Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Drev rundt i folkehavet og så på barnetoget i over en time - det er noen år siden sist jeg har hatt anledning. Blir litt sentimental av det, og veldig takknemlig over å bo her. Ble stående en stund rett ved der et par smilende politifolk hadde togvakt, og ungene var ivrige etter å få en high five av dem. Bare det, å bo i et land som er så trygt og stabilt at barn tar det som en selvfølge at uniformerte menn bare vil dem vel - og får det bekreftet. Dagens søteste var Bygdøy skole, som hadde sin egen lille leikarring i toget, med barn helt ned i 6-årsalderen som danset oppover Karl Johan i setesdalsdrakter. De har tross alt Folkemuseet som nabo :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den 16.5.2016 at 17.40, Rosalie skrev:

Var på Plantasjen i dag, sammen med den halvdelen av Oslo som ikke var på Løkka. :sprettoy: Men fikk kjøpt det jeg skulle ha, så nå er jordbærplante på plass, tomatplantene er plantet om fra bitteminipottene de bodde i og verandakassene er fylt med stemor.

Ingen planer for morgendagen. Tror jeg dropper hele greia, og bare kuler'n hjemme.

Mine tomatbabyer har også vokst seg ut av bitteminipottene sine, hva har du plantet over dine i? Det er fryktelig mange av mine babyer, jeg teller kjapt til 40 :laugh: og jeg tenker med skrekk på at jeg må ut med 1000-lapper i store potter og mange sekker med jord.. :ler:  :P

Skrevet

Og ja, glemte å si; for en fin 17.mai det ble! :strix:

Håper alle er enige. :klemmer:

Skrevet

Og så var det dagen derpå... :Gjesp: Påtrengende mandagsfølelse, får trøste meg med at fredagen vil komme uventet fort :ler: 

Skrevet (endret)

Jeg var usedvanlig kulturell i natt - først konsert med Fagottkoret, så en særdeles eksklusiv forsmak på en ennå ikke skrevet (så vidt jeg vet - det får vel være grenser for å være sanndrømt...) musikal med Heidi Gjermundsen Broch og Jon Bleiklie Devik i hovedrollene. Det veier ikke helt opp for at planene om et gjensyn med Tenk om i kveld måtte vike ( :sur: ) for en sykedag på sofaen, men det er alltid litt ekstra schwung over feberdrømmer  :fnise:

Endret av Daria
Skrevet

-Jeg likte ikke en forestilling jeg så, ergo er operaen på ville veier og må vende tilbake til det tradisjonelle! 

Jeg elsker folk som mener deres personlige smak er det eneste som teller. Og han har jo sett mange forestillinger og observert andre publikummere, så dette vet han.... :rolleyes: Jeg synes heller ikke Turandot var den mest vellykkede fornyelsen jeg har sett de siste årene, men jeg forventer heller ikke at alt som gjøres på norske scener har som mål å tilfredsstille akkurat mine ønsker. Det får da være måte på å grave seg inn i sin egen navle.

Han fikk greit svar på tiltale, da...

Skrevet

Likte svaret. Og særlig denne

Sitat

Hvor finnes Puccinis Turandot? I teksten (libretto og partitur), i den aller første fremføringen ved La Scala i 1926 eller i vårt minne – kanskje som den første versjonen vi selv opplevde?

Jeg opplevde jo akkurat dette med Herheims La Boheme..... Men jeg gikk ikke ut i media og slaktet operaen av den grunn.

Skrevet

Dessuten har noen mistet fantasien.... Anfrid Cathrine.....

Skrevet

Det er jo nesten normalt - har spenstigere versjoner på jobben...

Skrevet
58 minutter siden, Skravla skrev:

Likte svaret. Og særlig denne

Jeg opplevde jo akkurat dette med Herheims La Boheme..... Men jeg gikk ikke ut i media og slaktet operaen av den grunn.

Nei, det er noe med å se litt lenger enn egne preferanser og innse at alt ikke handler om en selv. Og ikke minst å se at det er lenge siden de klassiske operaen hadde premiere - selv Puccini som er av de nyere - hadde vi fått se samme oppsetningen i dag er det slett ikke sikkert at vi hadde hverken likt eller skjønt dem. Vi hadde hvertfall ikke oppfattet dem på samme måte som datidens publikum gjorde, fordi vi har helt andre referanserammer. Det var jo også noe av tanken bak Herheims Boheme - at kreft i dag på mange måter er for oss det tuberkulose var for folk da. Det var ikke den romantiske døden det har blitt for oss...

Skrevet
5 minutter siden, Rosalie skrev:

Jeg vet du ikke ser på SKAM, men denne videosnutten på 7 minutter bør du få med deg. Girl Power! :D

http://skam.p3.no/2016/05/19/trussel/#comments

Syns også du skal lese blogginnlegget om (fitz)William og Noora: https://beatesrasteplass.wordpress.com/

Nå skal du ikke undervurdere min store tilfredsstillelse av å vite absolutt ingenting om de store popkulturelle fenomenene - du snakker tross alt med en av de som fortsatt ikke har sett reve-videoen til Ylvis... :fnise:

Skrevet

Begynte å lese blogginnlegget, men så trykket jeg på lenken til Darcys frieri, og da mistet jeg jo tråden fullstendig. Så ung Colin Firth var :fnise: 

Skrevet
52 minutter siden, Daria skrev:

Begynte å lese blogginnlegget, men så trykket jeg på lenken til Darcys frieri, og da mistet jeg jo tråden fullstendig. Så ung Colin Firth var :fnise: 

:hoho: 

Skrevet

Ewok-episoden av QI. Fortsatt morsom :fnise:

Skrevet

Furter over at formen holder meg hjemme på sofaen når jeg skulle ha vært og sett siste forestilling av Halve kongeriket. Innser jo at det ikke er synd på meg - har tross alt rukket å få det med meg syv ganger (eller var det åtte?), men sur er jeg likevel :jolie:I morgen skal jeg i operaen, da er det ikke aktuelt å være syk lenger...

Skrevet

Hiphop og rap er en genre jeg aldri har falt for, for å si det pent. Mye usjarmerende menn med et tvilsomt forhold til våpen og et enda mer tvilsomt kvinnesyn er hovedinntrykket. og når det skal oversettes til norske forhold blir det jo litt latterlig uansett hvordan det gjøres. Hørte denne på radioen i natt og lurte litt på om det var en parodi eller ikke (tror konklusjonen er at det ikke er det) - det er noe med tøffe rappere hvis budskap er hvor deilig det er å fiske i stille vann for å finne roen når de har mistet (sic! Er det noen jeg forventer har litt flere a-endelser enn meg, så er det rappere) troen...

Skrevet

God formiddag. :kaffekopp: 

Håper du er frisk igjen, og klar for operaen. :jepp: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...