Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Guri Solberg: Nå skal jeg ikke si flere ganger at Ivar har levd på 50-tallet og det har ikke vi...

Ivar Dyrhaug: Det ser bare sånn ut!

:hoho: Hun valgte å overhøre ham... :fnise: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tok bare to våkne timer før jeg så en kommentar om sommertid på twitter og husket at klokkene hadde stilt seg i natt :fnise: Vekkerklokken, mobilen, pcen og get-boksen, som stort sett er de klokkene jeg ser på, stiller seg selv, og jeg så tydeligvis ikke så nøye på klokka på badet...

Skrevet
På 22.3.2018 den 14.27, Daria skrev:

Status 22.03: Tre lest, åtte kjøpt.

Dette er vel å merke ikke inkludert bestillingen fra tidligere i dag - de teller ikke før de er fysisk i hus...

Status 25.03: Fire lest, åtte kjøpt.

Jeg innså plutselig at det ikke er så mye igjen av måneden - skal jeg komme i mål med månedens bok i leseutfordringen jeg er med på, bør jeg kanskje begynne snart... Månedens tema er krim, tenkte jeg skulle gå klassisk med Agatha Christie.

Skrevet

Status 25.03: Fem lest, åtte kjøpt.

Jeg tok med meg Agatha Christie på tur i det fine været - en benk her, en benk der og et par timer med tekoppen på balkongen da jeg kom hjem - og plutselig var alt oppklart... Fin dag! :sol::ac::kaffekopp: 

Skrevet (endret)
39 minutter siden, Rosalie skrev:

Påsklabyrinten! :danser: 

I dag klarte jeg alle oppgavene. Noen vil kanskje kalle det flaks, jeg vil kalle det supergoogleskills og enorme mengder TP-kunnskap. Kjekt at det sistnevnte kan komme til nytte innimellom. :ler: 

Endret av Rosalie
Skrevet

Google er vel juks...? :fy_fy: 

Skrevet

Orlando Bloom trener på twitter. Ikke fordi han viste fram nye sider av seg selv, som var tilfelle sist det skjedde (det var flere enn meg som husket det... :ler: ), men fordi han skal spille teater i London i sommer. De hadde jo vært fristende, men jeg har sett stykket han skal spille i før, og tror ikke engang tanken på Orlando Bloom i en ledende rolle kan lokke meg til å se det igjen...

Skrevet
2 timer siden, Daria skrev:

Google er vel juks...? :fy_fy: 

Nope. 

«Programleder Viggo Valle understreker at nettsøk ikke er regelbrudd.

- Vi lever i en tid der alle har tilgang på pc eller smarttelefon med nettverk uansett hvor de er, og bruker det som redskap. Det gjør jeg selv også. Det er et helt lovlig hjelpemiddel, men når deltakere blir mer opptatt av å søke eller kommunisere med støtteapparatet enn å tenke høyt og resonnere sammen med meg, blir det fort dårlig radio, sier Valle til Dagbladet.

Han forteller at redaksjonen for noen år siden innførte flere endringer, etter en sesong som ble særlig skjemmet av åpenlyse nettsøk og manglende resonnementer.

- Vi har blitt mer omhyggelig når vi instruerer deltakere før de slipper til på lufta, om at de faktisk er medvirkende i en radiosending. Vi har blitt strengere på tidsbruken, og legger opp spørsmålene så det ikke skal være så enkelt å google seg rett til svaret, forteller Valle.»

https://www.dagbladet.no/kultur/lyttere-reagerer-pa-juks-i-paskelabyrinten/60752759

Skrevet
Sitat

Dater en mann på 2 mnd nå.

Fra en tråd i singel-forumet. Jeg brenner inne med så mange usaklige kommentarer... :fnise: 

Skrevet
15 minutter siden, Daria skrev:

Fra en tråd i singel-forumet. Jeg brenner inne med så mange usaklige kommentarer... :fnise: 

You and me both, kjenner jeg. :fnise: 

Skrevet

Jeg regner med at jeg ikke var alene om dem, så jeg så ingen grunn til å utdype :fnise: 

Skrevet

Utrolig hvor likt genier tenker!

Skrevet

Tulipanene mine lever! :overrasket: Jeg kjøpte noen litt slappe tulipaner på Rema, og etter en times tid i vann løfter de seg så raskt at jeg både ser og hører det.

Skrevet

Naaaw... Fostermor til omplasseringstulipaner... :fnise: 

Skrevet (endret)

Skulle ønske vann hadde samme virkning på rosetreet mitt... Jeg kom hjem fra påsketur, og fant den nydelige potterosa jeg fikk til bursdagen min i fryktelig dårlig forfatning... :grine:  Det har fått vann, men ser ikke ut til å våkne til liv igjen. :grine: 

Endret av Sauen Shaun
Skrevet

Potteroser har en gjennomsnittlig levetid på omtrent to uker her i huset - de er skjøre og kravstore...

Skrevet

Enig med Daria ang. potteroser. De varer omtrent like lenge som avskårne. 

Tulipaner og påskeliljer er takknemlige blomster. Gi de vann og de slutter å være hengehoder. :ler:

Kjøpte påskeliljer på mandag og når de ble satt i vann så kan man faktisk høre at de "spretter"

Skrevet
På 25.3.2018 den 17.46, Daria skrev:

Status 25.03: Fem lest, åtte kjøpt.

Status 28.03: Seks lest, ti kjøpt.

De to bestilte ankom (egentlig teller de nesten ikke som bøker, det er praktisk talt hefter...), en ungdomsbok fra 1935 er lest. Lesemålet for resten av måneden er å bli ferdig med Romanov-mursteinen - med knapt 60 gjenstående sider burde det være overkommelig,,,

Skrevet

Test dine salmekunnskaper hos nrk

Jeg fikk full pott, og følgende dom:

Sitat

Gratulerer! Du kan din salmebok og er antakelig en geistlig myndighetsperson som attpåtil liker å synge. God påske!

Geistlig myndighetsperson , faktisk :fnise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...