Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

1 time siden, Daria skrev:

Dagens kverulant:

Three of her best clients, however, are widows of the same man.

Kan man kalles enke hvis man er skilt og mannen er gift (og skilt og gift enda en gang) med en annen når han dør...?

Jeg vil påstå at man ikke er enke om man er fraskilt og exen dør...... men hva vet  jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yr lovet regn hele søndagen og jeg gledet meg vilt og uhemmet..... Nå kommer det bare litt på kvelden. *luremus*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok meg et halvt vers av För kärlekens skuld å mute svts midsommarkonsert. Hvorfor må hun legge den så høyt at hun bare klarer å pipe---?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skravla skrev:

Yr lovet regn hele søndagen og jeg gledet meg vilt og uhemmet..... Nå kommer det bare litt på kvelden. *luremus*

Det blir fortsatt grått og småregn og stort sett under 20 grader hele dagen - jeg har ambisjoner om å være inne og gjøre nyttige ting (innimellom...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2020 den 13.55, Daria skrev:

17.06: Fire lest, seks kjøpt.

Sommerens armchair travelling er innledet med en togreise jorda rund - i den grad det er lov å kalle den det når man ikke er i nærheten av hverken Afrika eller Latin-Amerika... I Around the world in 80 trains gjør Monisha Rajesh akkurat det, i en reise av den typen jeg liker å lese om, men egentlig ikke har noe stort ønske om å kopiere.

19.06: Fem lest, seks kjøpt.

En time på toget, en liten time på balkongen - og det var alt som skulle til for å komme seg gjennom Pedro Carmona-Alvarez'  Og været skiftet og det ble sommer og så videre. En helt grei bok som ikke gjør det store inntrykket i noen retning, med et språk som noen ganger imponerer, andre ganger irriterer. Jeg er allerede i gang med oppfølgeren - mest fordi jeg visste at den fantes og vi hadde den også på jobben, så jeg tok den med. (Men RR, hvis du vil lese en bok med mye Springsteen-referanser...).

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Daria skrev:

Det blir fortsatt grått og småregn og stort sett under 20 grader hele dagen - jeg har ambisjoner om å være inne og gjøre nyttige ting (innimellom...).

Det kan fremdeles komme masse regn..... Da jeg skrev mitt innlegg var det sol og opp mot 27 grader frem til kvelden og så regn...... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Daria skrev:

Det tok meg et halvt vers av För kärlekens skuld å mute svts midsommarkonsert. Hvorfor må hun legge den så høyt at hun bare klarer å pipe---?

Her er det Flagstadfestival og direkte-sendt Drive-in Opera. Har nettopp fått perlefiskerduetten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste det var noe jeg hadde glemt :sur: Men kvelden er ennå ung, og det går vel an å begynne fra start igjen når den er slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Cata skrev:

Regndråpe nr. 1 kom på tida (følger med på yr). Regndråpe 2 gikk seg visst bort på veien. 

Mener du at en dråpe gjør ingen regnskur? :regn: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Daria skrev:

Mener du at en dråpe gjør ingen regnskur? :regn: 

Pr def ja. Dessuten ble stakkars dråpen så ensom så jeg synes rent synd på den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje den var sendt ut for å teste forholdene, og ga resten beskjed om å vente...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Daria skrev:

Kanskje den var sendt ut for å teste forholdene, og ga resten beskjed om å vente...?

Den kunne vært inkognito så den ikke jaget meg og Kindle inn fra hengekøya...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det var det som var målet, og siden den klarte det på egen hånd var det ikke nødvendig med forsterkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Daria skrev:

Kanskje det var det som var målet, og siden den klarte det på egen hånd var det ikke nødvendig med forsterkninger.

Antyder De at jeg er en pingle? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fant den, og fikk med meg halve siste sang direkte før de kuttet... Tror det er en plan for morgendagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Daria skrev:

19.06: Fem lest, seks kjøpt.

En time på toget, en liten time på balkongen - og det var alt som skulle til for å komme seg gjennom Pedro Carmona-Alvarez'  Og været skiftet og det ble sommer og så videre. En helt grei bok som ikke gjør det store inntrykket i noen retning, med et språk som noen ganger imponerer, andre ganger irriterer. Jeg er allerede i gang med oppfølgeren - mest fordi jeg visste at den fantes og vi hadde den også på jobben, så jeg tok den med. (Men RR, hvis du vil lese en bok med mye Springsteen-referanser...).

20.06: Seks lest, seks kjøpt.

Bergens ungdomsteater er oppfølgeren til Og været skiftet..., og heller enn å fortette der den forrige sluttet, forteller den deler av historien en gang til. Selvfølgelig med nye nytt - flere historier, flere detaljer og synsvinkler, men jeg sitter med følelsen av av en del av dette har jeg jo lest før - til og med med mange av de samme formuleringene. Språket skifter igjen mellom det gode originale, det gjentagende (det er begrenset hvor mage ganger du kan sammenlikne et smil med en revne, uansett hvor god metaforen var første gang) og det uklare (det er setninger jeg må lese flere ganger før jeg kanskje skjønner hvem og hva). Historien fenger forsåhvidt, men setter ingen dype spor - og jeg får mark av alle drømmene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...