Gå til innhold

Kampen mot sjokoladen

Marshmallow

Anbefalte innlegg

Flink du er som trener mye på crosstraineren! :) Kanskje lurt å vente ja, så du ikke begynner med styrke, tar pause, og begynner igjen...? Ikke vet jeg!

Håper du får en flott helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolig trening i dag, en time til sammen. 30 min på Wii Fit (boksing, rockering og yoga) og 30 min Crosstrainer. Wii Fit er ikke akkurat hardtrening, men flere av øvelsene der har fokus på balanse og koordinasjon. Og det er noe jeg trenger!

Ellers har jeg spist for mye i dag. Er alene i kveld og lagde meg kyllingwok med masse grønnsaker. Det er jo sunt, det. Meeen... det ble masse nudler og masse kokosmelk også. Og pizzalunsj. Også fant jeg en sjokolade med champagnetrøffelsmak som jeg bare MÅTTE prøve :sjenert:

I morgen skal det løpes!!! Har begynt å glede meg til løpeøktene nå, og det er en positiv forandring. Ikke så lenge siden jeg gruet meg til joggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kommet tilbake fra joggetur! Løpt den vanlige ruten på 4,5 km og nå sitter jeg og koser meg med sjokolademelk :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny joggerunde i dag på 6,5 km. Ikke så bratt som den vanlige ruten. Løp på ca. 42 minutter. Det går ikke så fort, men det kommer seg. For bare noen måneder siden hatet jeg tross alt å løpe- og nå gleder jeg meg til joggeturene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisk og glad
sjokolade med champagnetrøffelsmak

Åååååå! :hjerte::ler:

Det høres fantastisk ut!

Du er flink. Jeg ser ikke for meg jeg kommer til å bli noen stor løper, jeg hater det som pesten. Gåturer er ok, og jeg kan gå ganske raskt, men løping er og blir bare fælt :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikkje det går så sakte eg! 6.5 km på 42 min er jo heilt kurant tempo for jogging. Tar du pauser eller løper du heile tida?

(eg var og joggehatar inntil nylig, men har no blitt frelst...)

Ha ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

flink du er =)

Må si meg ening med madam_mim over her ja.. 42 min på 6,5 km blir jo en gjennomsnittsfert på 6,45 min på km.. det er greit tempo det :)

Endret av -lij-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige hilsener, Frisk og Glad, Madam Mim og Lij. Hmmm, kanskje jeg er litt raskere enn jeg trodde selv da?

I dag har jeg trent 30 min på Crosstraineren. Nå blir jeg uten internett resten av måneden, men jeg kommer tilbake i juni :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

I'm back! Etter halvannen uke med stoooore utskeielser...

Det verste er at jeg ikke har fått jogget på to uker, og 5 km-løpet nærmer seg med stormskritt. I tillegg har jeg feiret to beståtte eksamener med tidenes etegilde i dag.

På den positive siden er jeg så smått i gang med trening igjen. Har fått et nytt spill til Wii'en min- EA sports active personal trainer. Det inneholder en 30-day Challenge eller en rekke individuelle treningsprogrammer. Det følger med et resistance band man bruker til mange av øvelsene. I dag har jeg prøvd et lett program for armer og skuldre. Det var litt for lett, men gleder meg til å prøve flere programmer.

I morgen skal jeg jogge (når det står her kan jeg ikke feige ut). Fra og med i morgen har jeg også bestemt meg for å skrive opp alt jeg spiser i en uke, slik at jeg får noenlunde oversikt over kaloriinntaket. Forhåpentligvis vil det motivere meg til å leve litt sunnere også. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg trent ca. 22 min på Wii'en. Prøvde et program som het Sports Day, og besto av styrkeøvelser for ben og rumpe, med løping og div. ballspill som avveksling. Puh... programmet var hardere enn det jeg prøvde i går for overkroppen og jeg tror faktisk at jeg kommer til å bli litt støl i morgen. Det var spensthopp og utfall med og uten hopp i alle retninger. Etterpå trente jeg 25 min på Crosstraineren, så jeg regner ca. 45 min aktiv trening i dag.

Har også bestemt meg for å skribve opp alt jeg spiser i en uke. Here goes:

Frokost: 3 fullkornsknekkebrød med mager smelteost og skinke.

Lunsj: Weight Watchers pølsesalat (194 kcal) og lite grovt rundstykke

Mellom: En pose gummibjørner og en skje sjokoladesaus (godtedesperat)! :nei:

Middag: 2 porsjoner pastasalat med asparges, gressløk og cashewnøtter, med dressing av olivenolje, eddik og soyasaus. Stort rundstykke

Etter trening: 250 ml sjokolademelk

Mye mindre frukt og grønt enn vanlig i dag... Men jeg er iallfall i gang igjen med treningen og det er jo et skritt i riktig retning.

Endret av Marshmallow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Så kult med wii! Har aldri prøvd det før, men ser skikkelig artig ut. Håper du ikke er for støl i dag. Stå på videre! Tøft gjort å delta i løp! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Emma og Madam Mim!

