Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sen festkveld hos naboene med takterrasse, for andre gang på tre dager. Det kan bli en lang sommer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sene fester hos naboen er slitsomt. 

Var ikke festing her, men naboen hadde hund på besøk og hunden var ute på verandaen med jevne mellomrom for å bjeffe ut sin beskjed om hvor han var  verden...... 

Hjemme etter 8 timer på jobb i dag. Men ble heldigvis ferdig så jeg kan ha hjemmekontor frem til torsdag. 

Skrevet

Filharmonien er fulltallige på scenen igjen :hjerte: Nå mangler bare publikum...

Skrevet
1 time siden, Skravla skrev:

Sene fester hos naboen er slitsomt. 

Var ikke festing her, men naboen hadde hund på besøk og hunden var ute på verandaen med jevne mellomrom for å bjeffe ut sin beskjed om hvor han var  verden...... 

Hjemme etter 8 timer på jobb i dag. Men ble heldigvis ferdig så jeg kan ha hjemmekontor frem til torsdag. 

Greit å kunne dra på jobb litt utenom rushen?

Hunder i blokk burde vært totalforbudt. I sentrum generelt, egentlig - jeg forbanner gneldrebikkjer daglig (og er fullstendig rasjonell - alltid)...

Skrevet

Det var noen som i vår fikk seg hund i oppgangen vår. Den har gneldret litt, men de har bodd slik at jeg ikke har hørt den i særlig grad. Men jeg er jo enig i at hunder ikke passer i blokk  - eller egentlig er det jo eierne som burde forstå at gneldrebikkjer ikke hører hjemme i blokk.... eller bundet utenfor butikker. 

Jobben i dag var mest for å få ro til å gjøre oppgaven..... og jeg kunne gjort den hjemme, men alt er så mye enklere med to store skjermer og skriver i nærheten. Men det var forunderlig mange på 37-bussen kl 08.30 i dag morges. Så ut til å være en del strandkledte som sikkert skulle sikre seg stekeplass i dag. 

Skrevet
11 minutter siden, Daria skrev:

Filharmonien er fulltallige på scenen igjen :hjerte: Nå mangler bare publikum...

Ja, men de sitter fremdeles temmelig spredt. Eller kanskje det er et synsbedrag at de sitter så tett sett fra bakerst i salen. 

Skrevet

Jeg synes det ser ut som de sitter som normalt - 1-metersregelen ble jo opphevet for kulturlivet før helgen. Forøvrig er jeg litt skuffet over at nåsåen ikke snakker finlandssvensk - men han kler seg i det minste som en tidsreisende fra 50-tallet :fnise: 

Skrevet
5 minutter siden, Skravla skrev:

Jobben i dag var mest for å få ro til å gjøre oppgaven..... og jeg kunne gjort den hjemme, men alt er så mye enklere med to store skjermer og skriver i nærheten. Men det var forunderlig mange på 37-bussen kl 08.30 i dag morges. Så ut til å være en del strandkledte som sikkert skulle sikre seg stekeplass i dag. 

Det var sikkert kamp om plassen på øybåtene...

Skrevet
5 minutter siden, Daria skrev:

Jeg synes det ser ut som de sitter som normalt - 1-metersregelen ble jo opphevet for kulturlivet før helgen. Forøvrig er jeg litt skuffet over at nåsåen ikke snakker finlandssvensk - men han kler seg i det minste som en tidsreisende fra 50-tallet :fnise: 

Jeg tror det er litt synsbedrag fra bakerste rad. Fra min plass ser det ut til at de sitter så tett, men når de filmes fra scenen så ser man jo luften mellom dem. 

Skrevet

Det var forresten litt morsomt da Golden snakket om at det regnet i hvert fall ikke inne..... Det regner ikke akkurat på Sagene heller i dag. :ler: Men de er jo ikke like direkte i dag som de vanligvis er på avlutningen. 

Skrevet
3 minutter siden, Skravla skrev:

Jeg tror det er litt synsbedrag fra bakerste rad. Fra min plass ser det ut til at de sitter så tett, men når de filmes fra scenen så ser man jo luften mellom dem. 

Vinkelen blir nok litt annerledes ja - for meg som ser dem mer ovenfra og oversiktlig til vanlig er avstanden mer tydelig.

Regn har det vært lite av her også, det eneste som har dryppet har vært svette :svett:

Skrevet

Jeg har ikke hørt om den kvinnelige komponisten, men den andre sangen er jo kjent. Kanskje den har vært brukt som kjenningsmelodi til noe? :vetikke: 

Skrevet

Ah, hun brukte temaer fra Grieg og Kjerulf, det er vel antagelig forklaringen... Det er alltid litt pussig å plutselig nynne med på noe som tilsynelatende var nytt og ukjent :ler: 

Skrevet
6 minutter siden, Daria skrev:

Vinkelen blir nok litt annerledes ja - for meg som ser dem mer ovenfra og oversiktlig til vanlig er avstanden mer tydelig.

Regn har det vært lite av her også, det eneste som har dryppet har vært svette :svett:

Men pleier de ikke vanligvis å være 2 om hvert notestativ? Og jeg savner noen ansikter i strykerrekkene. 

Det regnet litt litt fra verandaen over for litt siden..... Plantene trenger nok vann. 

Skrevet
4 minutter siden, Daria skrev:

Ah, hun brukte temaer fra Grieg og Kjerulf, det er vel antagelig forklaringen... Det er alltid litt pussig å plutselig nynne med på noe som tilsynelatende var nytt og ukjent :ler: 

Jeg var også der.... dette har jeg da hørt før.... eller der var det noe ukjent... eller nei....

Skrevet (endret)

Åja, den ja - eller ikke den allikevel...? :ler: 

10 minutter siden, Skravla skrev:

Men pleier de ikke vanligvis å være 2 om hvert notestativ? Og jeg savner noen ansikter i strykerrekkene. 

Jo, akkurat det stusset jeg også på - da sitter de nok med litt mer avstand, men ikke så mye som det har vært før. Besetningen kan jo variere litt, det er ikke alltid de er fulltallige til vanlig heller.

Men altså, jeg kan faktisk ikke høre Lars Lillo-Stenberg synge Lillebjørn Nilsen - så vondt vil jeg ikke meg selv. Frida Ånnevik kan få lov, Tuva Syvertsen er jeg mer skeptisk til igjen. Ihvertfall akkurat den sangen, som jeg er så glad i...  

Endret av Daria
Skrevet

Helt ærlig..... Lars Lillo Stenberg klarte det bedre enn Frida Ånnevik. Men hun synger en av mine favoritter...... 

Skrevet

Nei..... Stenberg er fremdeles best av disse tre..... Selv om jeg personlig mener at han bare kan synge sine egne sanger. Når han synger sanger av andre så blir det så feil. 

Skrevet

Jeg mutet ham, så jeg det skal jeg ikke uttale meg om - men hun levde ikke helt opp til forventningene. Synes hun la den for høyt (men det er jo en sang som kler orkester...), og Tuva Syvertsen gjør noe av det samme. 

Skrevet

Som regel er det originalen som er best :hjerte: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...