Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Jeg kikket ut av vinduet i dag tidlig - da var det tilsynelatende klart og lovende...

Har den amerikanske fullversjonen av If/Then som bakgrunnsunderholdning mens jeg stabler bøker, og hører konstant stemmer i hodet - alt dubbes jo automatisk tilbake til norsk...

 

Endret av Daria
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt mulig Zhuang Zhou var ein tosk, men han var utvilsomt også en kverulant...

Sitat

 

Zhuangzi and Huizi were strolling along the dam of the Hao Waterfall when Zhuangzi said, "See how the minnows come out and dart around where they please! That's what fish really enjoy!"

Huizi said, "You're not a fish — how do you know what fish enjoy?"

Zhuangzi said, "You're not me, so how do you know I don't know what fish enjoy?"

Huizi said, "I'm not you, so I certainly don't know what you know. On the other hand, you're certainly not a fish — so that still proves you don't know what fish enjoy!"

Zhuangzi said, "Let's go back to your original question, please. You asked me how I know what fish enjoy — so you already knew I knew it when you asked the question. I know it by standing here on the bridge of Hao river." (17, tr. Watson 1968:188-9, romanization changed to pinyin)

 

Teaterinspirert googling vet jeg ingenting om :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...an artichoke in mourning smack dab in the middle of her forehead...

Den beste hattebeskrivelsen - som også dekker frisyren til han som ekspederte meg på H&M i går. Tidenes mest omfangsrike manbun - plassert midt i panna... Jeg var forøvrig på skojakt, da er det jo helt naturlig at jeg kom hjem med fire topper :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Daria skrev:

... da er det jo helt naturlig at jeg kom hjem med fire topper :Nikke: 

...hvorav minst en er litt kortere enn den strengt tatt burde være, om jeg skal unngå å blende mine omgivelser med min hvite mage. Sånn går det når man innbiller seg at man fortsatt kan handle på ungdomsavdelingen til H&M. I det minste hadde jeg vett til å styre unna det veldig kule men akk så korte skjørtet jeg lystet etter...

I dag er det blomster som står på shoppingplanen. Det kom en mann og leverte en ladning blomsterjord - til dels direkte i blomsterkassene - i går og tok med seg den brukte jorda fra i fjor, så nå skal balkongen bli sommerklar. Vurderer en stol på Åhlens også, får studere den nærmere når anledninger byr seg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo litt naivt at en journalist (påstår at hun) blir overrasket over at det blir en sak av at hun anonymt på twitter slenger dritt om både arbeidsgiver, kolleger og intervjuobjekter - jeg tviler vel på hvor ektefølt akkurat den overraskelsen er. Litt på linje med dopingtatte idrettsutøveres tårer, antagelig... Men hun får jo demonstrert hvor god hun er på hersketeknikker - her "dere burde da være opptatt av viktigere ting"-varianten:

Sitat

Men det overrasker og bekymrer meg virkelig at det, i en krisepreget tid for norsk journalistikk, er dette enkelte kolleger bruker tid og ressurser på å grave i. Jeg trodde og velger fortsatt å tro at vår oppgave som journalister er å se til at de viktige historiene blir fortalt og at makt ikke blir misbrukt. Ikke å legge tragedier, urett, krig og katastrofer til side for å finne ut hvem det er som anonymt har såret våre ego.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det enda vært en humoristisk, satirisk og litt morsom konto med velretta sleivspark...
Nå har jeg bare sett endel av eksemplene som ble vist i artikkelen til medier24.no, men synes så avgjort at det meste ikke var verken morsomt eller satirisk, men tenderte mer mot direkte mobbing og ufine kommentarer. Ikke morsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Island! :hoppe: Og Portugal er i trøbbel - etter all sutringen til Cristiano Ronaldo sliter jeg med å mønstre så veldig mye sympati. Litt skadefryd, derimot...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Daria skrev:

...hvorav minst en er litt kortere enn den strengt tatt burde være, om jeg skal unngå å blende mine omgivelser med min hvite mage. Sånn går det når man innbiller seg at man fortsatt kan handle på ungdomsavdelingen til H&M. I det minste hadde jeg vett til å styre unna det veldig kule men akk så korte skjørtet jeg lystet etter...

I dag er det blomster som står på shoppingplanen. Det kom en mann og leverte en ladning blomsterjord - til dels direkte i blomsterkassene - i går og tok med seg den brukte jorda fra i fjor, så nå skal balkongen bli sommerklar. Vurderer en stol på Åhlens også, får studere den nærmere når anledninger byr seg.

 

Hallo - når Ole Brum kan gå med magetopp, kan du også.

11 timer siden, Daria skrev:

 

Nedtellingen er i gang...

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiii! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Rosalie skrev:

Hallo - når Ole Brum kan gå med magetopp, kan du også.

Ole Brumm går uten bukse. Jeg er ikke så sikker på han er et moteeksempel til etterfølgelse, egentlig...

 

Men altså - Island!! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kassene er beplantet med roser, margeritt, eføy, lykkekløver og japansk myrt. Det er fortsatt plass til mer, så jeg må nok ut en tur i morgen også. Ellos-pakke er hentet på butikken og en haug klær er strøket. Igrunnen en ganske effektiv kveld. Nå gjenstår bare å se om Sverige kan gjenopprette en liten smule fotballære og unngå å gå målløse gjennom mesterskapet...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på om han burde ha legehjelp - litt oksygentilførsel, om ikke annet? :fnise:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva han faktisk sa/skrek/hylte:

Sitat

 

“It’s all open! Theodór Elmar is alone here on their side of the pitch. They are three on two! Emmi (short for Elmar)! Go into the box! Go into the box! EMMI! Ahhh… Yes… Yes… Yes… YES… YES… Jarghaah… we are winning this! We are through to the final 16! We are through to the final 16! We are winning Austria! The voice has gone! But that doesn´t matter! We have qualified! Arnór Yngvi Traustason scores! Iceland two Austria one! Þvílíkt og annað eins*! Þvílíkt og annað eins! What? The final whistle has been blown here, and never, ever have I felt so good! Arnór Yngvi Traustason securing our first victory! Never lost! Don’t forget… never lost! But the first victory a fact! Iceland two Austria one! Thanks for coming Austria! Thanks for coming.”

(*”Þvílíkt og annað eins” is hard to relate in meaning, but a direct translation would be: “Such things and other alike.”)

 

Takk for at dere kom, Østerrike... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har komplettert verandakassene med en rosaspraglete nellik, en hvit flittiglise med fylte blomster og en så-mørk-lilla-at-den-ser-svart-ut-petunia. Dessuten ble det en elefantøre til vinduskarmen. Må ha noen planter til  pidestallen og et par krukker også, men det er begrenset hvor mye jeg gidder å bære om gangen.

Ingen fotballkamp i kveld - hva skal jeg finne på da? Ta oppvasken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...