Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vel... etter å slitt deg ut med kjellertur så var vel matlaging det minste jeg kunne gjøre. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjellertur etter mitt ønske, riktignok, men man skal jo ikke være så nøye på det :ler: 

Skrevet

Brooke Shields! :rulle: :pls: Du vet det er direktesending når... :fnise: (3:10, for de som av uforståelige grunner ikke føler for å se hele...). 

Skrevet

Godt hun ikke lever av å være skuepil... - eller, forresten... :fnise: 

Skrevet
Daria skrev (7 minutter siden):

Godt hun ikke lever av å være skuepil... - eller, forresten... :fnise: 

Ja..... det var det der med yrke og kunnskap.... 

Skrevet

Jeg mistenker at skuespillere med mye teatererfaring er drevne i mer eller mindre uplanlagt improvisasjon og håndtering av den type situasjoner på et helt annet nivå enn de som primært driver med film og tv hvor man alltid kan kutte og prøve en gang til...

Skrevet

Jeg for min del syntes jeg så James Earl Jones på  3:00 ❤️ 

Skrevet

Og mens vi snakker om Brooke Shields, hun er eneste skuespiller som virkelig har fått meg til å tabbe meg ut på kino. I tårepersen "Endless Love" som gikk på kino på åttitallet så var det en scene som fikk alle til å hulke og snufse. Mener det var noen som brant inne, men det kan også ha vært en i overkant romantisk scene. Uansett, det var så overdrevet at det fikk meg og vennene mine til å bryte ut et grassat latteranfall - mens alle andre satt og vred lommetørklær. 

*avslører fortid som kinoplager...*

Skrevet

:rulle: Av og til må man bare...

Skrevet

Dagens ord: Kjeksbedragere.

For øvrig vet jeg ingenting om den bestillingen fra Nynorsk antikvariat som nettopp dukket opp i innboksen min og tror det er på tide å logge av og finne senga... :plystre:

Skrevet

*lander i sofaen med et brak*

Fikk kjørt meg hos fysio i dag - jeg måtte sende @Roadrunneren tanke da han satte opp hinderløype, men det er kanskje ikke like festlig når det ikke er naboer involvert? :fnise: Det er ikke så avansert eller så underholdene som det høres ut, dog - en rad forskjellige puter å gå på og en stor balanseball til slutt, men krevende nok for meg. Men det er fremgang å spore, i følge han som vet (og som fortsatt driver egenopplæring - Jeg fant ikke så mye, så jeg diskuterte litt med en kamerat som har mer erfaring med nevrologiske lidelser...), så det er visst festligere øvelser i vente... 

Ny time på fredag (og flere balanseøvelser hjemme i mellomtiden), kontrolltime hos krystallspesialisten i morgen, og dagen startet med melding fra fastlegen om at blodprøvene jeg tok forrige uke ikke var helt bra og må tas igjen om et par uker (ikke uvanlig etter kortisonbehandling og sannsynligvis ingen grunn til bekymring, men de tar ingen sjanser...). Jeg føler meg jo litt feilvare for tiden... :ler: 

Skrevet

Hinderløype og livlig fantasi er alltid en god kombinasjon :nigo:

Du har litt å ta av for øyeblikket ja, og er kanskje bare lettet over at du tross alt ikke er en hest? Da hadde man fort blitt løvemat i Dyreparken :sjenert: Haltepinka har tenkt de samme tankene :fnise:

Men glad for å høre at det er bedring å spore, og mer utfordrende (og festligere) øvelser tyder vel bare på at det går veien? Ellers hadde du vel fortsatt kranglet med de øvelsene du begynte med? 

Håper det er duganes nyheter hos krystallspesialisten i morgen (høres eksklusivt ut å gå til en krystallspesialist for øvrig...), og at det fortsetter å gå fremover på alle fronter. 

Skrevet

Definitivt tryggest å ikke være hest, ja :ler: Jeg er jo fortsatt nesten litt overveldet over hvor godt man blir fulgt opp som sykt menneske her, jeg kan fint ta en skatteøkning for å opprettholde det. Det er absolutt framgang å spore - fysio er veldig fornøyd og sier jeg responderer godt på øvelser og trening, jeg synes det går laaangsomt... Men jeg prøver å høre på ham og på kroppen og la det ta den tiden det tar - jeg vet jo også at det fort kan smelle om jeg presser på for mye (se tidligere innlegg om å ta pauser i tide...). 

For øvrig er jo krystallspesialist et mye morsommere ord enn øre-nese-hals-lege med spesialisering :fnise: 

• Liker 1
Skrevet
Roadrunner skrev (4 timer siden):

Du har litt å ta av for øyeblikket ja, og er kanskje bare lettet over at du tross alt ikke er en hest? Da hadde man fort blitt løvemat i Dyreparken :sjenert: Haltepinka har tenkt de samme tankene :fnise:

Ikke for å være slem, men...hadde nå egentlig løvene villet ha "feilvarene" til middag :fnise:   ?

Skrevet

Du tror løvene er så kresne? *litt usikker på om jeg skal bli fornærmet eller ikke* :fnise: La meg for ordens skyld påpeke at feilene her primært sitter i nervene, ikke i kjøttet, så jeg tror ikke smaken er nevneverdig påvirket hverken av det eller av leververdier litt utenfor normalen. Uten at jeg mener å argumentere for at jeg skal bli løvemat :fnise: 

Skrevet
Daria skrev (På 24.1.2021 den 23.51):

For øvrig vet jeg ingenting om den bestillingen fra Nynorsk antikvariat som nettopp dukket opp i innboksen min og tror det er på tide å logge av og finne senga... :plystre:

Posten meldte at pakken er underveis - og at den veier nesten seks kilo. Jeg fant ut at dette var et ypperlig tidspunkt å teste ut deres levering-på-døra-tjeneste... Jeg har også blitt minnet om en av ulempene ved å netthandle fra antikvariat - der man i vanlige nettbokhandler gjerne slipper porto om man handler nok (de3t gjør jeg jo som regel - dessuten er vel standardporto i bokklubben uansett 40 kroner eller deromkring), blir portoen bare dyrere og dyrere jo mer man handler hos antikvariatene. Om noen skulle lure koster 5,9 kg bokpakke 220 kroner å sende...

• Liker 1
Skrevet

Jeg holder på med nok en bok om bøker og lesing - en høyt elsket meta-genre. I en avsnitt tar forfatteren for seg nettopp sånne bøker (meta-meta-bok :hoppe: :fnise: ) og ramser opp 15 titler fra sin egen samling. Jeg hadde halvparten (samt en god del andre)... :ler: 

Skrevet

Jeg sier ikke at jeg har vanket på klinikken her lenge, men jeg trenger ikke oppgi hverken navnet mitt eller hvem jeg skal til i luka lenger...

-Da var du her, ja - kl 10. Du fikk meldingen vår som vanlig...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...