Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Daria skrev:

Dame på t-banen står med lommespeil i hånda og sminker seg mens hun prater i telefonen og prøver å holde sykkelen oppreist. En sykkel hun blokkerte midtgangen med før jeg kom og var vanskelig (og ørlite sarkastisk). Hun har også kombinert handsfree-telefonsamtale og snyting - det ypperste i hensyn og omtanke...

OMG :daane: Er det mulig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg durte inn på Illums i det de åpnet (ren tilfeldighet, jeg var ikke så ivrig og utålmodig :fnise: ), full av både handlekraft og kjøpekraft - jeg har jo fått både penger og gavekort i bursdagsgave. Drøyt 20 minutter senere gikk jeg med uforrettet sak - når ingen ansatte så mye som ser i min retning i løpet av den tiden, som til en stor del ble tilbragt med å sirkle rundt montrene i smykkeavdelingen, kan det være det samme - jeg kan handle andre steder...

Jeg lyster litt etter et Daisy-smykke fra Georg Jensen - litt av nostalgiske årsaker, farmor hadde sånne. Klassisk og konservativ og sånn sett ikke helt min stil, men nettopp fordi det er så klassisk og konservativt er det også anvendelig og kan brukes til det meste - og kan brukes i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjertrud Jynge er Heddapris-nominert for Trilogien. Den synes jeg hun burde få...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daria skrev:

Gjertrud Jynge er Heddapris-nominert for Trilogien. Den synes jeg hun burde få...

Tiltredes..... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i operaen. Både :danser:og :romeo:

 

Ikke at jeg har gått å hatt diverse arier i hodet siden lunsj....... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daria skrev:

Jeg durte inn på Illums i det de åpnet (ren tilfeldighet, jeg var ikke så ivrig og utålmodig :fnise: ), full av både handlekraft og kjøpekraft - jeg har jo fått både penger og gavekort i bursdagsgave. Drøyt 20 minutter senere gikk jeg med uforrettet sak - når ingen ansatte så mye som ser i min retning i løpet av den tiden, som til en stor del ble tilbragt med å sirkle rundt montrene i smykkeavdelingen, kan det være det samme - jeg kan handle andre steder...

Jeg lyster litt etter et Daisy-smykke fra Georg Jensen - litt av nostalgiske årsaker, farmor hadde sånne. Klassisk og konservativ og sånn sett ikke helt min stil, men nettopp fordi det er så klassisk og konservativt er det også anvendelig og kan brukes til det meste - og kan brukes i mange år.

De Daisy-smykkene er fine.  Og jeg som ikke liker blomstersmykker.... :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Skravla skrev:

Jeg skal i operaen. Både :danser:og :romeo:

 

Ikke at jeg har gått å hatt diverse arier i hodet siden lunsj....... 

Hvis Nasjonalballetten skal danse cancan blir jeg overrasket... :fnise: 

5 minutter siden, Skravla skrev:

De Daisy-smykkene er fine.  Og jeg som ikke liker blomstersmykker.... :skratte:

Nei, det har jeg jo sett mange bevis på... :rulle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Velkommen tilbake!

Jeg kom lett andpusten opp trappa til scene 3 i 5. etage og ble møtt av samme publikumsvakt som var på jobb da vi så Tante Ulrikkes vei for et par uker siden. De vet ikke navnet mitt, men bortsett fra det er Det Norske Teatret mitt Cheers... :fnise: Vakkert gjensyn med Sigd, det er så deilig å få se levende kultur igjen - og kunne klappe etterpå. Livet mitt blir umiddelbart bedre av å se Gard Skagestad danse dodo-fugl... :kaklehone::ler:

Vandret en omvei gjennom Slottsparken hjem og satt på en benk og nøt lukten av gryende sommer - mens jeg googlet skuespillernes privatliv... Jeg stusset på at to av dem overhodet ikke overholdt 1-metersregelen (Sigd har tidenes lengste teaterkyss...), inntil jeg innså at det kunne ha en åpenbar forklaring. Det viste seg at Morten Svartveit og Kjærsti Skjeldal er i samme kohort også på fritiden...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Tarzan swinging through jungle, get message from friend in New York. Have app on my phone, called whatsape... 🐵 :fnise: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

04.06: En lest, ingen kjøpt.

