Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fysisk årgangsbok...

Skrevet

Jeg slutter ikke å bli overrasket over hvor mye folk det er overalt så snart det er hint av sol og varme. Det er ikke det at jeg på noe tidspunkt forventer å ha Aker Brygge for meg selv, men jeg var ikke helt forberedt på så mange mennesker - og ikke minst så mange store grupper av dem, særlig i tenåring/ung voksen-segmentet - etter kl 19 på en nedstengt-med-restriksjoner-søndag. Jeg skjønner jo hvorfor det er den aldergruppen som har hatt mest smitte, de er tydeligvis enda bedre enn meg på øyemål...

Skrevet
Daria skrev (2 timer siden):

Fysisk årgangsbok...

Ferdiglest, via PC :nigo:

Skrevet (endret)

Jeg har stort sett holdt meg hjemme i helgen, men så på lokalnyhetene at det var folksomt på uteserveringene... Og meteren ble veldig kort i løpet av fredagen :klo:

Endret av Roadrunner
Skriveleif...
Skrevet

Her er uteserveringene stengt - men man kan jo lure på om det ikke hadde vært bedre om de var åpne nå. Man har tross alt litt bedre kontroll der enn på plener og parkbenker...

Skrevet

Jeg vokter telefonen som en forelsket fjortis om dagen (om enn med litt lavere hormonnivå) - lyden er på og den er sjelden utenfor rekkevidde. Samtalene jeg venter (I dag? I morgen? Fredag? Hvem vet?) er ikke nødvendigvis like lystbetonte, men kan være minst like avgjørende for humør og velvære den kommende tiden. Da ligger det jo i kortene at en spamtelefon fra Spania ikke var det som sto høyest på ønskelisten da den plutselig ringte...

Skrevet

Klokka har passert vanlig kontortid, da er det vel på tide å slippe taket i telefonen... Dagens aktivitet, i tillegg til telefonvakt og utelesing (en benk, en balkong, to bøker, et tidsskrift) har vært utflukt til Plantasjen for innkjøp av stemorsblomster, med påfølgende beplantning av verandakassene. Inntørket lyng og restene av pyntekål har blitt kastet og en haug lyngblomster og løv fra i fjor feid opp fra gulvet. Nå nærmer det seg middagstid, dessuten burde jeg vel prøve meg på en styrkeøkt til, så jeg kan se fysio i øynene med god samvittighet i morgen. Hun har lovet/truet med en skikkelig økt i salen, så det er bare å glede seg... 

Skrevet

Jeg har tømt tre bokser te de siste dagene, og jeg har bonuspoeng som snart går ut i Bokklubben. Dette må jo nødvendigvis få følger...

Skrevet

Til glede for RRs indre underholdning kan jeg melde at hinderløypa er tilbake, med nye og krevende utvidelser :ler: Jeg kan også melde at forskjellen på ny og gammel fysio kan oppsummeres i hva de gjør mens pasienten sykler. Ny fysio går og ordner andre ting; gammel fysio lente seg mot nabosykkelen og skravlet i vei om alt mulig annet. Førstnevntes tilnærming er antagelig mer effektiv for alle involverte, men det var jo litt hyggelig med pratinga hans. Jeg gikk fra østlandsk mann til bergensk kvinne og fikk en mindre pratsom fysio - det strider jo mot alle fordommer og stereotyper :ler: 

Var innom biblioteket for å levere boka jeg lånte sist uke og fikk plukket med meg et par nye. Det står jo at de bare er åpent for klikk&hent og levering, men de hadde satt opp en "Røsk med deg når du likevel er innom"-utstilling (min formulering...) i henteområdet, og jeg fant både Kjell Westös nyeste (jeg har ventet på at den skulle komme i svensk pocket, men når det først sto der...) og en annen finlandssvensk roman jeg har hatt lyst til å lese. Forlenget sykemelding har jeg også fått ordnet, så det er ikke måte på hvor effektiv jeg har vært i dag. I kveld er det quiz-tid, før det burde jeg sikkert gjøre noe med oppvasken som er i ferd med å ta over kjøkkenbenken. Snart... *heller opp mer te og kaster lange blikk på Hillary Clinton-boka som ligger på bordet med under 100 sider igjen*

Skrevet

Takk! :lur:

Akkurat det jeg trengte i dag :nigo:

Skrevet

Glad for å kunne være til hjelp :ler: 

Skrevet
Daria skrev (På 17.4.2021 den 9.37):

Fortsatt 16.04 (jeg ble jo ferdig rett før midnatt...): Syv lest, en kjøpt.

I følge boka jeg leste tidligere i måneden om Bloomsbury-gruppen, revolusjonerte Lytton Strachey biografi-genren, særlig med sin bok om dronning Elizabeth I og hennes forhold til jarlen av Essex fra 1928. Ettersom den alt sto i bokhylla (gammelt bibliotekseksemplar kjøpt på antikvariatsalg), var det jo helt naturlig å fortsette der. Strachey har et helt fantastisk språk og formuleringsevne, og en innlevelse de færreste biografier i dag kan tillate seg uten på havne i roman-genren, samtidig som har har dekning for alle historiske hendelser. Boka e helt klart skrevet for den dannede brite - her forutsettes en del kunnskaper jeg (til tross for at jeg har lest en del om Tudor-tider og for den saks skyld engelsk klassisk litteratur) ikke alltid kan hoste opp... 

20.04: Åtte lest, en kjøpt.

Hillary er ferdiglest (og oppvasken tatt). What Happened er hennes versjon av presidentvalgkampen 2016 - den har ligget på vent en stund, men jeg orket ikke begynne før jeg var sikker på at Trump av ute av det hvite hus... Interessant og skremmende lesning - og ganske frustrerende, jeg får jo lyst til å gå ut og hyle mot himmelen. At hun klarer å skrive såpass saklig om det er imponerende - det er selvfølgelig en subjektiv versjon, men i motsetning til visse andre kan hun oppvise en viss grad av selvinnsikt, og ikke minst en god dose selvironi og galgenhumor. Det er vanskelig å ikke tenke på og sørge over det som kunne ha vært, men ikke ble.

Skrevet (endret)

Hvordan går det? Har telefonen ringt ennå? :klem:

Endret av Roadrunner
Skrevet

Her er tyst... Den rasjonelle delen av meg prøver å minne meg selv på at det er legen som får resultatet innen en ukes tid, det betyr jo at det kan ta ytterligere et par dager før jeg hører noe - den mindre rasjonelle delen har vært utålmodig omtrent siden jeg forlot sykehuset. Håper å høre noe før helgen, hvis ikke blir den lang...

Skrevet

Halvveis i Kontrapunkt ligger jeg langt foran begge lagene :nigo: Hvilket sier litt om at jeg har en god dag, men enda mer om at de har en dårlig... :fnise: 

Skrevet

Jeg slo vinnerlaget med ett poeng - dette skal jeg leve på lenge :nigo: 

Skrevet

Jeg hadde vel ikke klart å svare på et eneste spørsmål i kontrapunkt :ler:

Skrevet

En av oppgavene er å gjenkjenne en bok ut fra navnet på noen av karakterene - i går var boka Bibelen. Den tror jeg du hadde tatt... ;) 

Skrevet

:sol: Man burde vel pakke te og bok og komme seg på en litt lengre tur, det er noen dager siden sist...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...