Gå til innhold

Kampen mot sjokoladen


Marshmallow

Anbefalte innlegg

Hi hi... jeg er en skikkelig nerd. Tilbringer lørdagskvelden med å skrive treningsdagbok. Litt småbrisen etter en halv flaske rødvin, og med samboeren snorkende på sofaen ved siden av meg. Life is good.

Først og fremst; takk for hyggelige hilsener Vilje, Emma og Frisk & Glad! Det er inspirerende å skrive dagbok når dere stikker innom. :klemmer:

Planen var å løpe i går, men det var meldt tordenvær og himmelen hadde svarte skyer da vi skulle legge ut på joggerunden, så vi tok rett og slett ikke sjansen. De første km av joggerunden går på en sti mellom åpne jorder, og er nok et ganske utrygt sted å være i lyn og torden... altså ble det treningsfri i går. I dag har det vært øsende regnvær hele dagen, så det ble innendørstrening. 30 min Crosstrainer og 30 min STYRKE :trene:

Så jeg har drukket vin med god samvittighet :vin:

I morgen må jeg løpe uansett vær, skal jo delta i et løp 14. juni og trenger trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde heller ikke turt å løpe på et åpent jorda da! Men du tok jo igjen mye i dag vil jeg si :) Vin er vel fortjent!

Hvilket løp skal du delta i? Eller, hvor langt er det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Du er virkelig flink på ellipsemaskinen! Bruker du pulsklokke? Jeg er avhengig av pulsklokke når jeg ellipser, ellers får jeg for høy puls, og klarer ikke mer enn 10-15 min! Og pulsklokken min er ødelagt :sur: Hva er hemmeligheten? :jepp:

Er enig med Gina, vinen fortjente du :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisk og glad

Jeg ønsker meg ellipsemaskin hjemme. Hvilken har du?

Jeg har googlet til øyet ble stort og vått, men synes det er vanskelig med alle opplysningene, skjønner ikke halvparten av hva man burde ta hensyn til. Jeg vil jo bare ha en ellipsemaskin, for søren :ler: Er den god å bruke for dere begge to? Hvor mye koster den? Hvor har dere den/tar den mye plass?

Mye spørsmål her... :sjenert:

Ha en fin søndagskveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 min på Crosstrainer i dag. Kommer tilbake med lengre innlegg i morgen. :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gina: jeg skal være med på et 5km løp 14. juni. Det er kun for kvinner, tror det kan være en grei begynnelse

Emma: Nei, jeg har ikke pulsklokke ennå, men det står på ønskelisten. Jeg får ikke så høy puls på ellipsemaskinen bortsett fra når jeg kjører intervaller. Når jeg løper ute derimot, får jeg også for høy puls. Vet dessverre ikke hva hemmeligheten er...

Frisk & Glad: Ellipsemaskinen er av merket Kettler, Vito XL. Hva den kostet aner jeg ikke, for den kom i hus før meg. Den funker bra, men man må regulere motstand manuelt med en slags spak og ikke med en knapp ved displayet. Den har visstnok en rekke finesser jeg ikke har satt meg inn i. Men jeg blir svett og sliten, og det er jo hovedsaken.

Jeg satte meg en rekke mål for forrige uke, og her kommer resultatene:

- Ikke spiser godteri eller kaker :forvirret:

Nesten godkjent, kun en håndfull vingummi i helgen. Myyye mindre enn jeg vanligvis spiser på en uke.

- Ikke drikke cola, kaffe Mocca etc :forvirret:

Nesten godkjent her også, to glass cola i helgen

- Ikke spise hvitt brød :nei:

Her sprakk jeg gitt. Men kjøpte kun grovbrød når jeg kjøpte brød selv. Likevel, mindre hvitt brød enn vanlig.

- Trene 5 ganger :Nikke:

Målet ble nådd, selv om jeg sikkert kunne kjørt et par av øktene mer effektivt.

- To av øktene skal inneholde 30 min. styrketrening :Nikke:

Målet ble nådd. Virkelig fornøyd med meg selv her!

- To av øktene skal være løpeturer ute :sjokk:

Ingen løpeturer ute!!!! Vi hadde planlagt å løpe fredag og søndag, men på fredag var det meldt tordenvær og i går regnet det ikke katter og hunder, men flodhester og krokodiller. Så jeg gir værgudene litt av skylda her altså.

