Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Daria skrev:

Sånn apropos emaljesmykker... *vil ha*

 

 Å fy f.... det var lekkert. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Daria skrev:

Waterloo har man jo sunget på Skansen... :danse: 

Jepp.... med fullt trøkk. Det var en hes kveld etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Skravla skrev:

 Å fy f.... det var lekkert. :hjerter:

Det ville jo kle meg - jeg har sikkert en utringning det kan passe til. Hvis ikke kan jeg skaffe en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Skravla skrev:

Jepp.... med fullt trøkk. Det var en hes kveld etterhvert. 

Hes, sliten og lykkelig - og godt fornøyd med å ha hotell rett rundt hjørnet :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Daria skrev:

Hes, sliten og lykkelig - og godt fornøyd med å ha hotell rett rundt hjørnet :ler: 

Those were the days, my friend.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Daria skrev:

Det ville jo kle meg - jeg har sikkert en utringning det kan passe til. Hvis ikke kan jeg skaffe en...

Det vil passe aldeles utmerket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Skravla skrev:

Those were the days, my friend.....

...we thought they'd never end... :sukk: Vi får nøye oss med Oslos perler i år - vi har jo noen av dem her også... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVT viser sammendrag fra kronprinsessens bryllup - de har jo 10 års bryllupsdag. Ti år gamle taler kan fortsatt være rørende... :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2020 den 15.41, Daria skrev:

20.06: Seks lest, seks kjøpt.

Bergens ungdomsteater er oppfølgeren til Og været skiftet..., og heller enn å fortette der den forrige sluttet, forteller den deler av historien en gang til. Selvfølgelig med nye nytt - flere historier, flere detaljer og synsvinkler, men jeg sitter med følelsen av av en del av dette har jeg jo lest før - til og med med mange av de samme formuleringene. Språket skifter igjen mellom det gode originale, det gjentagende (det er begrenset hvor mage ganger du kan sammenlikne et smil med en revne, uansett hvor god metaforen var første gang) og det uklare (det er setninger jeg må lese flere ganger før jeg kanskje skjønner hvem og hva). Historien fenger forsåhvidt, men setter ingen dype spor - og jeg får mark av alle drømmene...

24.06: Seks lest, ti kjøpt.

Jeg var i en bruktbutikk for første gang siden nedstengningen og fant en av de gamle feministromanene til Märta Tikkanen. Så kom jeg på min vei mot Deli di Luca og is forbi et antikvariat med en billigkurv utenfor og tok med meg (jada, jeg gikk inn og betalte for dem) en roman av Agneta Pleijel, en bok om kunstnerpar og en litteraturhistoriebok. Fire bøker til den voldsomme sum av kr 60,- - det samme som jeg betalte for kjedet jeg også fant i bruktbutikken (og som jeg trengte nesten like mye som bøkene...). Dessuten sparte jeg jo masse på at jeg ikke trengte nye briller etter formiddagens synstest :jepp: 

Jeg har også rukket en times lesing i Dronningparken, med forbipasserende andunger og barnehagebarn. En av de sistnevnte plukket opp en neve grus og fikk beskjed om å legge det fra seg - det tilhører kongen... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører på fotballsendingen på radio (jeg orker ikke mer av eurosports humørløse gjeng) med et halvt øre og hørte de sa om en spiler at han var ute og syklet. Det tok et øyeblikk før jeg innså at de mente det bokstavelig - han hadde skadet seg på sykkeltur... 🚴‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Vakten kaster ballen over reklameplakater, den største sportslige prestasjonen i en så langt tam annen omgang...

Fotball på radio er ikke så dumt - også her har nrk kommentatorer stålkontroll på det aller meste... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Nå er det vanningspause - av varme, varme spillere...

Jeg får selvfølgelig bilder i hoder umiddelbart - dette burde jo involvere en stor vannkanne...? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk trodde jeg at jeg så en dame jogge forbi i badedrakt, men jeg innså at det var nok verdens minste shorts og ditto singlet... Selv er jeg fortsatt i morgenkåpe (supplert med stråhatt mens jeg spise frokost på balkongen. Alltid elegant :filer: ), men jeg har ambisjoner om å gjøre noe med det. Snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 24.6.2020 den 14.28, Daria skrev:

24.06: Seks lest, ti kjøpt.

Jeg var i en bruktbutikk for første gang siden nedstengningen og fant en av de gamle feministromanene til Märta Tikkanen. Så kom jeg på min vei mot Deli di Luca og is forbi et antikvariat med en billigkurv utenfor og tok med meg (jada, jeg gikk inn og betalte for dem) en roman av Agneta Pleijel, en bok om kunstnerpar og en litteraturhistoriebok. Fire bøker til den voldsomme sum av kr 60,- - det samme som jeg betalte for kjedet jeg også fant i bruktbutikken (og som jeg trengte nesten like mye som bøkene...). Dessuten sparte jeg jo masse på at jeg ikke trengte nye briller etter formiddagens synstest :jepp: 

27.06: Syv lest, ti kjøpt.

Litt kjapp hjemmekontorlesing på balkongen - Hvis du yver av Thomas Marco Blatt er en tynn og lettlest bok som nok er beregnet på ungdommer yngre enn elevene mine. Om Klara på nesten 12 som er forelsket i den to år eldre naboen - Sofie... Jeg sliter litt med at en mannlig forfatter skriver om - enda så antydende og uskyldig han gjør det - at er barneskolejente onanerer, og ja, det er ene og alene fordi han er mann, hadde det vært en kvinnelig forfatter ville jeg neppe tenkt over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens arbeid er omme.... og hjemmekontoret pakket ned for en stund. Har "bortekontor" i morgen og så er det ferie. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spekemat og eggerøre eller skinke og waldorfsalat? dagens store og vanskelige valg... *sulten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...