Daria Skrevet 8. mars 2020 Forfatter #24301 Skrevet 8. mars 2020 I min egen private tidsregning er dette årets siste vinterdag - når Kollenhelgen er over, er det vår og jeg er klar for snøsmelting, vårblomster og plussgrader. I den anledning har jeg ryddet vinter-mummikrusene bakerst i skapet, man drikker jo ikke av dem i sommerhalvåret
Daria Skrevet 8. mars 2020 Forfatter #24302 Skrevet 8. mars 2020 Innevær og avlysninger av det meste jeg hadde tenkt å se av tv-sport (5-mil fellesstart i tåke er ikke så spennende...) - det blir lesedag av sånt.. Bohemer i New York, Deborah Mitford og Edvard Hoems jordmor (jeg måtte jo begynne på den også, det holdt ikke med de fem bøkene jeg allerede holder på med...).
Daria Skrevet 9. mars 2020 Forfatter #24303 Skrevet 9. mars 2020 Produksjonen, som er eit samarbeid med Teatret Vårt i Molde, skal etter enda speleperiode i Oslo på turné i resten av Noreg. Slåttekarens turnéplan strekker seg fra Ålesund til Kristiansund. Jeg vil påstå at Klassekampen har en ganske snever definisjon av Norge utenfor Oslo... 1
Daria Skrevet 9. mars 2020 Forfatter #24304 Skrevet 9. mars 2020 På enkelte områder er ikke Dag og Tid helt som andre aviser: Sitat Gje bort DAG OG TID i to månader for 100 kroner til nokon du kjenner, og ver med i trekninga av to mørbradstykke à 1,5 - 2 kg og to culottestykke à 1 kg. Kjøttet er fra kua Somrei, av vestlandsk fjordfe-rase. Hun har levd eit godt ku-liv på DAG OG TID-stølen om sommaren og på garden Selheim på Voss om vinteren. Ho er slakta på heimeslakteriet på Selheim, utan transport og stress for kua, men måtte slaktes fordi ho mjølka diverre for lite. Alt dette fra siste nyhetsmail... 🐄
Daria Skrevet 9. mars 2020 Forfatter #24305 Skrevet 9. mars 2020 Det var en tid da power ballader og mye hår hørte naturlig sammen...
Daria Skrevet 9. mars 2020 Forfatter #24306 Skrevet 9. mars 2020 Dessuten dukket denne opp, og plutselig husket jeg dansetrinn fra da jeg var 12 år og gikk på jazzballett...
Daria Skrevet 9. mars 2020 Forfatter #24307 Skrevet 9. mars 2020 -Han blir stående oppreist og avvente... ...sa Anders Jacobsen om Gregor Schlierenzauer. Vel å merke midt i svevet. "Avventende" har åpenbart en litt annen betydning for hoppere enn for oss andre - i min verden er det svært lite avventende over å fly i nesten 100 km/t Schlierenzauer sto forøvrig igjen for Kollenhelgens søteste enmeknagg når han tagger en bilde av bakken med #loveofmylife og i tillegg har utvidet norskvokabularet med klassikeren #kollentåke Han slår dog ikke lagkamerat Stefan Kraft når det gjelder beste bilde - jeg skjønner jo at nrk ser sitt snitt til å bruke det så ofte de kan... Vi får vel anta (og håpe) at bildet er arrangert...
Roadrunner Skrevet 10. mars 2020 #24308 Skrevet 10. mars 2020 På 9.3.2020 den 17.20, Daria skrev: Det var en tid da power ballader og mye hår hørte naturlig sammen... Den var det lenge siden jeg hadde hørt!
Daria Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #24309 Skrevet 10. mars 2020 -Heisann! Tack så hemsk mycket för att ni kom tillbaka! ...åpnet Pekka Kuusisto, finsk fiolinist og konsertmester, etter pause Med min svakhet for solister som snakker generelt og finlandssvensk spesielt (också kjend som moomin-svenska...) var det jo nødt til å bli en fin kveld med kammerorkesteret. Jeg spår at når han tar over som kunstnerisk leder om et år, vil det ha en viss innvirkning på konsertvanene mine...
