Daria Skrevet 20. juli 2021 Forfatter #29501 Skrevet 20. juli 2021 Panisk leteaksjon i heimen da jeg tok meg til ansiktet og innså at nesedobben min var borte. Det hender den faller ut når jeg vrenger av meg tøyet eller tørker meg litt for energisk i ansiktet, men jeg pleier jo å merke at det skjer. Ettersom jeg, som en god jåle, er på dagens fjerde antrekk, var det jo nok av mulige anledninger... Etter å ha endevendt sengetøy, klær og håndkler dukket den opp på badegulvet og dagen er reddet. ikke at det ville ha vært noen krise - jeg har flere i bakhånd - men jeg kjøpte den i Covent Garden i 2013 og har stort sett brukt den siden, så vi er nært knyttet til hverandre...
Sauen Shaun Skrevet 20. juli 2021 #29502 Skrevet 20. juli 2021 Daria skrev (På 19.7.2021 den 15.08): Jeg fikk en meldingsforespørsel på Messenger. Fra en mann jeg ikke kjenner og ikke har noen felles fb-venner med. Av profilen hans ser jeg at han jobber på et varehus i en annen landsdel og liker å jogge - og dermed vet jeg mer om ham enn han vet om meg, siden alt som er offentlig på min profil er profilbildet. Meldingen besto i sin helhet av en tommelopp-emoji. Hva er poenget? I hvilken verden vil det komme noe som helst ut av en sånn henvendelse? Jeg fikk en SMS fra ukjent nummer her om dagen: "Jeg vet ikke om jeg har sagt D, men noen ganger blir du så fin" Et søk på nummeret ga treff på en mann jeg aldri har hørt om. Jeg lurer på om han noen gang fant ut at grunnen til at han aldri fikk svar fra den fine dama, var at meldingen ble sendt til feil nummer? Daria skrev (18 timer siden): QI forteller om en gård i NY hvor man kan betale i dyre dommer for å få kose med en ku - det skal visstnok være avslappende. Jeg kan love at hvis jeg er så tett på en ku at det å kose med den er fysisk mulig, er jeg svært lite avslappet... 🐮
Daria Skrevet 20. juli 2021 Forfatter #29503 Skrevet 20. juli 2021 Sauen Shaun skrev (14 minutter siden): Jeg fikk en SMS fra ukjent nummer her om dagen: "Jeg vet ikke om jeg har sagt D, men noen ganger blir du så fin" Et søk på nummeret ga treff på en mann jeg aldri har hørt om. Jeg lurer på om han noen gang fant ut at grunnen til at han aldri fikk svar fra den fine dama, var at meldingen ble sendt til feil nummer? Noen ganger blir du så fin - andre ganger er du ikke så mye å heise flagget for? Han var tydeligvis nesten like god på å skrive komplimenter som telefonnumre
Sauen Shaun Skrevet 20. juli 2021 #29504 Skrevet 20. juli 2021 Daria skrev (34 minutter siden): Noen ganger blir du så fin - andre ganger er du ikke så mye å heise flagget for? Han var tydeligvis nesten like god på å skrive komplimenter som telefonnumre Nemlig Så ingen grunn til å melde tilbake at han hadde sendt feil heller. Dama er sikkert like glad for å slippe det komplimentet 😂
Daria Skrevet 20. juli 2021 Forfatter #29505 Skrevet 20. juli 2021 Strengt tatt gjorde du dem begge en tjeneste
Daria Skrevet 20. juli 2021 Forfatter #29506 Skrevet 20. juli 2021 Jeg hadde en plan om at jeg skulle kombinere en kveldstur med å få kjøpt noen nye planter til balkongkassene. Det var en god plan, helt til jeg rett før kl 19 sto utenfor Mester Grønn og oppdaget at de i anledning sommeren stengte kl 18 i stedet for det vanlige kl 20... Men jeg fikk en tur, da, og en halvtime med bok på en parkbenk.
