Gå til innhold

Kampen mot sjokoladen


Marshmallow

Anbefalte innlegg

Kill Hill har jeg også, men den er for tiden nedsnødd :ler: Gleder meg til å løpe ute igjen, nå blir det jo innendørs.

Du har pulsklokke med gps, eller? :) Siden den måler hvor langt du løper og hastighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gina: Ja, har pulsklokke med GPS. Garmin Forerunner 110. Utrolig praktisk å se hvor langt og fort jeg løper mens jeg er underveis.

Dagens trening ble 30 min på Crosstraineren. Har tenkt å trene de første fire dagene denne uka, for jeg får besøk av en venninne fra Norge i helgen. Og da blir det såvisst ingen trening!

Planen er som følger:

Tirsdag: Joggetur 6-7 km

Onsdag: 30 min Crosstrainer + 30 min Wii

Torsdag: 30 min Crosstrainer

Nå står det her, så da blir det ikke så lett å finne på unnskyldninger :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å ha nike + brikken som belønning når jeg klarer 5km på 30 min, den måler i alle fall distanse, det eneste pulsklokka ikke måler :ler: Tror også den måler gjennomsnittsfart, men er ikke sikker. Er i alle fall en belønning i sikte.

Ser ut til at du har en grei ukesplan :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrrgh! :kjefte:

Pulsklokka mi har hengt seg opp. Da jeg skulle overføre data til pc'en gikk den helt i svart. Jeg hater det når sånne ting skjer! Heldigvis er samboeren teknisk anlagt, så jeg håper at han kan fikse det når han kommer hjem.

Uansett, gårsdagens joggetur var ca. slik:

Distanse: 6,08 km

Tid: 40,?? min

Gj. snittspuls: 168

Hastighet: 6,41 min pr km/ 9,2 km pr time

Kalorier: 480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, samboeren klarte heldigvis å gjenopplive pulsklokka...

Trening i går ble 30 min Crosstrainer, og i dag ble det 30 min Wii (boksing, rockering og yoga) + 30 min Crosstrainer etterpå. Altså er ukas fire planlagte treninger gjennomført :hoppe:

Har veid meg i dag, og jeg har lagt på meg fra forrige uke! Bare 0,3 kg riktignok, men det er lite motiverende når jeg har vært flink med treningen. Jeg vet hva det kommer av, nemlig at jeg skeier for mye ut i helgene. Det har jeg tenkt å gjøre denne helgen også, siden jeg får besøk. Men så blir det skjerpings! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jippi, flink du er! Kanskje jeg også burde ha et mål om fire treninger i uka, høres lurt ut. 0,3 kg kan jo like godt være vann forresten? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningen denne uka har foreløpig kun bestått av 2x30 min på Crosstraineren. Har iallfall laget supersunne middager hver eneste dag for å veie opp for manglende trening :jepp:

Håper på en skikkelig joggetur på søndag. På lørdag skal jeg ta min første ridetime på 15 år! Drev mye med hest da jeg var yngre, og nå har jeg endelig tid til å begynne å ri igjen. Grugleder meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid for oppsummering av treningsuken... Den har bestått av 2 x 30 min på Crosstraineren, en ridetime i går og en rolig joggetur på 5,4 km i dag (Kill Hill inkludert).

Høydepunktet var uten tvil ridetimen, som jeg velger å inkludere som en treningsøkt siden jeg er så støl at jeg ikke klarer å legge beina i kors i dag :fnise: (derav særdeles rolig joggetur i dag. Gidder ikke å legge inn data fra den, siden pulsbeltet ikke fikk kontakt med klokka).

Men ridningen var så definitivt verdt en støl kropp i dag! Jeg fikk ri en veldig veltrent hest, så selv om jeg ikke har ridd "ordentlig" på 15 år gikk det som en drøm. Skal innrømme at jeg var ganske nervøs på forhånd, men mot slutten av timen galopperte jeg rundt og koste meg virkelig. :rodmer:

Kostholdet er som før min store utfordring, så her må det skjerpings til! Skal prøve ut noen flere virkelig sunne matoppskrifter til uka, har noen på lur som jeg gleder meg til å lage for første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisk og glad

Å, riding! :biggrin: Det har jeg ikke gjort på hundre år.

Du er utrolig flink til å trene, jeg prøver å suge til meg litt av din selvdisiplin!

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg ikke vært så flink til å trene da... :sjenert:

Har egentlig ikke hatt noen gode unnskyldninger heller, treningen har bare blitt utsatt til det har blitt for sent på kvelden. Jaja, det bekymrer meg egentlig ikke så veldig at jeg hopper over noen treningsøkter, selv om jeg blir litt irritert over min egne manglende selvdisiplin. Jeg har trent noenlunde regelmessig i mer enn 10 år, så jeg vet at treningspausen ikke blir lang.

I dag har jeg hatt en rolig 30 min økt på Crosstraineren. Har en lett lyskestrekk som jeg ikke vil gjøre verre før ridetimen min i morgen, så jeg valgte å ikke bli med samboeren på joggetur. Kan nesten ikke vente til jeg skal ri i morgen. Synes fortsatt at det er litt skummelt etter noen ekle opplevelser med en hest for noen år siden, men derfor gir det meg virkelig mestringsfølelse å ri igjen. For å sitere brødrene Løvehjerte: Noen ganger må man gjøre det man er redd for, ellers er man bare en liten skitt. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening denne uka har foreløpig kun bestått av 2 x 30 min på Crosstraineren. I morgen skal jeg komme meg ut på joggetur, og på fredag skal jeg ri igjen! I helgen har jeg ingen planer, så da skal jeg nok også få til en treningsøkt.

Problemet er kostholdet... I dag har jeg spist sjokolademuffins til lunsj. Og toast til middag :nei:

Jeg vet jo utmerket godt hva et sunt kosthold består av, så det er selvdisiplin det er mangel på, ikke kunnskap. I morgen skal jeg prøve ut ny supersunn middagsoppskrift: Dampet torsk med linsesalat. Håper det veier opp for en muffin eller to... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trening i dag ble kun 30 min på Crosstraineren. Hadde tenkt å løpe ute, men jeg hadde litt hodepine og vet av erfaring at den alltid blir verre hvis jeg løper. Altså ble det en relativt rolig økt inne i stedet. Lett trening er bedre enn ingen trening ;)

Middagen i dag gikk heller ikke helt etter planen; jeg skulle jo ha dampet torsk. Fisk som ikke var panert var imidlertid umulig å oppdrive i dag (de spiser lite fisk i Alpene sånn generelt). Så da ble det sitronstekt kylling, grønne linser, vårløk, avokado, paprika og tomater i stedet. Sunt, det også, men vi spiser alt for lite fisk her. :kokk:

I morgen begynner helgen offisielt, og jeg skal ta nok en ridetime. Har også store planer om å kjøpe meg en fantastisk økologisk- og fairtrademelkesjokolade med bananfyll. Den er farlig god! :sjokolade:

Endret av Marshmallow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering av treningsuken:

Mandag: 30 min Crosstrainer

Onsdag: 30 min Crosstrainer

Torsdag: 30 min Crosstrainer

Fredag: Ridetime + 30 min rask gange

Søndag: Joggetur 4,5 km

Det er godkjent treningsmengde... når det gjelder kostholdet er det som vanlig rom for forbedringer. Det blir for mye hvitt brød, men det er ikke så lett å få tak i alternativer her i Sjokoladelandet.

Til uka blir det nok lite trening... Jeg skal ta en økt på crosstraineren i morgen, men jeg skal bort tirsdag og onsdag. Torsdag skal jeg ri igjen. og i helgen skal vi stå på ski. Det er jo forsåvidt trening, men vi skal bo på hotell og da blir det sikkert gode middager med vin som opphever effekten av kaloriene jeg forbrenner i bakken :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Endelig i gang igjen etter to tilnærmet treningsfrie uker! 30 min på Crosstraineren i dag.

Skal på ferie i slutten av april og være forlover for en venninne i juni, og vil gjerne gå ned noen kilo før jeg skal ut av mange lag med ull og fleece og inn i sommerkjoler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrgh! jeg har blitt syk, og ukens treningsplaner er erstattet av:

:sove::forkjola::fryser::sjokolade::kaffekopp::veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Gina!

Forrige uke ble altså særdeles ineffektiv på treningsfronten, det ble bare en økt på crosstraineren, samt en 6km gåtur i raskt tempo i skogen går (jeg er en av de som mener at det å gå også er trening).

I dag har jeg begynt treningsuka med 30 rolige min på Crosstraineren, er fortsatt litt forkjølet, så tenkte at jeg ikke skulle starte for hardt.

I det siste har det blitt mange utskeielser med kostholdet, og en av mine verste fiender er hvitt brød. Jeg var jo flink til å spise sunt en periode i fjor, men nå har det sklidd ut igjen. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...