Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Ikke mange nok, er jo det åpenbare svaret ( i tillegg til tørk av deg det ufine gliset :tunge1: ) Det ble 11 - fire den siste måneden, tre de siste fem dagene... :plystre: 

Endret av Daria
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:engel:

Ingen ufine/fårete glis her :ler:

Jeg er jo avgjort en av de som heier på repriser når det er noe man liker :romeo: 

Skrevet (endret)

Dagens fra Knut Nærum:

Sitat

Ungdommen syns det er kleint at voksne følger med på Skam. Vel, jeg syns det er kleint å se unge mennesker i salen på Nationaltheatret.

:fnise:

Vi hadde en gjeng fra Skam-generasjonen bak oss i går. Tidvis irriterende - de klarte jo ikke holde kjeft så lenge av gangen - men tidvis også ganske søte, mye av det de kom med var jo spontane reaksjoner på stykket, som de nok ble litt mer engasjert av enn de hadde trodd. Dette med klining på scenen, for eksempel (og det er det tross alt ganske mye av i Tenk om), særlig mellom to av samme kjønn - det kom et par Oi! og Å dæven! bakfra da først Liv og Linn og så David og Lukas ble stadig mer fysiske. Dessuten mente de at Lukas var en shady type... :ler: Snudde meg og hysjet litt et par ganger da jeg syntes de ble litt for høylydte - da jeg hadde et over middels utagerende latteranfall så de sitt snitt til å hysje tilbake :fnise: 

Endret av Daria
Skrevet
4 minutter siden, Roadrunner skrev:

:engel:

Ingen ufine/fårete glis her :ler:

Jeg er jo avgjort en av de som heier på repriser når det er noe man liker :romeo: 

Nei, hvor mange Springsteen-konserter ble det i sommer, sa du...?

Skrevet (endret)
3 timer siden, Daria skrev:

Nei, hvor mange Springsteen-konserter ble det i sommer, sa du...?

Laaaangt under 11 :opplyser:
Men forhåpentligvis 3 :nigo:

Endret av Roadrunner
Skrevet

Ulemper ved knallvær og tropevarme:

1)Jeg kommer meg aldri i seng.

2)Mer folk og dermed mer bråk ute (jeg tillot meg å kommentere til et par som hadde trukket seg veldig langt ut på kanten av uteserveringen at det hadde vært fint om de ikke sperret hele fortauet. De så målløst sjokkerte på meg...).

3)Instaweather.

Skrevet

:ler:

1) Kjenner til det - blir fort litt sent før søvnen slipper til

2) Akkurat ved leggetid kan jeg være enig i at mye folk kan være bråk, men ellers synes jeg mer folk er mer liv. Men dog vanskeligere å få bord ute på restaurant :sukk:

3) Jupp, har observert det jeg også... :kaklehone: <--- har ikke Instaweather

Skrevet

Var primært kveldstid jeg tenkte på i 2), ja. I tillegg til uteserveringa rundt hjørnet er det en del benker og naturlige "henge-plasser" i gata utenfor soverommet mitt...

Skulle pynte meg litt i dag siden jeg skal ut etter jobb, og siden det lå en sommerkjole i haugen med arvekjoler jeg fikk i går tok jeg på meg den - og ser ut som en sjuske, viste det seg da jeg kom i litt sterke lys enn jeg har hjemme og alle flekkene åpenbarte seg... :klaske: De er sikkert ikke så synlige for alle andre som jeg innbiller meg, men likevel... :klaske: 

Skrevet

Les Mis settes opp i Oslo igjen   :bolledeig: 

Jeg vil ha rollelista, aller helst i går, og kommer ikke til å gå helt i lykke-koma før jeg har den - Folketeatret har tatt noen rare valg tidligere (*host*Stian Blipp*host*). Ikke minst vilvilVIl jeg ha Jon Bleiklie Devik som Jean Valjean...

Forøvrig kan de godt jekke seg ned en smule på Youngstorget:

Sitat

Og ikke minst: det er en forestilling som både kler og krever et så stort scenebilde som bare vi på Folketeateret kan tilby. Slik sett har "Les Miserables" endelig kommet hjem.

Dere har faktisk ikke byens største og beste scene, og heller ikke mest musikalerfaring. Men de lover i det minste stort tilstedeværende orkester, det er jo et framskritt...

• Liker 1
Skrevet

Fredag :danser: Opera både i dag og i morgen og sommerværet skal fortsette - alt ligger til rette for en bra helg. Drømt Tenk om-relaterte drømmer har jeg også gjort (jo takk, avvenningen og abstinensene går strålende :fnise: ), så da kunne jeg nesten leve med at jeg ble vekket et par ganger av lystige mennesker ute på uanstendige tidspunkt en hverdagsnatt...

Skrevet
1 time siden, Daria skrev:

Fredag :danser: Opera både i dag og i morgen og sommerværet skal fortsette - alt ligger til rette for en bra helg. Drømt Tenk om-relaterte drømmer har jeg også gjort (jo takk, avvenningen og abstinensene går strålende :fnise: ), så da kunne jeg nesten leve med at jeg ble vekket et par ganger av lystige mennesker ute på uanstendige tidspunkt en hverdagsnatt...

Skal du absolutt bo i sentrum får du tåle litt bråk. :fnise: 

Skrevet

Man skal ha litt flaks - og følge de rette twitter-kontoene... Da kan det nemlig dukke opp sånt som dette i det man åpner pcen:

Jeg fulgte linken, fant en radiostream og etterhvert også bilde, og plutselig sang svensken fra La Bohéme live i stuen min :strix:

Skrevet

Tårnarien også :hjerter_rundt: Og perlefiskerduetten! Godt jeg allerede satt...

Skrevet

Jeg var en gang kjent for å gå barbeint i tide og utide. De siste årene har jeg nesten sluttet med det men dette er tydeligvis året jeg vender tilbake til gamle vaner - i helgen har føttene fått hilse på både Karl Johan, Aker Brygge og Rådhusplassen. Det vil nok ta litt tid å bygge opp grus-toleransen igjen (det var en gang jeg relativt uanstrengt kunne løpe på singel), men jeg liker de nye steinene på Aker Brygge :jepp: 

• Liker 1
Skrevet

Dagens QI-episode kom med korrigerende undertekst: This is no longer true - the record was broken after this show was recorded. Hvordan unngå for mange sinte mail... :fnise:

Skrevet

DR har vært elskverdige nok til å legge ut gårsdagens konsert - sang for sang. Bildekvaliteten og synkroniseringer er ikke all verdens, men så lenge lyden er som den skal, klager jeg ikke :strix:

Men disse jentene som mente at Violetta var så cougar, skulle sett Mimi her...

Skrevet

God morgen. :kaffekopp: 

Er det her man kan legge ønske om boktips? Har du noen gode forslag å komme med? Helst noe lettlest feelgood med masse humor i. 

Skrevet

Jeg elsker "Saman er ein mindre aleine" av Anna Gavalda. En murstein av ei bok, men lettlest, og skikkelig feelgood.

Ellers er jeg akkurat ferdig med "Stolthet og fordom", og jeg lurer veldig på hvorfor jeg aldri har lest den før. Superfin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...