Daria Skrevet 20. juli 2021 Forfatter #29507 Skrevet 20. juli 2021 Når det i et par setninger i RFK-biografien dukker opp en mann som heter Miskovsky, er det jo helt naturlig at tankene mine umiddelbart tar turen tilbake til en gammel slager... Mens jeg satt på balkongen og leste dukket det dessuten opp en spurv, som satte seg til rette i potten til pasjonsblomsten (som kom med årets første blomst i dag ) og kvitret så høyt og usjenert at en av kompisene hans stakk bortom for å se hva som pågikk.
Cata Skrevet 21. juli 2021 #29508 Skrevet 21. juli 2021 Sauen Shaun skrev (22 timer siden): Nemlig Så ingen grunn til å melde tilbake at han hadde sendt feil heller. Dama er sikkert like glad for å slippe det komplimentet 😂 "Anti-Kirsten Giftekniv" . *dobbeltsjekker at man har fått i og r i riktig rekkefølge... *
Daria Skrevet 21. juli 2021 Forfatter #29509 Skrevet 21. juli 2021 Daria skrev (På 18.7.2021 den 23.04): 18.07: Syv lest, tre kjøpt. Laurent Binets Sivilisasjoner er en kontrafaktisk roman av det svært ambisiøse og fantasifulle slaget. Det starter med at Frøydis Eiriksdatter, når hun forlater kolonien i Vinland, drar sørover til både Cuba og Peru og etterlater seg kunnskap om blant annet jernstøping og tordenguden. Dermed møter Columbus noen århundrer senere en helt annen sivilisasjon - og plutselig er rollene snudd og inkaene erobrer Europa... Det er morsomt og kreativt og fullt av historiske personer (helt sikkert flere enn jeg fant - hver gang jeg googlet et navn var det en virkelig person, og jeg gadd ikke google alle...) og detaljer, og et veldig godt (og godt oversatt) språk, men til slutt blir det rett og slett litt for mye av det gode - for detaljert og komplisert og ambisiøst og samtidig litt raskt i svingene; engasjementet og interessen min daler, særlig i den siste delen. 21.07: Åtte lest, fire kjøpt. Jeg har lest en pakistansk novellesamling - det er to ord jeg ikke har anledning til å kombinere så ofte... I Daniyal Mueenuddins In other rooms, other wonders er alle historiene på et eller annet vis knyttet til patriarken K. K. Harouni - han slektninger, tjenere, omgangskrets, hans hus og landområder. Det gir boka en helhetlig følelse og meg gleden av å finne igjen ubetydelige bipersoner i en novelle i en sentral rolle i en annen. Samtidig oppleves alle novellene som hele, avsluttede historier - jeg føler meg ikke snytt for halve fortellingen, som jeg ofte gjør med noveller. Boken om kunst i Oslo er ankommet, den skal jeg nok få mye glede av. Her er både statuer og fasader, museer og gallerier. Min største umiddelbare innvending (i tillegg til at enhver skribent, korrekturleser og redaktør som lar en setning - for ikke å si et avsnitt - som begynner med Og komme på trykk, burde straffes) er størrelsen - en bok som langt på vei er en turguide burde vært i et litt mer veskevennlig format,
Daria Skrevet 21. juli 2021 Forfatter #29510 Skrevet 21. juli 2021 Plan for kvelden: Bytte ut de sørgelige restene av stemorsblomstene med nyinnkjøpte blomster og urter. I dag kom jeg meg (etter en lesepause i parken) til en (annen) åpen Mester Grønn, men utvalget var såpass lite fristende at det ble en spontantur til Majorstua og blomstermarkedet der i stedet. Tok også turen innom Fretex og klådde på et par bøker (deriblant en gammel Sigrid Undset), men klarte å holde alle lyster i sjakk. Igjen stusser jeg litt over prissettingen deres - jeg betaler jo ikke nesten 600 kroner for en brukt veske, uavhengig av hva den kostet som ny.
