Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

-Pakistan har verdens høyeste fjell, K2.
-Så du anerkjenner ikke Mount Everest...?
-Jo, jeg gjør vel egentlig det...

Det er ikke så lett å holde tunga rett i munnen hele tiden når man skal kommentere over 200 land... :fnise: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå på åpningsseremonien: Danser med rivjern...

Skrevet
1 time siden, Daria skrev:

Monacos eneste OL-medalje kom i 1924 - i arkitektur :opplyser:

Det er bare å se fram til en lang rekke OL-fun facts de neste ukene :fnise: 

Serr? :ler: 

Skrevet

De snakket om det på QI en gang - det var masse rare grener i OL til å begynne med. Lyrikk-skriving sto visst også på programmet, så vidt jeg husker.

Skrevet

Jeg kjenner at min toleranse for dialektbruk og språklig mangfold på tv begynner å slite når Erik Thorstvedt sier des i stedet for deres...

Skrevet

-Noen må ta ansvar. Så, hvem vil ha en gullmedalje?

De danske kommentatorene er litt bekymret for at det skal bli for mye taktikkeri på slutten av løpet :fnise: Byttet til DR siden de i motsetning til oss fortsatt har medaljesjanser. Tror fort vi kan ende som i vinter-OL for to år siden, med at jeg velger danske tv foran tv2 når jeg kan. 

Skrevet

-Nu må jeg reise meg - det er simpelthen for spennende! Kom så, Jakob!

:ler: 

Skrevet

Nå er jeg slem, urettferdig og fordomsfull (som vanlig), men jeg sliter litt med TV2s turn-kommentator. Jeg husker henne som pop-og programleder-nek fra 90-tallet, og nå mkal jeg ta henne seriøst som sportskommentator? Det hjalp jo ikke at hun nettopp forvekslet ringer og svingstang...

Skrevet
22 minutter siden, Daria skrev:

Nå er jeg slem, urettferdig og fordomsfull (som vanlig), men jeg sliter litt med TV2s turn-kommentator. Jeg husker henne som pop-og programleder-nek fra 90-tallet, og nå mkal jeg ta henne seriøst som sportskommentator? Det hjalp jo ikke at hun nettopp forvekslet ringer og svingstang...

Og medkommentatoren snakker jo så fort og ikke alltid om hva som skjer, men om hva som burde skje...... 

Skrevet

Jeg trodde jeg snakket fort, men han tar jo virkelig kaka...

Skrevet

Og noen av oss får ikke sett turn. Det sendes på sportskanalen som jeg ikke har... :sur:

Skrevet

Det beste med OL er jo alle gledesscenene. De son gleder seg over egne triumfer, men aller best er jo de som helt uforbeholdent jubler over andres suksess når de ikke lykkes selv. Når du brøt landeveisrittet og står i målområdet og ser romkameraten din ta gull, for eksempel...

Skrevet

Åfyf...! Det sykkelveltet der er noe av det verste jeg har sett. Håper det gikk bedre enn det så ut, hun lå ekkelt stille.

I helt den andre enden av OL-skalaen...

Skrevet (endret)

Ikke vært så ivrig på OL enda, fått med meg litt håndball bare.

Endret av Rosalie
Skrevet

Har blitt litt OL her, men i dag har det faktisk knapt være noe. Så litt bueskyting i dag da..... 

Det beste med OL er jo alle de små idrettene man får se. 

Skrevet

Litt bueskyting, litt tennis, litt svømming, litt sykling... Fotball og håndball er ikke så spennende før det blir sluttspill.

Vært en tur i kjelleren og inspisert bassenget og mennene med vannsugere. Klok av skade er jeg ganske selektiv med hva jeg har stående på gulvet i boden...

Skrevet

:vinke: 

Lite OL her så langt, bare vært innom litt dann og vann. Men satser på å få sett litt etterhvert :jepp:

Ikke noe kritisk som har druknet i boden din?

Skrevet

Nei, jeg har lært - ting som ikke tåler vann står ikke på gulvet...

Dagens intelligente fra lokfører, etter at vi hadde stått stille noen minutter og begynt å kjøre igjen: Vi fikk en stopp pga feil på en sporveksel, men nå er vi i gang igjen. Godt du sier ifra, jeg er aldri helt sikker på når vi har stoppet og når vi er i bevegelse... :rolleyes: Derimot liker jeg å få informasjon om hvorfor vi står stille (og hvor lenge) mens vi faktisk gjør det - når vi er i gang igjen er det jo knekkende likegyldig...

Skrevet

Bruker stille jobbdager på å høre nrk radios nye diktserie, ledet av Hans Olav Brenner. Når Henrik Mestad blir engasjert og gjerne vil lese opp diktene selv (og får lov)  - verdt hver lisenskrone...

Skrevet

-Jeg beklager den lille riksmålsuttalen jeg hadde i sted, jeg har jo med misunnelse sett på flere kolleger som har vunnet Riksmålsprisen, så det var nok det som spilte inn...

Hans Olav Brenner :rulle: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...