Daria Skrevet 5 timer siden Forfatter #42061 Skrevet 5 timer siden Jeg orker egentlig ikke engasjere meg så voldsomt i alt som skjer rundt kongehuset nå - jeg er rojalist av så mange mer eller mindre rasjonelle grunner og mest opptatt av kjoler og bling og historie, og mine mest dominerende tanker og følelser er mye medlidenhet med kronprinsessen for det helvete hun har stått i de siste månedene. Det er likevel to spørsmål som presser seg på hos kverulanten, basert på det lille jeg har sett nå av overskrifter og kommentarer: 1) Overgripere er gjerne gode på å manipulere både ofre og omgivelser - Epstein var sannsynligvis en mester. Men kronprinsessen burde være unntaket som gjennomskuet og sto i mot dette? Det er helt sikkert dårlig dømmekraft og gale valg her også, men deler av kritikken, kanskje særlig i lys av det som har kommet fram i dag som hun kalte "ubehagelige opplevelser " kan fort nærme seg victim blaming. 2) Disse som tydeligvis har fått dey for seg at kongehusets fremste oppgave er å være et moralsk forbilde for folket - har de noensinne lest noe rojal historie...? 1 1
Daria Skrevet 1 time siden Forfatter #42063 Skrevet 1 time siden Passende nok kom jeg over dette sitatet fra komiker David Mitchell - verdt å tenke over for alle som nå roper om å avvikle kongehuset (noen av dem kan visst også trenge å lese seg opp på hvordan det i så fall vil foregå rent formelt...): The monarchy's not perfect, but it's also not harmful, powerful or, and this is the clincher, our fault. The inevitable imperfections of anything we replace it with would be. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå