels fornøyd, kostholdet må bli bedre. :popcorn:

Neste uke blir travel, har meldt meg på 40 min spinning i morgen. Forhåpentligvis blir det en løpetur på tirsdag, samt styrke på onsdag og spinning eller Cardio Energy på søndag. Fire økter SKAL gjennomføres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 min spinning i dag. Sov veldig dårlig i natt, sovnet ufrivillig på sofaen før trening og følte meg som en zombie på vei til Elixia, men føler meg utrolig mye bedre etter treningsøkten. Sitter og spiser Skyr med firkorn nå, så blir det dusj og tidlig kveld på denne jenta...

Prøver å lære meg å like Skyr, men det tar litt tid. Jeg har oppskrift på en sunn(ere) ostekake med cottage cheese i, som jeg bare har laget en gang. Til tross for tapre forsøk klarer jeg virkelig ikke å like cottage cheese. Skal prøve å erstatte cc med skyr i den kakeoppskriften, er ikke skyr egentlig en slags ost? Har ikke tid til å bake denne uka, iallfall ikke før på søndag. Kanskje det blir ostekake da. Ostekake og spinning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening denne uka:

Mandag: Spinning 40min

Onsdag: Styrke & Core 55min

Søndag: Spinning 55min

Neste uke SKAL jeg klare å motivere meg selv til en joggetur, samt et sunere kosthold. Skal møte noen venninner til en øl eller to etter jobb i morgen, men skal få tid til å trene først. Og spise sunn mat resten av uka. Kanskje på tide å loggføre matinntaket igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsuken er i gang med 40 min spinning på morgenkvisten! Må skjerpe kostholdet mitt... i går var jeg på kafè med en venninne og da ble det både cola og oreokake :sjenert:

I morgen blir det styrke & core på Elixia, har meldt meg på allerede, så jeg har ingen mulighet til å snike meg unna (har nemlig ikke funnet ut hvordan jeg melder meg av!). Ikke det at jeg har lyst til å skulke, for det er yndlingstimen min med en veldig motiverende instruktør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marshmallow!

Jeg prøver også å lære meg å like skyr! Jeg likte det før etter opplæring, men etter et lite opphold så måtte jeg visst begynne på nytt igjen. Kjipt :skratte: ...

Den paprikasuppa di tror jeg at jeg må prøve altså! Den høres superdigg ut :)

Kinini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...