Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Jeg skal ikke påstå at jeg har sovet 11 timer i natt, men jeg la meg kl 22 og sto opp kl 9, og har ikke ligget veldig mye våken... Kombinasjonen søvnunderskudd og hodepine er et ganske effektivt sovemiddel. Dagens planer er svært lite ambisiøse, kroppen er ganske insisterende på at en rolig dag er ønsket- jeg mistenker at vindusvaskingen på mandag ble litt i overkant. Utfordringen når formen har blitt så mye bedre, men fortsatt er et stykke unna å være helt bra - det er så lett å bli litt for ivrig og gå på en smell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nobelstiftelsen vet å legge vekt på de viktige tingene når de ansetter ny direktør:

Sitat

– Vidar Helgesen har lang erfaring med internasjonalt samarbeid i spørsmål som klima, demokrati og menneskerettigheter. Dette er sentrale temaer for Nobelprisen, men det er framfor alt Helgesens lange erfaring med å le og utvikle idébasert virksomhet som gjør han til den rette for rollen som direktør for Nobelprisen, sier leder Carl-Henrik Heldin i Nobelstiftelsens styre.

:ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen slo av solen og slapp ned regn... Jeg rakk å redde inn klesvasken fra verandaen. Den var nesten tørr så det hadde vært kjipt med en ekstra skylling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Skravla skrev:

Noen slo av solen og slapp ned regn... Jeg rakk å redde inn klesvasken fra verandaen. Den var nesten tørr så det hadde vært kjipt med en ekstra skylling. 

Jeg fikk hentet inn bøker og puter - jeg så skyene nærme seg og forutså hva som var i gjære...

5 minutter siden, Skravla skrev:

Det er jo ikke de verste kravene til nyansatt. 

Det kompetansekravet føler jeg at jeg fyller med glans :ler: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Daria skrev:

Kombinasjonen søvnunderskudd og hodepine er et ganske effektivt sovemiddel. 

Krysser fingrene for at du har rett! :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halvannen time med bok på en skyggefull benk i Dronningparken, ny hatt og vifte innkjøpt og årets første soft-is fortært :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.6.2020 den 16.30, Daria skrev:

08.06: En lest, tre kjøpt.

Erik Fosnes Hnsens litterære Oslo-vandringer har (selvfølgelig) stått på ønskelisten lenge, men jeg har ventet i håp om at den skulle komme i en mer veskevennlig pocketutgave. Så har ikke skjedd, og med en hjemmesommer foran meg trenger jeg jo et ut-på-tur-i-nærmiljøet-prosjekt...

I det hele tatt en innbringende tur i postkassen - overnevnte bok, mitt første abonnementsnummer av Historiskan (svensk kvinnehistorie-magasin), The New Yorker (bare ti dager etter at forrige kom - det er ny rekord i koronatider. Dette nummeret er fra 20. april, det tar bok lit tid å komme a jour...) og en katalog fra Gudrun Sjödén.

11.06: To lest, fem kjøpt.

Effektiv dag på flere områder :ler: Sigrid Undsets Jenny ble ferdiglest i rojale omgivelser - kunsten og kjærligheten og livet og brustne illusjoner og Roma-lengsel (for meg. Jenny er jo der...). Lystig er det ikke, men de beste bøkene er jo sjelden det.

Måtte bare innom og kikke litt i bokhandelen, og pådro meg en pocketbok til den voldsomme sum av 29 kroner. Det er ikke så lenge siden jeg kikket på den i en annen bokhandel og tenkte at den skulle jeg nok lese en gang, så det var jo bare å slå til. Sommerlesing om en gjeng middelaldrende venninner som flytter i kollektiv på en kakoplantasje på Fiji(!) - dette kan gå i alle retninger :ler: Jeg har gode erfaringer med forfatterens ungdomsbøker fra da jeg var tenåring, det er det som har fristet mest. Tilsvarende plott fra en amerikansk underholdningsforfatter og jeg hadde neppe verdiget boka et blikk...

En bokklubbok ventet i postkassen - en reiseguide til det historiske London med nedslag i seks forskjellige perioder fra middelalder til annen verdenskrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isbilen stoppet rett utenfor og spilte sin lille Grieg-mishandling. 20 sekunder stillhet, så hørtes lyden av noen som plystret samme melodi... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Direktesendt sport på tv! :danser: Ikke akkurat Diamond League, men jeg synes jo Bislett Games skal ha ros for kreative løsninger. Imponerende at rettighetene er solgt til s¨mange land - vi er mange som er sulteforet på det meste nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprekt å synge Ja, vi elsker uten akkompagnement, den er ikke enkel. Hvorfor hun valgte å gjøre det iført brudekjole kan man jo bare lure på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekkejentene som bare fortsetter å prater etter at intervjuet er over for å få litt mer tid inne på stadion :rulle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var knapt plass til noe annet enn treningsstedet hans. Men det var jo en grei løsning da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fantastisk at de får det til - fra mange typer stadioner rundt omkring. 

 

Og der er tross alt publikum der - selv om de er stille.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...