Daria Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #24310 Skrevet 10. mars 2020 1 time siden, Roadrunner skrev: Den var det lenge siden jeg hadde hørt! Opptakskassettsamlingen er en gullgruve av glemte skatter (samt noe kråkesølv og en og annen gråstein)...
Daria Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #24311 Skrevet 10. mars 2020 Åh, Silje Opseth vant hopprennet på Lillehammer! Så gøy!
Roadrunner Skrevet 11. mars 2020 #24312 Skrevet 11. mars 2020 9 timer siden, Daria skrev: Åh, Silje Opseth vant hopprennet på Lillehammer! Så gøy! Sikker på det?
Daria Skrevet 11. mars 2020 Forfatter #24313 Skrevet 11. mars 2020 Nei, hun gjorde visst ikke det likevel Sånt skal jo ikke skje. Jeg måtte legge vekk mobilen på toget, jeg ble jo helt på gråten selv av å se henne stå der og gråtkvalt fortelle pressen hvor skuffet hun var, mens Maren Lundby sto og holdt rundt henne. Neppe den seieren Lundby vil minnes med mest glede heller...
Daria Skrevet 11. mars 2020 Forfatter #24314 Skrevet 11. mars 2020 Jeg traff en gigantstor humle på balkongen Skitten var den også, den har nok overvintret i en krok...
Cata Skrevet 11. mars 2020 #24315 Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, Daria skrev: Jeg traff en gigantstor humle på balkongen Skitten var den også, den har nok overvintret i en krok... Og der fikk jeg opp et bilde av lykkelig syngende humle i badekar for mitt indre blikk. Mange ganger har jeg ønsket meg evner som vitsetegner.
Daria Skrevet 11. mars 2020 Forfatter #24316 Skrevet 11. mars 2020 8 minutter siden, Cata skrev: Og der fikk jeg opp et bilde av lykkelig syngende humle i badekar for mitt indre blikk. Mange ganger har jeg ønsket meg evner som vitsetegner. 🛁 🐝
Daria Skrevet 11. mars 2020 Forfatter #24317 Skrevet 11. mars 2020 (endret) Det er en viss grad av trass involvert når jeg kler meg som snikende ullteppe og tar ettermiddagsteen på balkongen, men det er jo deilig også... Endret 11. mars 2020 av Daria
Daria Skrevet 11. mars 2020 Forfatter #24318 Skrevet 11. mars 2020 Uff, det fallet til Stefan Leyhe - jeg tror naboene hørte at det skjedde, for å si det sånn. Jeg hadde ikke behov for å se repriser i sakte film Litt fascinert over hvor godt de pakket ham inn på båren for å kjøre ham ut av bakken - det er ikke så store avstander eller ulendt terreng i Granåsen, men det så ut som om de skulle frakte ham ned fra høyfjellet i snøstorm...
Daria Skrevet 11. mars 2020 Forfatter #24319 Skrevet 11. mars 2020 Da var fire av månedens fem resterende kulturplaner avlyst, og jeg blir vel egentlig ikke så overrasket om den sist også ryker... Jeg får trøste meg med at de to jeg gledet meg mest til i mars alt er unnagjort og vie tiden til alle de uleste bøkene i stedet. Vi diskuterte på jobben i dag hvor lenge vi får lov til å møte opp, med den utviklingen som er nå er det ikke helt utenkelig at skolene også blir stengt en periode.
Skravla Skrevet 11. mars 2020 #24320 Skrevet 11. mars 2020 Danmark har stengt skoler og barnehager i 2 uker. For barneskoler og barnehager er jo problemet barnepass mens helsepersonell tar vare på syke...... Jeg venter på stopp i kollektiv. Det kan også komme.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå