Gå til innhold

Kampen mot sjokoladen

Marshmallow

Anbefalte innlegg

Hei,Marshmallow!

Synes du er veldig flink jeg :) Vi er i samme båt,jeg driver å er flink jeg og!Følger Grete Roede jeg da.... så skal jeg gå til innkjøp av 30 day shred :Nikke:

Stikk innom dagboka mi hvis du vil!Så kan vi prøve å motivere hverandre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hyggelige hilsener Xtra_Lilje og Linda! Gleder meg til å følge med på dagbøkene deres :)

Trening i går: 30 min på Crosstrainer med intervaller

Trening i dag: 30 min på Crosstrainer

Meeen... har spist masse usunt begge dagene. Sjokoladekarameller blant annet :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woooow...du er sannelig flink med treninga! Jeg har gjennomført min 2 dag nå,og er mer motivert enn noensinne :) Er ferdig med å gjøre det bare halvveis! Nå skal jeg gjøre det ordentlig slik jeg får resultater :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooops! Finner ut nå at jeg skulle ha fått startnummeret mitt for 5km-løpet i morgen i posten, men det har ikke kommet. :omg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det ut til at jeg kan få et nytt startnummer i morgen tidlig, puh! Hadde vært skikkelig nedtur å ikke kunne løpe når jeg har psyket meg opp til det.

Trening i dag: 30 min Crosstrainer, tok i litt mindre enn jeg vanligvis gjør. Vil jo ikke være sliten eller støl når jeg skal løpe i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart å ta det rolig dagen før.

Vil bare si LYKKE TIL!!!

Her har du noen heiajenter:

:duskedame: :duskedame: :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

masse lykke til =) dette kommer til å gå kjempe bra!

spennende å høre hvordan du syntes det gikk :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper løpet i dag har gått bra for deg! Synes du e kjempeflink og gleder meg til å følge med på treningsdagboken din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige hilsener!

Joda, løpet gikk greit, men jeg gjorde en klassisk nybegynnerfeil: Jeg ble altfor ivrig og startet for hardt. Jeg startet i en pulje der løperne ble antatt å bruke ca. 30 minutter, og det var også målet mitt. I denne gruppa var det en løper som hadde en stor ballong der det sto "30", og dersom man fulgte henne ville man komme i mål på nokså nøyaktig 30 min. Men ved start kom jeg ut foran denne ballongen, og hang meg på de raskeste i puljen. Det gikk bra fram til 3km, der ballongen tok meg igjen. Jeg hang på denne løperen fram til 4km, men der måtte jeg gi slipp. Tiden min ble til slutt 31,00. Greit nok, men litt ergerlig på meg selv fordi jeg ikke tok det roligere i starten. Vet at jeg tapte mye på den siste kilometeren. Jeg endte opp litt bak midt på treet i min kategori (nr. 266 av 448 deltakere), men moro var det. Og det kommer flere sjanser.

Nå er jeg i Norge for sommeren, og har vært på joggetur i dag også. Løp i ca. en halvtime. Håper jeg kan ordne meg et sommermedlemskap på det gamle treningssenteret mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 35 min/ 5 km jogging i går. Må få meg pulsklokke, så jeg ser hva jeg driver med. Og spise mindre is...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempebra spør du meg! Det tar nok ikkjelang tid før du er under 30på halvmila, du skjønte jokasomgjekk galeog korleis du skal ordna oppi det.

No sitter eg her og lurer på kor lang tid eg sjøl bruker på 5 km...må då vera over 30 minutter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for oppmuntrende ord, Madam Mim! Sitter og leker med tanken om å prøve meg på et 10km løp om tre måneder... hvis jeg trener jevnt i hele sommer burde det vel være mulig?

I dag har jeg løpt i ca. 35 min. Det er så deilig å løpe i skogen! Selv om jeg her i Norge bor i utkanten av en stor by, er det jorder med kyr og hester i skogkanten, og kilometervis med grusveier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss,flink du er!Kunne ønske jeg var litt mer "joggete"... Har aldri fått teken på det :fnise:

Men det se veldig digg ut!

Endret av ¤Linda¤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Klarte å forhandle meg fram til et sommermedlemskap (blir i Norge store deler av sommeren) på det gamle Elixia-senteret mitt! I dag var jeg på aerobic i 40 min og Styrke & core i 30 min etterpå, og det var sååå motiverende å trene i en gruppe igjen etter å ha trent stort sett alene det siste året. Kommer fortsatt til å jogge ute 2-3 ganger i uka i tillegg. Jeg var heller ingen "joggeperson" før, og det var veldig tungt å komme i gang. Det tok mange løpeturer før jeg begynte å like det, men heldigvis hadde jeg samboeren min som løp sammen med meg. Det er mitt beste treningstips; finn en treningskamerat eller tren i en gruppe. Nå jogger jeg alene også, men det tok litt tid før jeg klarte å motivere meg selv til å legge ut på løpetur uten selskap. Når jeg kan bli en jogger, da kan alle bli det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra du fikk deg medlemsskap! :D Motivasjon er bra, og jeg er også enig i at hvis jeg kan bli en jogger, kan alle bli det :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest en del dagbøker her inne om styrketrening, men jeg har ikke heeelt trodd på at det virkelig kan være gøy. Jeg har trent på Elixia i mange år, og har gått en del på Body Pump.timer, altså utholdende styrke med mange repetisjoner. Men selv med gode instruktører og bra musikk har jeg aldri klart å finne den store motivasjonen. I dag havnet jeg mer eller mindre tilfeldig på en annen styrketime i sal, Styrke & Core. Der brukte vi tyngre vektstenger og hadde færre repetisjoner (3 x 12 på de fleste øvelsene) og kombinert med en dyktig instruktør var det faktisk... gøy. Ikke det at jeg løftet tungt på noen måte, men jeg fant ut at jeg faktisk er sterkere enn jeg trodde.

Bare synd at jeg ikke kan fortsette med den timen når jeg reiser tilbake til Sjokoladelandet i høst. Men hvis jeg trener en del styrke i sommer kan jeg jo lære meg teknikken ordentlig og forhåpentligvis fortsette å trene en del styrke hjemme. Jeg har jo tross alt tilgang på samboerens ordentlige "manne-manualer" der :trene:

I morgen skal jeg løpe ute, og på søndag skal jeg gå på en spinningtime. Da blir det trening fire ganger denne uka, og det er greit. Det er kostholdet som er min store utfordring. Jeg er i Norge i sommer for å jobbe, og på jobben er det alltid masse mat og godterier. Det er utrolig vanskelig å være disiplinert foran sjokoladeskålen. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du syns det var moro! Jeg tenker også på å begynne med litt styrke nå i løpet av sommeren :) Håper du får lært noen bra teknikker så du kan jobbe hjemmefra da!

Jeg syns helt ærlig at man ikke skal nekte seg noe, heller ikke sjokolade. Litt er greit, mye er ikke like greit men går av og til. Det er i alle fall min regel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...