Hvis jeg skal oppsummere uka vil jeg si meg ganske fornøyd alt i alt. Jeg sprakk litt på matmålene mine, men jeg hadde dem i bakhodet hele tiden og spiste nok mindre usunn mat og godteri enn jeg vanligvis gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er jeg ganske fornøyd med meg selv. Har ikke løpt ute på halvannen uke, men samboeren hadde ikke tid til å bli med meg i dag. Og det regnet. OG i skogen her bor det villsvin som har rykte på seg for å være ganske.... territoriale er vel et pent ord. Er litt redd for dem... ser for meg at lett overvektige Marshmallow, med 170 i puls på løpetur møter et villsvin, må foreta en sprint og klatre opp i et tre (noe jeg forøvrig ikke har gjort de siste 18 årene eller så).

Så alt lå til rette for innetrening, bortsett fra at jeg akkurat har lest en veldig inspirerende bok. Den er skrevet av Rosie Swale Pope og heter "Just a little run around the world". Forfatteren løp alene jorda rundt, gjennom Alaska og Sibir, for å samle inn penger for kreftsaken etter at mannen hennes døde av testikkelkreft. Og hvis den dama kan takle ulveflokker i Alaska i - 40, kan vel jeg f*** meg takle en 4,5 km løpetur i regnvær, villsvin eller ei. Og jeg dro på løpetur alene i dag, uten å møte villere dyr enn et ekorn.

Her er websiden til Rosie Swale Pope, der er det også en link til Amazon der man kan kjøpe boka.

Min lenke

Uansett, det var deilig å løpe i dag når jeg først kom meg ut. Er skikkelig motivert til å fortsette med løpingen. Er klar for en litt lengre rute nå :jepp:

Endret av Marshmallow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

All ære til deg for at du turte å jogge alene! Bra at villsvinene holdt seg unna. De tenker sikkert at de ikke vil møte på en så sporty jente ;)

Du er utrolig flink :jepp:

Stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisk og glad

OG i skogen her bor det villsvin som har rykte på seg for å være ganske.... territoriale er vel et pent ord. Er litt redd for dem... ser for meg at lett overvektige Marshmallow, med 170 i puls på løpetur møter et villsvin, må foreta en sprint og klatre opp i et tre (noe jeg forøvrig ikke har gjort de siste 18 årene eller så).

Så alt lå til rette for innetrening, bortsett fra at jeg akkurat har lest en veldig inspirerende bok. Den er skrevet av Rosie Swale Pope og heter "Just a little run around the world". Forfatteren løp alene jorda rundt, gjennom Alaska og Sibir, for å samle inn penger for kreftsaken etter at mannen hennes døde av testikkelkreft. Og hvis den dama kan takle ulveflokker i Alaska i - 40, kan vel jeg f*** meg takle en 4,5 km løpetur i regnvær, villsvin eller ei. Og jeg dro på løpetur alene i dag, uten å møte villere dyr enn et ekorn.

:overrasket: og ikke minst :ler:

Fullt så eksotisk er det ikke på løypa mi. Det er ikke trøffelterreng, vel? :ler:

Så flink du er! Kjempebra å tvinge seg ut sånn når man egentlig ikke er kjempeinspirert. Jeg får snylte litt på deg i dag, er anti-inspirert selv etter lite søvn i det siste.

Stå på! :hoppe:

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi... jeg aner ikke om det er trøffelterreng, Frisk & Glad!

Uansett, dagens treningsøkt forløp litt mindre dramatisk enn gårsdagens. 30 min. med intervalltrening på Crosstraineren. Får mer utbytte av treningstiden med intervaller, i stedet for å bare tråkke i vei. Men sånt blir nok lettere å måle når jeg får pulsklokke.

Jeg liker å trene, så for meg er det nok kostholdet som er den største utfordringen. Men jeg vet av bitter erfaring at hvis jeg prøver å bli supersunn fra en dag til en annen, så sprekker jeg etter en uke. Så denne gangen skal introdusere forandringer i kostholdet mitt litt etter litt. Foreløpig er fokus på å bytte ut lyst brød med grovt eller knekkebrød, og unngå godteri på ukedagene. Så får resten komme etter hvert. En ting er sikkert, en ekstrem lavkarbodiett av typen ketolyse skal jeg aldri kaste meg på! Utfordringen for meg ligger nok heller i å bytte ut raske karbohydrater med langsomme. :spise:

Mat i dag:

Frokost: Jordbæryoghurt

Lunsj: Grov baguette med 2 egg

Mellom: 2 kiwi, en boks cherrytomater

Middag: 2 karbonader av svinekjøttdeig, potetmos fra pose, brokkoli og ferdigsaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Hei :vinke:

Intervalltrening på ellipsemaskin er imponerende!! Jeg prøvde det en gang, men jeg var døden nær.