Ja, Wii er en fin måte å motivere seg til trening på når man ikke har tilgang til treningssenter. Ikke akkurat hardtrening, men myyye bedre enn ingen trening.

5km-løpet jeg skal delta på er allerede 13. juni :overrasket:

Og jeg har ikke fått løpt ute på lenge nå. Har et forsiktig mål om å løpe under 30 min...

Ellers har jeg jo lovet meg selv å skrive ned alt jeg spiser denne uka, og jeg er IKKE flink med kostholdet. Skeulle ønske jeg var en av dem som ikke hadde hadde lyst på usunn mat når jeg trener, men jeg har alltid lyst på mat, jeg. Både sunn og usunn.

Dagen i dag:

Frokost: To grove knekkebrød med magert kyllingpålegg

Mellom: Weight watchers pølsesalat (194 kcal), nektarin

Lunsj: En liten hamburger, to biter av en samboerens cheeseburger, en håndfull pommes frites og tre slurker cola :sur:

Mellom: En nektarin

Middag: Tre hvetetortillas med kylling, paprika, løk, jalapenos og tacosaus, en hvetetortilla uten fyll :fy_fy:

Etter trening: 330 ml sjokolademelk

Har iallfall trent i dag. 15 min styrke overkropp (program på Wii) med resistance band og 30 min Crosstrainer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikkje detta er så ille? Utenom lunsjen ser det jo veldig bra ut - sunn og god mat.

Kanskje det er lettare å velga noe sunt til lunsj dersom du et litt meir til frukost/mellommåltid? Lett å falla for fristelsar når ein er veldig sulten...sånn er det i alle fall med meg!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du rett i, Madam Mim! Problemet er bare at jeg er så fryktelig trøtt om morgenen... :natti: Men jeg må bli flinkere til å planlegge, slik at jeg kan ta med meg noe å spise før skolen begynner. Planlegger stadig å lage havregrøt til frokost, men det er fortsatt ikke skjedd (bortsett fra på fridager).

I dag har jeg endelig løpt igjen! Jeg og samboeren tok den vanlige 4,5 km (bratte) ruta. Sommeren har endelig kommet hit, og det var varmt å løpe i ettermiddagssola. Løp på 32,11 min, og det er jeg fornøyd med. Det er den samme tiden som jeg brukte før løpepausen på to og en halv uke.

Dagens måltider:

Frokost: Tre fullkornsknekkebrød med mager smelteost og skinke, 330 ml sjokolademelk, nektarin

Lunsj: To grove rundstykker med salami

Middag: Stooor porsjon hjemmelaget lasagne, lite rundstykke, salat, dressing, en øl

Planlagt kvelds: Smoothie av banan, appelsinjuice og skogsbær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Lenge siden jeg har vært her!

Løp høres veldig spennende ut, det klarer du fint! Jeg vil også løpe så langt på så kort tid :sjenert:

Ser jo ut til at du klarer å holde deg mer unna sjokoladen også, bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trening i går: Ny rekord på løperunden med 30,36 min!! Mer enn ett minutt raskere enn min gamle rekord. :biggrin:

Trening i dag: 20 min Wii-program med trening for hele kroppen. Valgte det vanskeligste nivået og ble svett og sliten. 25 min på Crosstrainer etterpå, så alt i alt 45 min trening.

Kosthold: I helgen ble det noen utskeielser i form av is og popcorn, men men... Livet er for kort til aldri å kose seg.

Mat i dag:

Frokost: Liten pakke salte kjeks :fy_fy:

Mellom: Grovt, stort rundstykke med ost og kylling

Lunsj: Weight Watchers pølsesalat (194 kcal)

Etter trening: 330 ml sjokomelk

Middag: 2 porsjoner magert svinekjøtt med asparges, tomatpure, sambal olek og 1/2 dl lett matfløte, ris

Planlagt kvelds: Smoothie av appelsinjuice, nektarin og skogsbær

Edit: Arrrgh, ingen smoothie. Smoothiemaskinen kortsluttet! :kjefte:

Endret av Marshmallow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening i dag. Etter spensthopp og utfall-hopp (?) på Wii'en min ber det venstre kneet mitt om nåde, og jeg tar ingen sjanser siden jeg skal delta i mitt første 5km løp på søndag. Men tror det skal gå greit med en joggetur i morgen.

Mat i dag:

Frokost: Lettyoghurt med usukret kornblanding (tilsvarende Firkorn)

Lunsj- hovedmåltid: Kinesisk takeaway med kylling, grønnsaker og litt ris, 500 ml cola :nei:

]Mellom: Cherrytomater

Middag: 3 minirundstykker med to hardkokte egg, 330 ml sjokolademelk, en kiwi

Jeg må bli flinkere til å bytte ut raske karbohydrater med den langsomme varianten...

Endret av Marshmallow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny rekord! Det blir spennande med løpet på søndag. :) Då gir du jernet tenker eg. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for hilsen! skal følge med her jeg og, kjekt med litt motivasjon :) Du er flink! jeg havnet på kino og fikk ikke trent eller spist så sunt som jeg hadde håpet.. men i morgen den dag,ja da blir det andre boller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...