Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Spekemat passer alltid i varmen.... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble spekemat :opplyser: *mett*

Skrevet

Sommer! :danser: :sol: :essen2: Fire ukers ferie har blitt innledet med pizza og is og byvanking, ispedd litt furting over at sentrums to beste isbarer er nedlagt uten forvarsel...

Skrevet

Nyyt ferien! :strix:

Her skal det jobbes i tre uker til, SÅ er det ferie. Og i år cruiser jeg inn fire uker jeg også, siden jeg blir snytt for alt av reising...

Skrevet
På 25.6.2020 den 15.34, Daria skrev:

25.06: Syv lest, ti kjøpt.

Litt kjapp hjemmekontorlesing på balkongen - Hvis du lyver av Thomas Marco Blatt er en tynn og lettlest bok som nok er beregnet på ungdommer yngre enn elevene mine. Om Klara på nesten 12 som er forelsket i den to år eldre naboen - Sofie... Jeg sliter litt med at en mannlig forfatter skriver om - enda så antydende og uskyldig han gjør det - at er barneskolejente onanerer, og ja, det er ene og alene fordi han er mann, hadde det vært en kvinnelig forfatter ville jeg neppe tenkt over det.

27.06: Ti lest, ti kjøpt.

God start på ferien :ler: Når det er for varmt til å gjøre stort, men nok skyer og bris til at det var levelig på balkongen store deler av dagen... Jeg har lest ferdig Roxanna Slade, en helt grei roman om livet til en sørstatskvinne på 1900-tallet; Madeleine Albrigts bok om brosjene hennes og Ruth Lillegravens diktsyklus Sigd, som jeg har sett på teater flere ganger og endelig fått lest også.

Skrevet

Kveldens lydspor ved bordtennisbordet: Russisk rap...

Skrevet

Jeg blir så vanvittig provosert av bildene av utelivet i Oslo i natt. Hvis hverken de som jobber på utestedene eller de som fester der bryr seg om smittefaren, så burde de stenges umiddelbart. Det er jo litt vanskelig å forstå at det tydeligvis er fritt fram der smitterisikoen er størst, mens kollektivtrafikken kjører med knapt halv kapasitet og kulturscenene er underlagt strenge restriksjoner på antall og avstander.

Skrevet

Det virker en anelse korttenkt ja. Logikken er ikke helt til stede. Nå bor ikke jeg akkurat midt i smittens episenter, men synes en del er noe slepphendte med "meter'n" her også. Skjønner ikke logikken. Det må da være bedre for alle å prøve å holde den avstanden og være litt forsiktig i hverdagen enn å risikere atter en full nedstenging. 

Skrevet

Litt av problemet er vel at logikk og promille - for ikke å snakke om avstand og promille - sjelden er så gode venner... Litt slepphendte begynner vi nok å bli alle sammen, men det er mye farligere å være litt omtrentlig med avstanden i butikk-kø hvis du har stått klint inntil femti andre i utestedskø to dager før.

Skrevet

Raymond vurderer sjenkestopp - det er jeg for. Særlig når utelivsbransjens svar er å toe sine hender og skylde på at folk er fulle, samt det alltid strålende argumentet "hadde ikke vi hatt åpent, ville de festet et annet sted"... :rolleyes:

Skrevet
Akkurat nå, Daria skrev:

Særlig når utelivsbransjens svar er å toe sine hender og skylde på at folk er fulle

Det argumentet er det dummeste jeg ser. Hvis folk drikker så mye at vettet forsvinner ut så er det noe de selv har valgt, altså er de ansvarlige for det de gjør da også. 

Skrevet

Her var det folk i utelivsbransjen som brukte det som en unnskyldning for at de ikke klarte  å passe på at gjestene deres overholdt smittevernsreglene - gjestene var jo fulle. Det er litt som at helsepersonell skulle klage over at det er vanskelig for dem å få gjort jobben sin fordi pasientene er syke...

Skrevet

Det er heldigvis ikke mitt problem :ler: 

Skrevet

-Det var et sjitmål, om det er lov til å si det - nå har jeg jo sagt det allerede... :ler: Holder meg fortsatt til fotball på radio - og lurer litt på hvordan nrks allvitende kommentator kan vite at en spiller har inngått en 1000-kroner veddemål med dommeren på hvorvidt en avgjørelse var korrekt eller ikke, uten å ha snakket med noen på banen (første omgang pågår fortsatt)... :fnise: Men lyden bærer vel godt på tomme arenaer...

Skrevet

Godset har en spiller som heter Fosnes Hansen *lett å distrahere* :ac: Skjønt, på papiret heter han Fosnæss Hansen, men det høres jo likt ut...

Skrevet

Sesongens første seier - det var på tide! :bolledeig: Bergen er en fin by... :nigo: 

Skrevet

Turist i egen by-sesongen er i gang - i dag har jeg (i selskap med Skravla) vandret gatelangs langt og lenge (bortimot seks kilometer, i følge et grovt anslag på gule siders kart). Start på Sagene og Akerselva nedover (langs, ikke i...), ispedd en kunstutstilling, en tur innom Gudrun Sjödén (en kjole og et skjørt ( i tillegg til kjolen jeg alt hadde bestilt på salget og hentet på posten på vei hjem...)), lunsj og is, litt regn og litt mer sol. Tror det blir en sofasentrert ettermiddag...

Skrevet

På tide med litt 90-tallsmimring igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...