Høres fornuftig ut å endre kostholdet litt etter litt. Og man skal jo leve mest mulig normalt, så man kan ha denne livsstilen for resten av livet :)

Ha en kjempfin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 min på Crosstraineren i dag, riktignok uten intervaller. Har vært ganske flink i dag, men har nok spist litt for mye. Vanskelig å stoppe etter en kyllingfajita til middag, det ble fire :sjenert: ville lage noe godt til kjæresten i dag siden jeg skal til Norge i helgen, så vi tok fredagsmiddagen i dag.

MEN vi har sjokolade i hus og jeg har klart å la være å smake. Har planer om å skeie ut litt i Norge; jeg skal spise SMÅGODT. Masse smågodt :rødme: Heldigvis får man ikke tak i ordentlig smågodt her, det er en enda større last for meg enn sjokolade.

Håper å få tid til en løpetur før jeg reiser i morgen, og kanskje jeg skal ta sjansen på å veie meg også? Hadde på meg en jakke jeg ikke har brukt på lenge i dag og syntes at den var litt mindre trang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dødsmisunnelig på deg...tenk at du bur i Alpene! Men der må det vel vera muligheter for masse fjellturar. Killer for rompa- anbefales.

Hvis du klarer den løpeturem er du ein helt. Eg har store problem med å komma meg opp om morningen og i dag er eg tidlegare oppe enn på lenge...gjesp!

Ønsker deg ein god tur. Husk å ikkje ver for streng med deg sjøl. Litt er bedre enn ingenting!

:jepp:

Hilsen Madam Mim

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gina: Takk!

Madam Mim: Ja, jeg er veldig heldig som bor i Alpene. Gleder meg veldig til å gå i fjellet igjen, nå er det mellomsesong mellom ski og fotturer. Men snøen går fortere her enn i Norge, så i juni kan vi nok begynne å gå ordentlige fjellturer her :)

Dette blir siste oppdatering før jeg flyr hjem til Norge og smågodt (askesky,hold deg unna!!!!)

Våget meg opp på vekta i dag og den viste 76,3 kg, altså har jeg gått ned litt over 2 kg på tre uker. Målet på 70 kg virker ikke uoverkommelig lengre! :biggrin:

Ble ikke noe løpetur i dag gitt, men jeg fikk iallfall 30 min intervalltrening på Crosstraineren. God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Gratulerer med flott vektnedgang! Kjempeflink er du!

Kos deg i Norge, og kos deg med smågodt! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er jeg tilbake! I dag har jeg trent 30 min på Crosstraineren. Og funnet en oppskrift på sunnere kyllingfrikassè som jeg har laget til middag i dag :kokk:

De siste fire dagene kan oppsummeres omtrent slik:

:popcorn::spise::perebrus::skaal::vin::handle::sjokolade::ol: :is: :veslejenta:

Men det er ok, gjort er gjort. Det viktigste er at jeg er back on track i dag.

Endret av Marshmallow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trosset regn og villsvin i dag også, og løpt ruten min på 4,5 km. Det går lettere og lettere.

Kostholdet derimot... der er jeg ikke alltid like flink. Men jeg er sunnere enn jeg var før jeg begynte dette prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt hjelper! Du er flink. Velkommen tilbake fra noe som så ut til å vera ein hyggelig tur :)

Se opp for trøffelhungrige villsvin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Madam Mim!

I dag er ikke dagen min... sto tidlig opp for å gå på språkkurset mitt, bare for å komme til stengt skole. Hadde ikke fått med meg at det er fri i dag :sukk:

Jaja, har iallfall fått trent i dag. 30 min på Crosstraineren med intervaller. Hadde tenkt å trene litt mer, men tror jeg skal kose meg resten av ettermiddagen og kvelden i stedet.Pasta, rødvin og DVD er en strålende plan :enig:

Ellers må jeg komme i gang med styrketrening. Men skal være bortreist mellom 21.-31. mai, og vet ikke hvor mye jeg får trent da. Sannsynligvis bare noen korte løpeturer. Liksom så dumt å begynne nå hvis jeg må ta pause igjen etter et par økter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...