Hvert år er det noen elever som skal skrive særemne om kvinnerollen. De eldre bøkene finner de selv, men å finne nyere eksempler trenger de ofte hjelp til. En av de jeg gjerne griper til da, er Maria Svelands Bitterfitte - som jeg strengt tatt ikke har lest selv før nå... :sjenert: Jeg kan lettet konstatere at den har vært en god anbefaling... Den er tidvis litt preget av at forfatteren har et budskap mer enn en historie, men for elevenes bruk er jo det egentlig en fordel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag presterte jeg kunststykket å sove forbi stasjonen min på vei hjem... Fordelen var at da befant jeg meg plutselig og uplanlagt i nærheten av en Meny og fikk fylt opp biscottilageret :fnise: Dessuten traff jeg 80-tallet på vei hjem - solbrun mann med langt bleket hår og bukse og jakke i steinvasket denim. Han ville glidd rett inn i et middelmådig rockband ca 1987 :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Daria skrev:

04.06: En lest, ingen kjøpt.

Hvert år er det noen elever som skal skrive særemne om kvinnerollen. De eldre bøkene finner de selv, men å finne nyere eksempler trenger de ofte hjelp til. En av de jeg gjerne griper til da, er Maria Svelands Bitterfitte - som jeg strengt tatt ikke har lest selv før nå... :sjenert: Jeg kan lettet konstatere at den har vært en god anbefaling... Den er tidvis litt preget av at forfatteren har et budskap mer enn en historie, men for elevenes bruk er jo det egentlig en fordel. 

05.06: En lest, to kjøpt.

Pakke fra bokklubben i postkassa - en bok om kunstnerlivet i Montmartre og en roman med handling fra Romania på 50-tallet. Årets sommerreising blir i bokform...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Musikalnerd-bingo - og kudos til teaterkrtikeren som tok skrittet opp på scenen :ler:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den andre enden er landbruksminister og Kristelig Folkeparti-nestleder Olaug Bollestads konto på Instagram, der Bollestad stadig legger ut bilder av sin mer eller mindre påkledde mann på kjøkkenet eller i sofaen.

:overrasket: Ikke at det har vært aktuelt å følge Bollestad på insta uansett, men det ble om mulig enda mer uaktuelt nå. Noen sliter mer enn andre med balansen mellom å være personlig og privat på nett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Daria skrev:

I den andre enden er landbruksminister og Kristelig Folkeparti-nestleder Olaug Bollestads konto på Instagram, der Bollestad stadig legger ut bilder av sin mer eller mindre påkledde mann på kjøkkenet eller i sofaen.

:overrasket: Ikke at det har vært aktuelt å følge Bollestad på insta uansett, men det ble om mulig enda mer uaktuelt nå. Noen sliter mer enn andre med balansen mellom å være personlig og privat på nett...

Disse folkene har kommunikasjonspersoner rundt seg hele tiden..... de bør få noen råd og advarsler, og følge dem.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slitsom uke medførte at jeg inntok horisontalen før kl 22 i går. Var ganske deilig. Våknet kl 5 i dag tidlig, men satte på radio og sløvet under dynen med litt søvn og litt våken frem til 9. En deilig start på dagen. 

Regnvær er også helt greit i dag. Få vasket luften litt. 

Jeg har fått tatt litt helgevask (dette fremmedordet igjen), chattet med ei som var sleepless in Canada og strikket. Har noen timer jobbing i løpet av helgen, men det er god tid enda..... Ikke sikkert jeg er like enig med meg selv i morgen ettermiddag da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er morgendagens problem :ler: 

Jeg har tatt oppvasken, det er jo en god start (og støvsugde på torsdag, så det er relativt helgerent her). Haugen med klær til stryking burde sikkert være et mål for dagen, og det er vel på tide å innse at blomsterbukettene som har stått en drøy uke er klare for pensjonering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Skravla skrev:

Disse folkene har kommunikasjonspersoner rundt seg hele tiden..... de bør få noen råd og advarsler, og følge dem.... 

Man kan lure på hva slags råd de (ikke) får av og til - men noen av disse såkalte "kommunikasjonsekspertene" har jo også mange merkelige utspill. Forsåhvidt litt pussig at journalisten kommenterer Isaksens twitring, men ikke nevner instagram-kontoen hans - han er jo en av de som er ganske god på den balansen.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...