Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mulig vi er helt tilbake på 80-tallet her - den gang Whitney Houston var ung og uskyldig... Tenk hva hun kunne vært og blitt hvis hun hadde holdt seg unna Bobby Brown og dop.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne ikke husket navnet på gruppa om det sto om livet, men refrenget sitter... 🌠

Skrevet

Det ligger en halslinse (det kjennes hvertfall sånn ut på fasong og hardhet) inni foret på en av veskene mine - men jeg finner ikke noe hull noe sted. Hvordan har den kommet seg dit? :klo: Livets små mysterier...

Skrevet

Arvingarna hos Lotta på Liseberg - de slår ikke Dag Ingebrigtsen når det gjelder å være bredbeint, men de gjør så godt de kan...

Skrevet

Utenfor Djurgården sitter to menn i en gummibåt med et stort skilt med Allsång-båten. Den burde jo vært rød... :fnise: 

Skrevet

MGP-antrekket til Anna Bergendahl var litt i overkant selv i en sånn setting. Å gjenbruke det på allsång-scenen utendørs i fullt dagslys ser mer enn en smule malplassert ut...

Skrevet (endret)

Gubbe-Måns er tilbake på Skansen! :ler: Med den jakken kunne han vært servitør på en strandrestaurant på 50-tallet... 

Endret av Daria
Skrevet

Kveldens entusiasme-pris går til Anna Bergendahls blonde danser, som åpenbart synes det er stas å få sitte ringside og synge allsång :ler: 

Skrevet

Rapper i syrinfarget shorts- og skjortesett, som mest av alt ser ut som en pysjamas. Yo, man...

Skrevet

(Ja, motepolitiet har en aktiv kveld :ler: )

Skrevet
På 27.6.2020 den 18.49, Daria skrev:

27.06: Ti lest, ti kjøpt.

God start på ferien :ler: Når det er for varmt til å gjøre stort, men nok skyer og bris til at det var levelig på balkongen store deler av dagen... Jeg har lest ferdig Roxanna Slade, en helt grei roman om livet til en sørstatskvinne på 1900-tallet; Madeleine Albrigts bok om brosjene hennes og Ruth Lillegravens diktsyklus Sigd, som jeg har sett på teater flere ganger og endelig fått lest også.

30.06: 11 lest, ti kjøpt.

Månedsstatistikken vippet i riktig retning i siste øyeblikk :ler: Guden for mareritt av Paula Fox foregår stort sett i New Orleans noen klamme, intense måneder i 1941 hvor krigen truer, homofili og rase er betente spørsmål og 23 år gamle Helen møter livet på egenhånd for første gang.

Skrevet (endret)

Oppsummering leseåret 2020, 2.kvartal:

59 lest og 32 kjøpt, hvorav 13 lest.

Tilsvarende tall for samme tidspunkt i fjor:

59 lest og 49 kjøpt, hvorav 31 lest/forkastet/fortært (sangbøker blir jo strengt tatt ikke lest...) pr nå.

Jeg er faktisk a jour med fjorårets ekstremlesningsår :daane:Korona skal vel ha en del av skylda/æren for det. Forsåhvidt vel så imponert over at jeg - på tross av isolasjon og kjedsomhetsshopping - ligger så langt under fjorårets innkjøpstall, men tre måneder uten bruktshopping hjelper vel...

Endret av Daria
Skrevet

Denne twittertråden er et fantastisk bevis på at mange av britene som stemte for Brexit ikke hadde den fjerneste anelse om hva det egentlig innebar. Litt usikker på om man skal le eller gråte av det hele, men utvalgte deler kaller definitivt på latteren...

I have spoken to our Mayor's wife (Mayor is out having lunch). She says after knowing him for thirty years he could be probably be corrupted if a date with Vanessa Paradis could be delivered as part of the deal.

Borgermesteren og hans kone er franske, om noen var i tvil... :fnise: 

Skrevet

Jeg har en plan om at jeg på mine mange hjemmeferiedager skal gjøre én nyttig ting i heimen utover "daglig drift" hver dag. Det trenger ikke være stort og ambisiøst, men rydde en skuff, reparere noe fra kleshaugen, sortere ut noen bøker til bruktbutikken (og faktisk få levert dem dit). Med fire ferieuker kan det jo faktisk gjøre en merkbar forskjell. I dag har jeg vært på Elkjøp med elektrisk avfall (jeg har nok til en tur til - det skal tross alt bæres til toget), i helgen ryddet jeg i veskesamlingen og i boksen med det rare i...

Skrevet

Målet sitt, det! :danser: :ball: 

Skrevet

Forvirringen når jeg glemmer at jeg har kommentatorlyd fra radioen, ikke tven, og det plutselig ikke er samsvar mellom lyd og bilde i pausen :fnise: 

Skrevet

Brattbakk byttes inn på Lerkendal. Filip Brattbakk, altså, sønn av sin far (naturlig nok...). Det er litt for mange spillere i eliteserien nå hvis fedre jeg husker fra da de var aktive... *gammel*

Skrevet

I dag synes jeg været er i overkant vinglete og ubestemmelig... Jeg kom ut på balkongen for å spise lunsj, og oppdaget til min store overraskelse at det regnet, men med en jakke var det likevel levelig å sitte ute. Innen jeg var ferdig med å spise var det sol og varmt, så jeg tok av jakken, fant fram solkremen og hentet en is. Innen jeg hadde fått av papiret hadde det skyet over, og nå regner det igjen. Alt i løpet av en halvtime...

Skrevet

...og der kom tordenet 🌩️ Dette har ikke yr sagt noe om...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...