Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

1 time siden, Daria skrev:

*kveler enhver mulig misforståelse i fødselen*

:rulle: 

Man skal ikke kvele noen eller noe i fødselen. Fy skamme seg... :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er unektelig et ganske grotesk uttrykk, når man tenker etter... "Smelle igjen kofferten før noen rekker å hoppe nedi" er kanskje mer dekkende? :fnise:

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Daria skrev:

Smelle igjen kofferten før noen rekker å hoppe nedi" er kanskje mer dekkende?

:rulle: Latterkrampe #2  (and counting)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleden er på min side :ler: Eller som en venninne pleide å si om seg seg selv - Jeg er en gledesspreder. Som i vannspreder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelt 90-talls-flashback med rapperen på Allsång - både "jo raskere rapping, jo bedre"-innstillingen og shoop shoop-refrenget...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest underholdende med kronprinsessan Victorias fødselsdagskonsert er forsatt prinsesse Estelles reaksjoner... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge yr skulle dette være en grå dag med konstant fare for regn. Dette har de insistert på i hele dag, mens sola har skint fra lettskyet blå himmel og det eneste vannet jeg har sett er det i dammene i Slottsparken og Universitetshagen... Til gjengjeld har det krydd av turister (men jeg har mine hemmelige steder de ikke kommer... :lur: ) og sparkesyklister, som åpenbart lever i troen ikke bare på at de er unntatt fra alle trafikkregler, men også at de er udødelige... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2020 den 19.35, Daria skrev:

13.07: Fem lest, en kjøpt.

De siste par dagers aktiviteter kort oppsummert... :fnise: Bricks and Mortar av Helen Ashton er en roman om en arkitekts liv i sen viktoriatid og fram til tidlig 1930-tall (først utgitt i 1932). Victorian lady travellers er en samlebiografi om - tro det eller ei - globetrottende viktorianske damer som padler kano på Afrikanske floder, bestiger fjell i Himalaya og det meste annet man (ikke) kan tenke seg. Biter av lykke handler forsåvidt også om reisende damer - en gjeng gamle venninner som slår seg ned på en kakaoplantasje på Fiji. Anne Ch. Østby beviser at det faktisk går an å skrive en underholdsningsroman som ikke irriterer vettet av meg... 

Den kjøpte er første levering i mitt nye Persephone-abonnement, en roman fra 1924 om mannen som steller hjemme. Formelt sett er det en gave - bestilt for bursdagspenger - men ettersom det i praksis er jeg som har bestemt at det var det pengene skulle brukes til og har stått for både bestilling og betaling, bør den vel inn i kjøpsstatistikken...

15.07: Fem lest, fire kjøpt.

Jeg skulle innom Norli og kjøpe oppfølgeren til Biter av lykke, det var dagens mål. Jeg kom, jeg så, jeg fant - men jeg kunne jo ikke bare gå rake veien til kassa :plystre: En japansk murstein jeg har hatt lyst til å lese lenge lå på pocketsalgbordet - det var jo ingenting å lure på - og en svensk dokumentarbok om De sista tanterna har sin naturlige og selvfølgelige plass i kvinnehistoriehyllen min...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daria skrev:

I følge yr skulle dette være en grå dag med konstant fare for regn. Dette har de insistert på i hele dag, mens sola har skint fra lettskyet blå himmel og det eneste vannet jeg har sett er det i dammene i Slottsparken og Universitetshagen... Til gjengjeld har det krydd av turister (men jeg har mine hemmelige steder de ikke kommer... :lur: ) og sparkesyklister, som åpenbart lever i troen ikke bare på at de er unntatt fra alle trafikkregler, men også at de er udødelige... 

 

Det regnet i dag tidlig..... Men da sov vel du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjer mens jeg sover teller ikke - og endrer ikke det faktum at det har vært sol mesteparten av dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2020 den 18.02, Daria skrev:

15.07: Fem lest, fire kjøpt.

Jeg skulle innom Norli og kjøpe oppfølgeren til Biter av lykke, det var dagens mål. Jeg kom, jeg så, jeg fant - men jeg kunne jo ikke bare gå rake veien til kassa :plystre: En japansk murstein jeg har hatt lyst til å lese lenge lå på pocketsalgbordet - det var jo ingenting å lure på - og en svensk dokumentarbok om De sista tanterna har sin naturlige og selvfølgelige plass i kvinnehistoriehyllen min...

16.07: Seks lest, fire kjøpt.

Havsang, oppfølgeren til Biter av lykke, foregår rundt ti år senere hos damene på Fiji og har litt mer alvor og budskap. Fortsatt tett opp mot underholdningsgenren, men med varme og intelligens - og tro på leserens evne til å skjønne ting uten teskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av Start-spillerne heter Daland - Wagner-assosiasjonene sitter løst...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok på meg et par sko jeg ikke hadde brukt så mye da jeg akulke gå tur i går, og har nå vannblemmer oppå begge lilletærne. Noe sier meg at fasongen ikke er ideell for mine føtter - og at dagens fottøy blir sandaler... :bigfoot:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens ferieshopping etter en tur opp Bogstadveien: Seks kleshengere. Helgens mål er forøvrig å rydde i skjørt- og kjoleoverfloden i klesskapet... Av andre rykende ferske observasjoner kan meldes at det sto 30-40 mennesker, primært tenåringsjenter, i kø på et fortau uten at jeg skjønte hvorfor; at Fretex på Majorstua ikke åpner før kl 12 (mvh var der 11.30...); at det satt en dame og strikket på benken vis-à_vis meg i Dronningparken og at av alle steder jeg synes det er upassende å jogge uten overdel topper gravlunden listen (men jeg fant en salmakermester og sendte en tante til Hoems slåttekar).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Daria skrev:

Vi har blitt snytt for et kongelig bryllup :jolie: 

(Og ja, selvfølgelig handler dette om vårt - folkets - behov for tiaraer og kjoler og stas. Ønskene til brudeparet, som allerede har måttet avlyse og utsette opprinnelige planer, har vel ingenting med saken å gjøre...).

Huff da.... de burde ventet så vi kunne få med kjoleparaden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Daria skrev:

Ikke sant? Bare fordi de gjerne ville gifte seg nå... :bryllup:

Det er slemt gjort...... De har sikkert bodd sammen lenge så hva gjør et år eller to ekstra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig - rett og slett egoistisk...

Jeg gikk meg en kveldstur i regnværet - det skal jo regne i hele morgen, så da kan jeg holde meg inne med god samvittighet om jeg skulle føle for det. *taktisk* :nigo: Dessuten fikk jeg gjort dagens gode gjerning med å guide en fyr til bussholdeplassen, og hilst på både hettemåke og tjeld.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...