Skravla Skrevet 21. juli 2021 #29511 Skrevet 21. juli 2021 Daria skrev (4 minutter siden): Plan for kvelden: Bytte ut de sørgelige restene av stemorsblomstene med nyinnkjøpte blomster og urter. I dag kom jeg meg (etter en lesepause i parken) til en (annen) åpen Mester Grønn, men utvalget var såpass lite fristende at det ble en spontantur til Majorstua og blomstermarkedet der i stedet. Tok også turen innom Fretex og klådde på et par bøker (deriblant en gammel Sigrid Undset), men klarte å holde alle lyster i sjakk. Igjen stusser jeg litt over prissettingen deres - jeg betaler jo ikke nesten 600 kroner for en brukt veske, uavhengig av hva den kostet som ny. Flink som bare klådde på bøker. En bruktveske til 600 kr skal være eksklusiv og vintage - ikke fretex.
Skravla Skrevet 21. juli 2021 #29512 Skrevet 21. juli 2021 Jeg har jaget mamutter i dag. De samlet seg i flokker i hver eneste hjørne her, så jeg fant frem støvfille og vann. Hadde vel tenkt å bruke et par dager for ikke å bruke opp all energi, men plutselig sa det "pang" og da var jeg nesten ferdig med alt unntatt badet. Fikk drukket vann og spist litt og ble ferdig med kjøkkenet også. Kjedelig om det hadde blitt stående halvferdig. Nå er det veldig lite energi igjen i kroppen. Ble en pizza fra peppes til middag. Bare tanken på å gjøre noe selv var for mye. Men en vakker dag lærer jeg sikkert å fordele energi så det holder.
Daria Skrevet 21. juli 2021 Forfatter #29513 Skrevet 21. juli 2021 I min verden betyr jage mammuter som regel å handle på mammutsalget, så et øyeblikk trodde jeg du hadde vært på bokshopping Ensporet vet jeg ingenting om - og ikke så mye om husarbeid heller, mvh sjuske. Til glede for min nye samboer - jeg har fått en edderkopp på kjøkkenet, den tusler stadig rundt på gulvet. Denne er i tillegg til den på badet og den i palmehjørnet i stua - jeg antar at de skiftes ut jevnlig, men det bor alltid en hvert sted Jeg fjerner vevet når det blir for påfallende, men ellers lar jeg dem i fred - de tar seg av andre insekter og sies jo å være lykkebringende...
Daria Skrevet 21. juli 2021 Forfatter #29514 Skrevet 21. juli 2021 Kveldens plan er gjennomfør Nå er jo spørsmålet hva jeg skal bruke resten av kvelden på - sofasløving og surfing eller Robert Kennedy og Sigrid Undset. Eventuelt oppvasken, men det får da være grenser på hvor mye nyttog man skal gjøre på en kveld... Jeg har knapt sett på tv den siste uken - en post-EM/TdF og pre-OL-pause...
Skravla Skrevet 21. juli 2021 #29515 Skrevet 21. juli 2021 Her surfet jeg gjennom kanalene, men fant ikke noe spennende. Så jeg lette blant ting jeg har tatt opp og fant noe der.
Daria Skrevet 21. juli 2021 Forfatter #29517 Skrevet 21. juli 2021 Det blir jo aldri for mye Aaron Tveit. Eller Sondheim.
Daria Skrevet 21. juli 2021 Forfatter #29518 Skrevet 21. juli 2021 Nok en musikal jeg så gjerne skulle sett...
Daria Skrevet 22. juli 2021 Forfatter #29519 Skrevet 22. juli 2021 I dag har jeg stort sett styrt unna medier av alle slag. Jeg husker hva som skjedde for ti år siden, det var og er jævlig og jeg trenger ikke se minnestunder og taler og være vitne til andres tårer og sorg (og er så heldig at jeg ikke var personlig berørt hverken direkte eller indirekte og kan derfor velge å ikke forholde meg til det i så stor grad).
Skravla Skrevet 22. juli 2021 #29520 Skrevet 22. juli 2021 Jeg har også holdt meg unna alt. Blir jo på mange måter påminnet det stadig ved å se regjeringsbygget så noe mer trengs ikke for meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå